Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vistin Pharma (VISTIN)

Hadde det vært en idé med en imo 2020 tråd her inne or å ta tak tema? Ser ut som flere er ute med synspunkter om dette. Kjus er foreløpig den mest uttalt ambisiøse, men Hunter feks er godt posisjonert både med tanke på trading og ny flåte.

2 Likes

Kjus er bull, på tradingen, og jeg tror det er vesentlig lavere risk der. At Vistin handles under emi-kurs er litt spesielt. De har allerede begynt å ta posisjoner.

Fredly startet Hunter (kjøpte det ut). Han ville ikke gjort det om han ikke så stor oppside, han er også kjent for å være en “defensiv” investor som misliker nedside. Du kan regne med at analysen som er gjort er god når begge disse er inne på samme tema, med litt forskjellig vinkling.

Har også opprettet en tråd om IMO 2020, så håper vi kan få litt debatt der også.

2 Likes

Har vært en interessant dag hittil i dag. Opp mot 11.40 ved lunsjtider. Volumet er høyere enn på lang tid. Omsettes nå på rundt emisjonskurs. Kursen står i 11.30 som gir meg urealiserte 4,53% avkastning. Forventer nok en liten nedgang igjen, men dagens blaff er et godt tegn på videre oppgang.

Den burde handles rundt emi-kurs, og litt over før de begynner å få resultater og vise at de kan trade i dette.

Men sett på en annen måte trader den rundt emi-kurs så indiskonteres det ikke at de vil tjene penger. Det er ville vært merkelig, for dette er flinke folk.

1 Like

Fant en artikkel fra i vår som har gått meg hus forbi:


Merk styreleder Ole Engers uttalelse:

“Han understreker at metformin-virksomheten skal utvikles som planlagt, uforstyrret av det potensielt nye forretningsområdet.”

1 Like

"
Oljeanalytiker inn

Spetalen har ikke gjort de store grepene hittil i år heller. Det han har gjort, er derimot å sette inn oljeanalytikeren Torbjørn Kjus som sjef i Vistin Pharma. Det betyr en retningsforandring i selskapet da Kjus ikke er kjent for stor farmasiinteresse.

  • Vi sitter med en meget god cashbeholdning, sier Martin Nes til avisen.
    "

edit: Kjus er ikke “sjef for Vistin Pharma” men for Vistin Trading, som er registrert som eget AS der Vistin Pharma eier alle aksjene. Er fortsatt opp til styret hva man skal gjøre med Metforminproduksjonen, og eneste signaler som er sendt derfra er fortsatt videre drift (jamfør forrige post). Blir spennende å se hva selskapet selv melder fremover. Men de må nok rydde opp litt i markedsføringen for at journalister og andre skal formidle bedre.

1 Like

Som Vistin-aksjonær må jeg nesten poste denne fra e24 i de relevante trådene. Det er ikke ment som hausing, men som utgangspunkt for en samtale evt. bekreftelse på viktigheten av å ta dette på alvor.

edit:

Spørsmålet som melder seg er om skråsikkerheten til Kjus kommer av IMO2020 gullfeber eller av erfaring. Alle vet at Kjus er en grundig og innsiktisfull oljeanalytiker og han vil klare å tjene penger på dette uansett. Spørsmålet er hvordan Vistin vil brukes og hva småaksjonærer vil sitte igjen med her. I første omgang er jeg ihvertfall veldig bull på Vistin-aksjen, men savner klarere formidling fra selskapet - til markedet.

4 Likes

Har vært en interessant dag hittil i dag. Opp mot 11.60 ved lunsjtider. Omsettes nå på godt over emisjonskurs. Kursen står i 11.50 som gir meg urealiserte 6,32% avkastning. Forventer nok en liten nedgang igjen, men dagen i dag er et godt tegn på videre oppgang.

Dette er nok markedets reaksjon på artikkelen i e24 i går (forrige reaksjon opp var etter kjøpsanbefaling i FA) Volumet er også dobbelt av noen enkeltdag, siden mai.

(Personlig er jeg ikke interessert i at aksjen blåses opp før eventuelle meldinger fra selskapet. Jeg tror man da vil risikere en unaturlig kraftig reaksjon ned. Dersom 11.50 på 2.6mnok omsetning er dagens sluttkurs ser jeg på dette som et fornuftig, moderat brudd opp av siste tids rektangelformasjon (for de som liker TA).

God mandag!
Stille her om dagen, men som noen har påpekt i andre forum, så har volumet styrket seg og foreløpig er kursbevegelsen som forventet.

