Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VM i fotball 26

Måtte ta forbehold i fraværsmeldingen på jobb

1 Like

:norway:

11 Likes

Fra 22.00 til 23.00 norsk tid.

Eller nei….vent litt…

!!!

Fy faen, har ikkje nerver til det her eg :joy:

Haha hvor er det godt tillykke Norge :norway: <3

1 Like

Magisk; MAGISK!

Når vi slo Brasil i 1998 så bodde jeg på et studenthjem i Oslo, og sendte et par kompiser til nærmeste døgnåpne bensinstasjon med beskjed om å kjøpe alt de hadde av Russchian og isbiter.

Etter 2-3 tilitersbøtter med vodka-russchian så tok vi med en bøtte på t-banen ned til byen. Festen varte inn i morgentimene, bøtta overlevde ikke.

Herregud så velsignet vi er!

4 Likes

Deilig mesterskap å følge som nordmann! Er jo en drøm å se kampene om dagen!!!

Samtidig så er det litt bittersøtt når man ser hvordan korrupsjon og politikk blandes inn her. Er jo mer og mer tydelig at Infantino er en av de mest korrupte og maktsyke idrettsleder noensinne.

USA får strøket et rødt kort på en av sine beste spillere etter press fra blant annet Trump.

8 Likes

Infantino er en skam for fotballen, og Trump har null kunnskap om sporten og enda mindre respekt for fair play :face_with_symbols_over_mouth:

14 Likes

3 sejrer endnu så slår jeg mig ned som spåmand.

4 Likes

Dette er så råttent og korrupt at man nesten ikke tror det! Håper virkelig Belgia vinner den kampen!

8 Likes

Trump jukser på golfbanen og trikser i en idrett han ikke forstår. Trump skjønner ikke at fiksingen rammer USA generelt og det amerikanske landslaget spesielt.

10 Likes

Hendelsen fikk gult kort og ble skadet under kampen mot Mexico, uten å være på banen…

Her er det en statsleder som for åpent kamera skryter av at han fikk endret det røde kortet til USA sin beste spiller. Ifølge FIFA sine egne regler skulle hele laget vært suspendert fra mesterskapet.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fx.com%2Fatrupar%2Fstatus%2F2074136347967619337%3Fs%3D49%26t%3DA6NiJbX-57QBmioIBGztvA%26fbclid%3DIwZXh0bgNhZW0CMTEAc3J0YwZhcHBfaWQPNDM3NjI2MzE2OTczNzg4AAEeQqrnHZ9ycjWjrpN-v8u_VGJh-gmRsmajZylBYMCNQZVQpx0acOelR3PVZAM_aem_7kuFnsLPPGxsax3M2oczeQ&h=AUBZuysLgnntzjIExxiKe87WAixONSF2xB7wpsYNA1KJqBxBWauOFBJ0IKRe6ODJ1urIh7xpON-QU8rCd8c0MUwH-bTr9efkUDD5GH1DHmVIzE1pNNV4-NfAsfzH&s=1

Idrettsverden har en sjelden evne til ¨velge fram sprøttinger som enten er gjennomkorrupte eller ender opp som diktatoriske små-tsarer. Eller begge deler.
Men det er sjelden man ser en leder som Infantino som har en sånn barnslig glede over å få lov til å menge seg med de mektige.

2 Likes

Nå er jeg helt enig i prinsippet om at statsledere ikke skal blande seg inn i slike avgjørelser, bare så det er sagt.

Men det er nå ganske tydelig for meg utfra tv-bildene jeg har sett på NRK nå nettopp fra situasjonen at det ikke var noen intensjon bak hendelsen som førte til rødt kort - det er to spillere som kjemper om ballen, snubler litt i hverandre og som videre fører til at Balogun ute av balanse setter foten ned akkurat der Bosnias spiller sitt ben er og får et uheldig treffpunkt med knotter og tyngde oppå leggen.

Vet ikke hva som er den formelle forklaringen på at kortet ble opphevet, men at en anke (dersom det finnes slike ankemuligheter slik som de har i Premier League på Rødt kort?) der ville kunne føre til opphevelse av den avgjørelsen og følgelig opphevelse av suspensjonen er vel ikke mer enn rett og rimelig - eller?

De har ikke opphevet kortet, men utsatt «straffen» et år såvidt jeg forstår. Problemet er vel at det trigges av at en politiker blander seg inn, det er jo litt uheldig om avgjørelser blir tatt på bakgrunn av hva statsledere synes er rett.

4 Likes

Hele verden vet at USA ledes av en korrupt tulling. På lang sikt er USA den største taperen. Hva vil folk huske hvis USA skulle vinne?
Heldigvis gjør de ikke det, men likevel……

5 Likes

Tullete å syte over Trump når problemet er Infantino, men sånn er det for tiden…

1 Like