Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vita Water henter Penger via Dealflow

Ser ut som et veldig bra konsept!!!
Her kan vi være med å pushe et norsk selskap, som kan surfe på den Grønne bølgen.
5 dager igjenn.
Har selv tegnet 50 000 aksjer, bli med !!!

1 Like

Har imsdal gått av moten…?

Du kjøper en flaske i metall,med innebygget chip.
Velger vann med kullsyre,smak ,vitaminer …mange muligheter… til noen få kr.
Og ingen Plastflasker…
Anbefaler å lese litt om selskapet…

Og dette er genialt fordi?

Fordi du sparer miljøet for mye plast. Og transport…
Har en gjenbruksflaske som er koplet opp til din bruker, på app.
Bedre å betale 3 kr enn 25 kr for en imsdal

Kan jo ta med ett krus og tappe fra springen også, det koster ingenting… Miljøbevisst er det også :slight_smile:

1 Like

Å ja,det hadde jeg ikke tenkt på…smart du :+1:

1 Like

Fordi mange, i hvert fall yngre, foretrekker smak i det de drikker! Og mange vil gjerne være sunne i samme slengen. Selvsagt er det ikke sunnere enn vann å drikke smakssatt drikke, men det er sikkert heller ikke vanskelig å argumentere for at det er sunnere enn brus.

1 Like

Har du kjøpt aksjer her også?

Husk at evt filter vil fjærne mange bra mineraler fra vannet. Smakstilsatt vann har også lavere PH og om det er “sunnere” lettbruks kan vel diskuteres. Kommer vel an på om man er for aspartan eller ikke, Men er da artificial flavoring noe bedre?

image

Endret litt på overskriften.

Usikker på hvor genialt det er. Men hey, finnes verre måter å kaster bort pengene på.

Nei jeg leste akkurat om det - og ser ikke bort ifra at det kan slå an… men nå som samfunnet er litt mindre sosiale, fare for smitte ved maskinen osv, kan det jo hende tiden å investere i et slikt selskap ikke er den beste. Jeg vet ingenting om konkurrenter osv heller, men om disse er first movers og konseptet slår an så blir det nok bra. Spørsmålet er om man skal vente på andre muligheter - kan jo ta tid før investeringen gir avkastning. Men klarer selskapet å slå seg opp i Europa og evt utvide på sikt kan det bli bra. Har bare tapt penger på folkefinansiering så langt så tviler på at jeg blar opp. Hører gjerne om noen er uenig…

Da drikker man jo vanlig vann om man har problemer. Men som erstatning på flasker fungerer det vel sikkert fint. Er både miljøvennlig og bra for helsen å bruke metallflaske, så å gjøre det mer enkelt er ikke dumt.
Hvordan er det med rester av smakstilsetningen her da? Må flaskene vaskes godt?

Produktet ser egentlig ved første øyekast fint ut, sunne vaner og kutte ut plastavfall er gode tanker.

Mitt andre spørsmål i sånne saker er om de investorene som kjøper seg inn i crowdfundingen får en fair deal ift til de eierene som allerede er inne, og hvor god prisingen av selskapet er.

2 Likes

Haha jo sant, men blir jo litt som at Circle k skal vinkle inn at koppen er miljøvenlig :sweat_smile: (grønnvaskes det som kan). Alle som er på kontor / osv og er opptatt av miljø gjenbruker vel plastflaskene eller ?

  • Tror pantestatistikken i Norge er ganske bra.

Men hadde takket ja til en slik automat på jobb :slight_smile:

1 Like

Savepig, jeg fikk tilbud om å kjøpe aksjer i Vita water for en del år siden .
Da var prisingen på selskapet 70 Mill.
Nå prises de til ca 30 mill

Vi nordmenn er rå på panting :raised_hands:Men metall er likevel bedre da. Kan være ok foe miljøet om man bruker de veldig lenge, men er sikkert ikke sunt å bruke engangaflasker i lengre perioder. Da kan man ihvertfall ikke ha smakstilsetning, for vasking vil slite på.

1 Like

Ja enig - jeg er en av dem som stort sett drikker springvann, er det en ting jeg ikke trenger å bli avhengig av er det brus, saft, smakssatt vann osv…!

Men det er mange som har blitt vant til å drikke drikke med smak, spesielt i sosiale sammenhenger (som jobb, skole osv). Når det i tillegg er tilsatt mineraler og vitaminer så høres det smakssatte vannet sunnere ut - selv om det ikke er det.

Uansett tror jeg smakssatt vann allerede er sett på som sunnere enn brus, spesielt når det tilsettes vitaminer og mineraler. Det er tydeligvis er et stort marked, med tanke på alle brusalternativene der ute. Om det er fordi folk bare ikke vil ha brus, eller fordi noen føler det er litt sunnere, vet vi selvsagt ikke - uansett tror jeg lett noen dyktige reklamefolk og selgere kan få det til å høres utbsomnetbsunnerenalternativ.

Her er det jo også snakk om alternativ til kaffemaskinen og brusautomaten. En vanlig vanndispenser er selvsagt også et alternativ, men selv om den står rett ved siden av det smakssatte vannet er det nok mange som likevel velger å betale for det med smak. Noen fordi de tror det er kult å sløse penger, andre kanskje føler de trenger noe for blodsukkeret (selv om effekten måtte bli placebo), noen fordi de har lyst på noe godt.

Blir gøy å se hvordan det går i hvert fall.

1 Like

Kan også velge bare kaldt vann fra maskinen.
Det er da Gratis.

2 Likes