Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vistin Pharma (VISTIN)

Samme her. Jeg tror forklaringen ligger i rotete markedsføring og lav likviditet. Som kursmål 2018 hadde jeg ca 13 kroner. Nå er jeg imidlertid ute, da jeg forutså nedtur, men følger med. Litt ovverrasket over at den ikke gikk mer på nyhet om overføring til Oslo Børs.

Nå er det 10 dager til vi forhåpentligvis får litt mer info. Som du sier, begrenset likviditet kombinert med en del aksjonærer som var der kun for pharma-delen er nok forklaringen.

Snittet ned litt på fredag. Det er et morsomt bet, og bør ikke går altfor lang tid før man kan se hvilken vei det bærer.

1 Like

Rasmussengruppen (Portia AS) har solgt unna ca 350.000 aksjer de to siste ukene, ikke medregnet handel på torsdag som var. Dette har nok lagt en liten demper på en så illikvid aksje.

Så er det store spørsmålet om de vekter seg ned, eller skal helt ut. De har vært med en stund.

Karl-Johan Molnes i Norne Securities lanserer Vistin som neste års vinneraksje i dagens utgave av Finansavisen.

5 Likes

Hvor får man oppdatert liste over aksjonærer? Vistin sin hjemmeside er vel ikke oppdatert siden 29.august, og da satt Portia med 1,2 mill. aksjer. Før emisjonen tidligere i år var de ikke med på topp 20, så aksjene de selger nå er noe de kjøpte for å bli med på energitradingen.

Forøvrig forundrer det meg at kursen ligger så lavt. Trekker vi fra 330 mill i cashbeholdning, så prises fabrikken i Kragerø til under 100 mill. Den har helt klart en salgsverdi på over 200 mill.

Jeg bruker stocktalk.no. De har topp 50 for mange norske selskap. Oppdatert ukentlig.

Har ikke historikk tilbake til emisjonen. Merkelig at de skulle selge seg ut allerede.

Har tatt inngang, tross denne https://www.wsj.com/articles/white-house-seeks-to-slow-rollout-of-rules-for-cleaner-ship-fuels-1539900741

Spurte Kjus om den på twitter.

Svar:
This points to US support for a more pragmatic usage of waivers in the initial period of implementation, in order to soften the potential cliff-edge impact of the new rules. And that’s all. The implementation of IMO 2020 will not be postponed.

2 Likes

Tror dette bare er med på å skape muligheter for tradingavdelingen

Handlet ytterligere noen i dag jeg også på 10 blank. Vanvittig volum!

2 Likes

Hva tror du etter i dag?

Tja. Noen ser at oljeprisen faller og selger unna alt som har med olje å gjøre? Vi får se på torsdag.
Mye kan skje utover 2019.

1 Like

https://www.hellenicshippingnews.com/trump-administration-may-struggle-to-obstruct-imo-2020/

“For a start, it’s not clear that the US is putting up that kind of opposition, and the WSJ’s White House source denied it was trying to delay the implementation.”

1 Like

Helt i tråd med Kjus - igjen… :slight_smile:
Any such delay would be next to impossible at this late stage. At the meeting of the IMO’s Marine Environment Protection Committee (MEPC) next week – the committee that originally decided on the 2020 implementation date two years ago – the earliest that any proposal under discussion could become effective would be March 2020.

If the US — or any other country — were to seek to overturn the new 0.5% sulfur limit, it would need to find a majority of the signatories to Marpol Annex VI, the IMO’s convention on pollution from ships, who were willing to amend it. None of the European Union’s member states would be likely to support such a move, and a coalition would be difficult to form without them.

In any case, a change of this kind could not be adopted before the January 1, 2020 deadline.

1 Like

Trump er og blir en sutrekopp :slight_smile: Nå blir det spennende å lese kvartalsrapport i morgen kveld eller torsdag.

1 Like

Vistin Pharma ASA : 11 per cent revenue growth in third quarter 2018

Oslo, Norway, 25 October 2018

Vistin Pharma delivered a revenue growth of 11 percent from NOK 46.7 million in the third quarter 2017 to NOK 51.7 million in the third quarter 2018. The underlying demand for metformin is strong. The EBITDA from the pharmaceutical business came to NOK 4.9 million for the quarter, compared to NOK 5.5 million in the same quarter last year. The EBITDA from the Energy Trading business, which commenced operations in the second quarter, came to negative NOK 2.4 million in the third quarter.  EBT from continuing operations for the third quarter came to negative NOK 3.8 million, which includes an unrealised loss on oil derivatives of NOK 2.4 million, compared to a profit of NOK 7.4 million in the same quarter last year.   

Vistin Pharma had cash of NOK 330.6 million as of 30 September 2018. The Company holds no interest-bearing debt.

The listing of the shares in Vistin Pharma was transferred from Oslo Axess to Oslo Børs on 3 October.

. CEO Kjell-Erik Nordby, Head of Energy Trading Torbjørn Kjus and CFO Gunnar Manum will represent the Company at the conference call. There will be a Q&A session following the management discussion.

PARTICIPANTS DIAL IN TELEPHONE NUMBERS
Norway             +47 23 50 02 96
UK                     +44 (0)330 336 9411
USA                   +1 646-828-8193

The confirmation code is 7992767.

Please find the report and presentation for the third quarter 2018 enclosed. The report will also be made available on www.vistin.com.

*****
For further information, please contact:

Kjell-Erik Nordby
CEO
+47 91 36 42 80
[email protected]

Torbjørn Kjus
Head of Energy Trading
+47 94 14 77 30
Torbjø[email protected]

Gunnar Manum
CFO
+47 95 17 91 90
[email protected]

 

 

 

 

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Vistin Pharma ASA third quarter presentation 2018
Vistin Pharma ASA third quarter report 2018


This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Vistin Pharma ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181025.GlobeNewswire.HUG2221961

Stjeler denne fra Hegnarforumet. Arrester meg den som vil men dette er opptak fra dagens presentasjon. veldig flott at noen tar seg bryet med å skaffe slikt . https://my.hidrive.com/lnk/axSxEAja

1 Like
4 Likes
2 Likes