Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Market-makerne som utsteder mange av opsjoner tar ikke retningsbestemte bett, de hedger med aksjer. Tror ikke det er ikke de som er pÄ kroken her, det er fond som har lÄnt inn og solgt aksjene short.

Fy faen DN

Å kalle svin som f.eks Citron for «svakeste byttet i flokken» ha ha.
De fortjener ikke livets rett. PrÞvde Ä skvise GameStop til konkurs, og samtidig sette tusenvis av arbeidere pÄ gata.
Men de ble heldigvis for grÄdige.

8 Likes

Jeg tror faktisk ikke opsjonene nÞdvendigvis er 100% hedget, for jeg kan forestille meg at det har vÊrt vanskelig Ä fÄ kjÞpt aksjene uten Ä drive prisen for mye.

Det kan godt vĂŠre. Det blir interessant Ă„ se hva som skjer, blir opsjonene callet og blir da i det hele tatt aksjene levert? De fleste opsjoner settles i cash da.

Det er i prinsippet ikke motpartsrisiko i USA sÄ den som caller en opsjon fÄr jo aksjene, men hva skjer nÄr OCC assigner til meglere og meglerne/kundene ikke greier Ä oppdrive aksjene?

Tenkte Ä prÞve AMC i dag med en liten post og hÄper pÄ Ä selge med en litt stÞrre post om 2-3 dager

Prisen gÄr opp :rocket: :grinning:

SÄ pÄ en del av navnene pÄ listen og nesten samtlige har jo gÄtt 100-200% allerede, sÄ spÞrsmÄlet er om man ikke kommer veldig sent til festen her. Eneste jeg likte rent teknisk var AXDX. Vurderer Ä prÞve lykken der om den fÄr et lite pullback i dag.

Det ser ut som de retarderte kommer til Ä Þke formuen sin betraktelig i dag ogsÄ. Jeg gleder meg til kvelden. :rocket:

2 Likes

Se litt pÄ Sorrento da vel! Der er i tillegg nedsiden lav.

2 Likes

Virker som flere handelsplattformer i USA nekter/gjÞr det vanskelig Ä handle i noen av disse aksjene. SÄ det skal vÊre lov? Blokkere enkelte aksjer i handelsplattformene for pÄ den mÄten kontrollere utviklingen??

De neste dagene blir spennende.

1 Like

Kjapt spÞrsmÄl boys; fungerer det handle US pre og after market via DNB markets pÄ noen som helst mÄte? Noen som har erfaring?

Noen andre enn meg som har problemer med Ä fÄ plassert en ordre i GME via Nordnet?

Nordnet tilbyr ikke handel i fĂžr - og etterbĂžrshandelen i USA.

Du mÄ vente til markedet Äpner, der pleier Ä hjelpe


De fleste amatĂžrene har ikke tilgang pĂ„ pre marked after marked. Derfor faller kursene i pre og after marked i ett forsĂžk pĂ„.Ă„ skremme idiotene​:star_struck::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

hehe. Jeg spĂžr dog ikke hvem som har tilgang og hvorfor kursen varierer i fĂžr og ettermarked.
Jeg lurer pÄ om det er mulig Ä handle pre og after market via DNB markets. Via feks. meglerdesk for en meglerfee. :wink: Om noen har erfaring fra dette med DNB markets.
Med Infront hos Pareto, sÄ fungerer dette.

Kan tydeligvis hende at en pÄ forumet her har 200% I NAKD
 haha :sweat_smile:

Edit: Ringer de for Ä hÞre, bare sÄ fantastisk kort ventetid


Citron, som DN syntes sÄ synd pÄ, er vel fradÞmt retten til Ä trade i Hong Kong pga udokumenterte pÄstander mot et selskap i forbindelse med et shortangrep.

1 Like

Jeg fyller pÄ med GME i dag og holder AMC. Tenk om man kan vÊre sÄ heldig Ä skyte gullfuglen. Det hadde vÊrt kos.

En kompis er pluss 500 000 pĂ„ de tođŸ€©

2 Likes

Tips: Sjekk Genius Brands (GNUS) og ogsÄ INO, som er en av de Citron har angepet mye, Jeg vurderer ogsÄ LGND i dag.