Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vistin Pharma (VISTIN)

Vistin Pharma ASA: Invitation to Q3 conference call

10 kr !!

Vistin Pharma ASA: Third quarter 2019 financial results

2 Likes

Overraskende lite innlegg og oppmerksomhet om Vistin her inne. Det er jo et spennende selskap. Ikke bare pga IMO, men også farmadelen som går bra og de har ambisjoner om å øke (doble på sikt)

2 Likes

Det er en helt utrolig case og man skal ikke se bort i fra oppgang her. Desverre var de ett år for tidlig ute med posisjonene sine noe som så veldig stygt ut en periode. Men man må se det i lys av den tidl oppdagelsen om imo som fredly kjus spetalen og andre gjorde. Problemet er bare at det lyser spek av hele caset og da mister man mange fond etc. som hadde foretrukket en ren fabrikk, Men holmen spes fond feks har vektet seg opp. Et gullscenario er om de får overskudd på posisjonene som kan investeres i fabrikken, men blir vel heller brutale utbytter hvis det går bra.

Spm: Hvorfor går ikkje salg meir opp? Det ligger jo rundt 800/900 med noen svake kvartal på 600.
Hva er utfordringen?

Kan “ingenting” om Vistin P. Har kun handla på TA og fått mine 20 % . Happy.
Men klart viss noen kan vise hvorfor og hvordan Vistin P skal få øk salg så interessant.
Ps. “ambisjoner om å øke (doble på sikt)”. På sikt er det innen for 1 år eller?

Det er en bakgrunnshistorie her med et vedtak om dobling av produksjon som ble lagt på pga manglende kontrakter. Det kan være at de ikke øker salget fordi de pr dags dato ikke produserer mer. Edit : lagt på is

Forstår eg riktig at dei skal øke kapasiteten fra ca 900 til 3300 som skal være i drift fra 2021?

1 Like

Ser ut som det er guidet ja, men jeg ville vært litt forsiktig her pga historikken. Det er god etterspørsel etter Metformin og de har en stor markedsandel allerede som de sikkert kan øke, men sist ble det meldt om utsettelse. Så det kan jo være at den litt overambisiøse holdningen er for å tiltrekke seg kapital på børs før man tar en slags utgang. Mulig spetalen har en rolle i dette. Ser i tråden her at enkelte er inne på ham som en risikofaktor. Likevel : jeg tror vistin kan være en oppkjøpskandidat også. Alt kan skje, men det er ikke risikofritt i alle fall.

Vistin Pharma ASA: Volume of oil derivative contracts reduced

Mandatory notification of trade in Vistin Pharma ASA

"På Fikkjebakke i Kragerø lager Vistin Pharma årlig 3.200 tonn medisin for behandling av diabetes 2. Nå skal de doble det.

  • Vi selger alt vi produserer og skal doble produksjonen, fortalte daglig leder Kjell-Erik Nordby på Vekstkonferansen i regi av Vekst i Grenland i Porsgrunn."

    “- Markedet øker kraftig i og med at flere og flere får diabetes 2, fortalte han. Med en investering på ca. 100 millioner kroner dobler de kapasiteten.”

https://www.pressreader.com/norway/varden/20191121/281655371914017

1 Like

Ikke børsmeldt?

Spetalen har nettop kjøpt mer aksjer. Da lurer jeg på hva som foregår, skal spetalen bli en klassisk buy-and-hold investor i en rolig produksjonsbedrift?

Sett bort fra oljeveddemålene.

Vistin Pharma ASA: Appointment of new CFO

Kommer fra GE Healthcare. Ting som tyder på at det skal satses på metformin-produksjon videre nå.

Mandatory notification of trade in Vistin Pharma ASA

Dette kan bli veldig bra for Vistin sine aksjonærer.

Det der må du nesten forklare - hvordan kan det bli bra for Vistin?

De vil begrense muligheten til å blande ulike produkter for å skape kompatibel VLSFO, som vil redusere tilgjengelighet. Alternativet er da å bruke crude som gir kompatibel VLSFO direkte, eller det må benyttes f.eks. MGO.