Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Nei, ikke eg heller.

Men når de shorter mer enn tilgjengelig free float, så ber dei om juling. Og de rotter seg sammen, så eg syntes det er fint at longere gjør det samme.

3 Likes

Hvordan er det egentlig mulig å shorte mer enn det som er tilgjengelig?

2 Likes

Jeg regner med du vet at slike “pump and dump” schemes er ulovlig? Det er derfor det ikke er noen egen tråd på Reddit om hvilken aksje de skal pumpe next. Hadde de hatt det hadde nok SEC vært på døren rimelig kjapt (regner egentlig med at dette blir ettergått og sjekket etterhvert).

Det florerer av slike grupper innenforbi kryptosfæren, men det er til gjengjeld uregulert så what are you gonna do… :thinking:

2 Likes

Så hvordan har så mange hengt seg på så tidlig om det ikke er noen form for planlegging rundt det?

Du låner en aksje, selger den videre, ny kjøper låner den ut til en ny shorter som igjen selger den. Sånn var det mulig å overstige 100%

Vi diskuterte dette i går i denne tråden:

Du kan lese litt nedover der på ulike teorier.

TL:DR: Over 100% av aksjene i selskapet var shortet. WBS har over 3 millioner brukere; det skal ikke så mye til om 100.000 av disse begynner å kjøpe call opsjoner på GME. For hver call opsjon må market maker hedge ved å kjøpe aksjer i markedet. Du har altså en dobbel-effekt på prisen (folk kjøper aksjer pga. hype + market maker som kjøper aksjer pga. opsjoner) - og så har du en tredje effekt med shortere som må dekke inn. Vips = rally.

2 Likes

Tilray frontes som en mulig kandidat

1 Like

Hehe, har hatt den en stund og er nå i pluss etter å ha vært i minus en stund. Må forresten rette meg selv. Litt over 30% siste dagene på Stockholmbørsen, ser jo nå at den har foreløpig gått 45% på NYSE i dag. Ville tilstander. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Full kok på Reddit. Lættis å følge med der. :joy:

1 Like

en liten indikator kan være det som er heit på stocktwits

Ja, det er ville tilstander. Nokia har falt litt tilbake nå :slight_smile:

Handelen er stanset. Kurs 6.66… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Aha :slight_smile:

Virker som det nye gullet/bitcoin #GME, gjør det svært bra på røde dager

Sikker havn

Det er jo kun så lenge denne pumpen foregår…

Egentlig tror jeg lufta går ut når shortsqueezen er over, uansett hvor mye WSB skulle fortsette å pumpe.

Det er nok en selvfølge tenker jeg. Hvem sitter igjen med sorteper? Ikke de som startet det hvertfall, so mutch for social activisme

Det vil alltid sitte igjen noen på toppen, spørs om det ikke er noen norske også… Det er relativt aktivt på shareville om dagen.

Settes vel ekstreme antall og mengder SL i disse nå, så når det først begynner, så kommer det vel til å skje på et blunk.

Hjelper lite med stop loss om det først går utfor, når kursen åpner opp over 100% opp fra en dag til en annen så kan det fort skje det samme motsatt vei. Noen kommer til å sitte med store tap her iallefall…

1 Like