Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Ser at grunnleggeren av Tron (TRX) skal inn med $1 mill pÄ GME


1 Like

Papir-formuen vel og merke. Det er ingen som har gevinst fÞr de fÄr realiserert. Regner med det er endel amatÞrer her som kommer til Ä fÄ seg en grei lÊrepenge i det de ser kursen snur og tenker de skal realisere. Blir da fort tidenes gap og slippage pÄ vei nedover tenker jeg


3 Likes

Virker som handelsplattformene blokkerer GME? Mye brÄk pÄ Reddit om at det ikke er mulig legge inn kjÞp


Short interest Þkes ogsÄ pÄ, skal vistnok nÄ vÊre over 200% i GME.

https://twitter.com/wsbmod

Mange av de amerikanske plattformene ja, Ameritrade, Robinhood, Schwab. De skjuler det under “tekniske problemer” eller “market fraud suspicion”. Det sier vel litt om hvor integriteten sitter.

5 Likes

Om de investerer en levelig sum, sÄ kan de jo selge f.eks 20% nÄr kursen har gÄtt 100%, Og sÄ 20% til nÄr kursen har gÄtt 200% osv.
SÄ blir det jo brukbar fortjeneste etterhvert, og relativt liten rsiko, sÄ lenge man er tidlig nok inne


The magic words
 eller famous last words :sweat_smile:

3 Likes

Stemmer det, men det er litt Ä gÄ pÄ i NAKD om den tar en GameStop :rofl:

Utelukker ikke at vi ser 4 og 5 tallet idag.

Lurer pÄ om ikke all bÞrsnedgangen denne uken rett og slett skyldes at hedge fond reduserer leveragen sin for Ä beskytte shorten sin mens andre fond frir opp cash for Ä Þke squeezen.

Risikoen i slike stunt er ikke spesielt hÞy, sammenlignet med Ä vÊre long biotek pÄ Oslo BÞrs

7 Likes

Jeg hoppet pÄ NAKD i gÄr pÄ $0.8.

SĂ„ gikk det noen minutter og sĂ„ kom tanken: “nĂ„ mĂ„ du ikke hoppe pĂ„ alt som finnes da”.

Solgte pÄ $0.79 og var fornÞyd med min selvkontroll.

NĂ„: :scream: :scream: :scream:

1 Like

Du som dumper de norske aksjene for Ă„ hoppe fra rakett til rakett i USA? Capaz da!!

1 Like

Det var synd da, jeg kjÞpte en liten post pÄ 0,52 for en tid tilbake og ikke med det i tankene som foregÄr nÄ sÄ fÄr vi se hvor det ender.

1 Like

er det mulig Ă„ handle warrants i usa via norsk broker? call/put?

Den var du heldig med :slight_smile: Selger du pÄ open?

Resultatet av utdanning som et markedsprodukt uten gode jobber med en rik foreldregenerasjon, ikke noe er sÄ kraftfullt som en misfornÞyd middelklasse pÄ hjemmekontor.

5 Likes

Nei, blir med og ser hva som skjer.
Om det ender med 2x eller 100x, vanskelig Ä spÄ, liten innsats, men opplagt det blir penger om den gÄr noe i nÊrheten av Gamestop.

Men, opplagt nÄr dette snur igjen en dag sÄ vil det falle ekstremt hurtig.

1 Like

Hvis de ikke kan vinne spillet med dagens regler endrer de bare reglene :frowning:

1 Like

3 Likes

Her lurer man seg selv. Man reduserer risiko akkurat like mye som man reduserer gevinsten. Ikke mer eller mindre. Jo mer man deler opp, jo stÞrre er sjansen for at man gÄr ut i 0 og jo mindre man deler opp jo stÞrre er sjansen for at man gÄr ut med fantasilioner eller masse i minus. Man kan like gjerne bare investere et lavere belÞp og dele opp fÊrre ganger for Ä redusere risiko. I strategien mangler det ogsÄ noe viktig. NÄr selger man om det bare faller?