Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

$NAKD er ett av de “utvalgte” selskapene hos WSB, og begynte Ă„ stige noe voldsomt fra $0.4 i gĂ„r ettermiddag. Idag annonserer de emisjon pĂ„ $1.7. Handles pre-market pĂ„ ca. $2.3 nĂ„.

6 Likes

Smart valg av selskapet.

1 Like

Man skal satse det man kan tape og holde. Dette er fĂžrst og fremst en politisk handling.

1 Like

Jeg regner jo med at grÄdigheten nÄr et metningspunkt fÞr eller senere, men det kan fort vÊre pÄ $1000 aksjen for alt jeg vet. Conviction er det i allefall lite Ä si pÄ i den gruppen der :sweat_smile:

Absolutt, smart og kynisk type med egen agenda. Ingen martyr😅

1 Like

Hva skal man si?

12 Likes

Okei - nÄ kommer krakket.

1 Like

Litt komisk den setningen om lite risikovillige folk pÄ bÞrs, synes risikoviljen er relativt hÞy


3 Likes

Man kan feks si at dette er tegn i tiden. Dekadensen og en pervers risikovilje/gambling kan vanskelig tyde pÄ annet enn at vi nÊrmer oss toppen i asset bobla! Som ved rullering av et Ärhundre, er det interessante tider. Omveltningene kommer tli Ä bli store og skje raskt!

1 Like

GME stiger greit i premarket nÄ

image

1 Like

Det mÄ jo bli eneste utvei om de ikke klarer fÄ tak i aksjene i markedet. Enten mÄ de slÄ seg selv konk eller sÄ mÄ de legge inn bud pÄ hele selskapet
 det ender jo med krise for hedgefund uansett hvordan man vrir pÄ det. Utrolig morro at smÄsparere plutselig fikk reel makt. Men det kan fort bli tiltak som for eks 30 dagers stopp i handel
 helt vilt


1 Like

Tror kanskje det er noe du ikke har forstĂ„tt: Å legge inn bud pĂ„, og kjĂžpe et aksjeselskap innebĂŠrer Ă„ kjĂžpe alle aksjene.

Interessant hvordan Morten Iversen i DN vinkler saken, med ensidige uttalelser fra meglerhus over dammen, som sĂ„klart ikke har interesse av en balansert diskusjon rundt shorting. “Unaturlig, galskap, og direkte farlig”, “rasende mobb”, “ulveflokk”. Greit nok at DN er en nĂŠringslivsvennlig avis, men det fĂ„r da vĂŠre grenser hvor mye skylapper Iversen har her


9 Likes

Er ikke sÄ rart med den media dekningen dette har fÄtt


Ja men hvordan skal de eller fÄ tak i alle aksjene nÄr de er short over 100%? Enten det eller sÄ.gÄr ett av de store fondene konk nÊrmeste uka


Jeg har aksjer i Nokia Blackberry og fizz(beverage) sjekk fizz. 4 mest shortet og egentlig en god bedrift. Kan bli spennende. Angrer pÄ at jeg solgte gme.

Tipper amc gÄr 100% til idag den og.

3 Likes

Sant det :slight_smile:

KjÞpte pÄ 280 i gÄr og har sjeldent sovet sÄ dÄrlig som i natt.
Er egentlig ikke sÄ risikovillig, men klarte ikke Ä holde meg unna.

Oppe i 460 nÄ :slight_smile:

2 Likes

Er nok tusenvis som kontakter meglerhusene direkte og skjeller dem ut. Rasende mobb er nok en oppriktig opplevelse av dette fra deres side.

1 Like

Det har jo vÊrt omvendt - at de store aktÞrene gamer markedet pÄ smÄsparernes bekostning.

NĂ„r det omvendte skjer, sĂ„ skrives det opp om “manipulasjon” og krav om regulering :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Det mÄ jo bli en enorm rekyl i alle de mega shortede aksjene
 shortere har panikk nÄ.og dekker inn overalt??