Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Har selv kjøpt og solgt noen ganger, men har mer eller mindre gått i 0.
Så jeg sitter heller stille og eventuellt kjøper mer.

Helt utrolig forum dette ingen kommentarer på 8 dager, skulle vært Fun eller PCIB eller noe sånt, da hadde det vært full fyr her inne.:grinning:

Historikk

Periode Kurs Endring i %
1 dag 21,60 11,57%
1 uke 20,40 18,14%
1 måned 17,50 37,71%
3 måneder 12,50 92,80%
6 måneder 5,02 380,08%
1 år 5,02 380,08%
Hittil i år 4,59 425,05%
4 Likes

Det reflekterer nok antallet her inne som er investert i SSHIP :slight_smile:

1 Like

Jeg følger med jeg :smiley: Syk stigning idag

Skremmende å kjøpe en aksje som har gått 400% Men hva er det som gjør at denne aksjen kan gå mer da ?

Noen som nevnte at den har P/E på 90, spent på rapporten slutten av aug

Sånn blir det når folk tenker hey, dette selskapet har teknologi som kanskje vil bli brukt på 8000 søppelfyllinger i Europa. Det samme gjelder Tomra, svært høy P/E basert på svært høyt potensiale.

1 Like

Hva vil det si. PE 90. Høyere P/E jo bedre sant ?

Om P/E 90 er tilfelle hvilken kurs snakker vi om da ?

Høy PE betyr at selskapet er høyt priset. Men selskap kan være priset høy lenge. Det samme gjelder for lav PE.

1 Like

P/E er antallet år det vil ta med det nåværende overskuddet før selskapet har inntjent sin egen verdi. 90 år er jo litt å vente, så…

3 Likes

1 Like

Mange som mente at Tomra også var for dyr, se på kursen nå :sweat_smile:

@Sjokk

Se hva jeg skrev i oktober! Null svar :smiley:
Da var kursen ca 4.5

Klipp

Mr.Oncoinvest
39
2
okt. '18
Folkens

Se litt her!

Kursen har lagget endel i det siste. En «glemt» perle slik caset fremstår nå.

Trekker fram noen momenter

• Innpass i oppdrettsindustrien. Herunder verdens største landbaserte farm i Florida. (dette etter Q2).
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180905.GlobeNewswire.HUG2214330 1

• Gjeldsfritt

• Stadig fetere ordrebok

• Innsidekjøp på 5.16

• Stadig strengere miljøkrav til sjøs.

• Nytt samarbeid som også gjør varmt spillvann om til el. (ikke børsmeldt)

• Ebitamargin på 11%.

• Lav P/E allerede.

•Vekst i alle forretningsområder. Spesielt forventer jeg vekst i landbasert oppdrett og lukkede merder. Herunder smolt.

• Mcap på 440 mill.

3 Likes

Om dette er en av grunnene, burde folk snuse på Qfuel.

1 Like

Det gjør så fryktelig vondt i sjela å følge denne når jeg solgte meg ut på 1,50. Har aldri klart å finne en ny inngang igjen. Bare å gratulere dere som er inne!

Skjønner deg godt, det må gjøre vondt når en plukker gull uten å være klar over det, kanskje du skal vurdere strategien din. Jeg plukket denne litt tilfeldig på litt over 5 i sept og økte når den gikk til 4,5. Tok gevinstsikring av investert rundt 12. Forsøkte noen mer eller mindre vellykket trades senere, noe som har vist seg vanskelig da den bare går. Om aksjen skal videre opp eller ned har jeg ingen formening om, men jeg sitter nå som gratispassasjer og vel så det. Da blir det ikke så vondt dersom den faller tilbake.
På lang sikt tror jeg den skal videre og at en ikke bare kan se på P/E, men må se på aksjens fundamentale verdier i en sektor som regnes for mange som gull i seg selv.:thinking:

2 Likes

Nå har jeg ikke noen spesifikk mening om SSHIP, men man skal aldri basere sine kjøp eller salg på hvor mye en aksje har steget eller falt. Dette er en ekstremt vanlig bias i aksjemarkedet, det som er spørsmålet du må stille deg er hvor mye selskapet kan generere av inntjeningen de neste 10-15 årene. Om du gjør det og diskonterer den fremtidige kontantstrømmen med ditt avkastningskrav (10-15%-20%) så vil du fort finne ut om den er tilfredsstillende priset eller ikke.

Sirkulær Økonomi kan dra denne til helt uante høyder, men det er P.T. priset inn ganske høye forventinger.

Høye forventninger utfra potensialet? Jeg har ikke svaret selv, jeg er rett og slett ikke kompetent på bransjen og kjenner ikke konkurransesituasjonen eller leveringsevnen til SSHIP.

Jeg synes selskapet virker veldrevent med noe jeg tror kanskje er et veldig høyt potensiale. Hvis det er reelt, så er det ikke priset inn høye forventinger. Mcap er på 2mrd, det er ikke mye hvis de begynner å bli en stor leverandør av forbrenningsanlegg til 8000 søppelfyllinger i Europa.

I TA, så er det relativt ofte at sterk stigning på høyt volum er en trigger for kjøp. Gjerne kombinert med spesifike formasjoner, slik som flagg og vimpler.

Hadde folk hengt denne opp på kontoret ville man sett mye mer fornuftig kapital-allokering i mange selskaper og hos enkelt investorer.

Nei.

Momentum er en strategi som har gitt en viss meravkastning, men den er absolutt ikke av de bedre faktorene og ikke en av de jeg har særlig sans for.

RT 26.80 :shushing_face: woow