Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Jeg tipper det er kortsiktige med enorm gevinst, og langsiktige med enorm gevinst her på forumet. Samme gjelder tap.

Målet er å treffe riktige aksjer på riktig tidspunkt med riktig strategi.

Får man tak i short?

Call your broker

Røyk i dag på stop-loss. Inn på rundt 6 og 9, så ganske pent - men det var en liten pott, for jeg ventet på en korreksjon som aldri har kommet. Har tro på selskapet, og trader egentlig ikke, men ser an en ny inngang nå.

1 Like

Når man ser slike aksjer i ettertid er det alltid lett å tenke at det er så viktig å alltid være langsiktig. Gjør som Warren Buffet osv… Men det er ikke alltid den taktikken fungerer. Jeg kjøpte f.eks Archer og Targovax i 2016 og solgte etter flere hundre prosent gevinst i begge. Hadde jeg hatt aksjene og ikke solgt så hadde jeg ikke bare godt glipp av en bra gevinst men også vært i minus i forhold til det jeg ga. Så det er vel aldri noen fasit på når man bør selge.

Archer tjente vel ca 12 millioner dollar i q1 og er priset til 0,5 av bokførte verdier.

Scanship tjente 15 millioner NOK når man legger sammen q1 og q2 og er priset til 24 ganger bokførte verdier :joy::see_no_evil:

3 Likes

Si fra hva betingelsene er hvis du shorter :wink:

Jeg er ikke i mot noen aktører bidrar med sin innsats for at markedet blir mindre rasjonelt.
Det ville vært veldig irrasjonelt. Momentum strategien bidrar til feilprising og det er selve oppskriften på teorien om “the greater fool”.

Men det er jo moment trading artikkelen du linker til snakker om? Den sier at folk selger seg ut for tidlig, de burde sitte lengre hvis det er positivt moment.

Om du først skal kjøpe på momentum så forstår jeg ikke hvorfor det selges når trenden er inntakt. Da høres det mest ut som impuls-trading.

Det virker som store fond også nå kjøper basert på momentum og algoritmer istendenfor det fundamentale. Mye rar prising der ute og man så jo Peter Hermanrud som er dyktig på det fundamentale tapte jo penger som det sang i fjord. Langsiktige investorer som Rasmussen-gruppen og Stenshagen tapte enormt mye penger i fjord.

Helt uavhengig av om man er kortsiktig eller langsiktig, så handler det i mine øyne om å forstå sin egen strategi og jobbe med å bli bedre på den. Og ut fra den strategien du har, så er vel målet ganske likt for oss alle. Vi ønsker å velge riktig selskap på riktig tidspunkt til riktig kurs, og være med på ferden oppover inntil vi kan selge på riktig tidspunkt med riktig god gevinst. Det er bare riktig vanskelig å få til :slight_smile:

5 Likes

Jeg hadde for tight stop loss, er ikke så god med det tekniske. :see_no_evil:

1 Like

Da gikk jeg ut med resten av beholdningen på 27,70. Må si dette har vært en ekstrem reise fra snittet på 4,2 som jeg ikke hadde forestilt meg i det hele tatt. Så egentlig for meg en langsiktig utvikling i aksjen frem mot ca 7-8kr innen neste 3-4 år da jeg først kjøpte den i fjor. Da spørs det om det var riktig å gå ut på dette nivået, den beste aksjen er visstnok den man aldri selger. Er også noe usikker på hvilket nivå jeg ønsker å komme inn igjen på. Klarer ikke helt se for meg en hvilken kurs hvor jeg kan anse aksjen som billig igjen. Lykke til videre alle sammen!

12 Likes

Pent! :clap:

Jeg må slutte å sjekke kursen på SSHIP… :frowning:

1 Like

Gratulerer med gevinst. Det kommer en topp, ingen vet hvor men det vil være tydelig når den blir satt tror jeg.

1 Like

Jaja, verdt å merke seg sist gang en en analytiker SPB1M satte kursmål på 8,5kr og salgsanbefaling så sank den fra 12-13kr til 10, for å så bare gi gass videre. Så spørs det om historien gjentar seg.

1 Like

Det fårn si, bra timing :wink:

Kan mildt sagt si jeg var griseheldig her ja…

3 Likes

Phew… Takk gud for at jeg flytta opp SL til 27,5!

1 Like