Er fortsatt bull på aksjen, men har likevel lyst til å skissere et mulig kortsikitg bear scenario for diskusjon. Tidligere har jeg nevnt at eneste risiko nå er mulig forsøk på å presse prisen ned for ytterligere oppkjøp fra innsidere. Dette var en ren spekulativ påstand og er nok heller lite sannsynlig, fordi signalene som sendes til markedet ville vært for negativt.
Dessuten har jeg endret mitt syn på Vistin den siste måneden etter å ha lest meg opp på IMO 2020-problematikken. Selvom jeg tror det er finansiell spekulasjon som ligger til grunn for endringene i selskapet, så tror jeg nå at de ikke satser på den kortsiktige hypen i like stor grad. Jeg tror de faktisk ønsker å bygge “en konkurrent i trading-markedet” som Kjus har sagt og at IMO 2020 vil være en form for startkapital. Flere emisjoner vil komme frem mot 2023 og Tveter og Kjus har opsjoner på 10% av nye utstedte aksjer.

Så, mulig kortsiktig bearscenario: Halvårsrapporten er på vei og evt papirgevinst fra tradingen vil omtales i rapporten. Mest sannsynlig kommer mer info også. Men foreløpig er Metforminfabrikken Vistin sin faktiske inntjening. Dersom denne har et betydelig fall i inntekt (forrige q var det økende) og tradingen er kjedelig lesning, så vil finansnyhetene kunne sende aksjen ned noen prosent og vi kan treffe et salgssignal hos algoene som plukker i dagens rektangel.

Har satt av ytterligere 10% av min trading-pot, for å kjøpe mer av aksjen hvis dette skulle skje. Da er jeg oppe i 85 / 15 Vistin og kontanter.

Noen synspunkt?

2 Likes

Har du kun 1 aksje? Høres veldig riski ut spør du meg. Eg holder meg til min 3 stk og da i forskjellige bransjer.

Hei! Kommenterte dette i en annen tråd for en stund tilbake:

Har en fremgangsmåte jeg har brukt som fungerer for meg. Eneste tapet jeg er nødt til å leve med er aksjene jeg ikke får med meg oppgangen på, men dette er egentlig greit. Er veldig inspirert av Fredlys idé om å være en nedsideinvestor - altså at man ikke fantaserer om oppsiden, men søker ut cases med minimal eller ingen nedside. Har veldig tro på Vistin nå da den passer inn i flere av mine parametere. Har også endret syn på aksjen siden jeg gikk inn og er derfor villig til å eksponere meg ytterligere hvis anledningen byr seg.

1 Like

Noen som forstår hva som skjedde i Vistin i dag? 2.2 mill …

Litt trått siste uken. Det ventes i spenning på halvårsrapporten som kommer den 30.

Søknad om overføring av notering til Oslo Børs

Vistin Pharma ASA har fremsatt søknad til Oslo Børs om overføring av notering av
selskapets aksjer fra Oslo Axess til Oslo Børs.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=458344

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180829.OBI.20180829S92

Og der kom søknaden.

Vistin Pharma ASA : 20 per cent revenue growth in second quarter 2018

Oslo, Norway, 30 August 2018

Vistin Pharma delivers a revenue growth of 20 percent from NOK 45.3 million in the second quarter 2017 to NOK 54.6 million in the second quarter 2018. The underlying demand for metformin is still strong and Vistin sales volume of metformin as active pharmaceutical ingredients were 22 per cent higher compared to second quarter 2017. The adjusted EBITDA from the pharmaceutical business came to NOK 4.3 million for the second quarter, compared to NOK 5.0 million second quarter last year. The Energy Trading business commenced operations in the second quarter, and the EBITDA from this business segment came to negative NOK 0.7 million.  EBT from continuing operations for the second quarter came to negative NOK 16.0 million, which includes an unrealised loss on oil derivatives of NOK 17.3 million, compared to a profit of NOK 4.9 million in the same quarter last year.   

The Company completed a private placement and subsequent offering of NOK 305 million during the quarter and Vistin Pharma had cash of NOK 333.7 million as of 30 June. The Company holds no interest-bearing debt.

Vistin Pharma will hold a presentation on at Carnegie AS, Fjordalleen 16, Oslo.  CEO Kjell-Erik Nordby, Head of Energy Trading Torbjørn Kjus and CFO Gunnar Manum will represent the Company. Vistin Pharma welcomes all interested parties.

Please find the report for the second quarter 2018 enclosed. The report will also be made available on www.vistin.com.

*****

For further information, please contact:

Kjell-Erik Nordby
CEO
+47 91 36 42 80
[email protected]

Gunnar Manum
CFO
+47 95 17 91 90
[email protected]

 

 

 

 

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Vistin Pharma ASA second quarter report 2018


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Vistin Pharma ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180830.GlobeNewswire.HUG2213268

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Dressogslips (18 likes)
  1. @intravenost (4 likes)
  1. @aksjefokus (3 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Ovestammrud (3 likes)

  2. @NoBrain (2 likes)

  3. @Savepig (1 likes)

Gratulerer!