Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Sykt. Rett og slett sykt. Så det er altså løsningen? Forby handel for utvalgte aksjer for hvermannsen. Men shortene kan handle.

Jeg håper disse shortene kneler fullstendig.

Ramp Capital

@RampCapitalLLC

· 43m

It appears Robinhood is no longer supporting purchases of new shares of $GME $AMC $BBBY $NOK on their platform

Sølv altså. Har nordnet sølv-warrants?

Jepp!

Reddit gjengen har i det store og det hele ikke tilgang til premarket-trading, men det har vært enorme bot-ringer som har prøvd å flytte oppmerksomheten bort fra Gamestop for å tjene på det de selv har investert i. Noen biter på, men hovedvekten og det offisielle på reddit er at de kun skal investere i Gamestop. Ikke noe annet.

Småinvestorer har drevet Gamestop-aksjen i været, men Oljefondet har solgt sine aksjer. – Vi hadde ikke aksjer i Gamestop ved slutten av fjoråret, sier fondets direktør Nicolai Tangen. :cry: :sob:

mer og mer sikker på at denne markedspsykologien er den svarte svanen (klisje), hype just for the lolz, så slenger spekulanter seg med.

Morsomt ved første øyekast, men ser man litt mer systematisk på det. hvor likviditeten skal hentes fra og hvor den potensielt ender, så er ikke dette så veldig morsomt.

Krysser fingrene for at det er her dumme penger går, for å slippe inflasjon i lengden.

1 Like

The house always wins, dette har bare vært en stor gave til shorterne som nå får put options ekstremt billig og kan shorte fra astronomiske kurser tilbake til reell verdi over det neste året.

4 Likes

Der snakker vi manipulering… Jeg kan ikke skjønne annet enn at Robinhood må bli saksøkt herfra til h***?

2 Likes

Jeg skjønner at alle skal kjøpe sølv nå, men hvor kjøper man sølv på nordnet??

Her sitter det altså noen med makt til å kommandere en armada med lemmen - lemmen som tror at det er kake til alle! :roll_eyes:

1 Like

Kan godt være at disse har marginkonto og at RH beskytter seg selv ved at de ikke blir sittende med regningen dersom GME kursen kollapser. Slik er det i USA, en retail-konto kan ikke gå i minus, det er opp til meglerne å ta tapet. Hvis dette er en cash konto, så er det jo spesielt hvis RH begrenser handelen.

1 Like

Scenenekten og sensuren har gått nye baner. For et sirkus. Biden lovet folket stabilitet, men hva faen liksom…^^

småinvestorer oppfører seg som de små fiskene som følger en hai, morsomt skue

1 Like

tar noen dager for å aktivere tror jeg

Virker sånn, ser ut til at de styrer markedet som de vil…

1 Like

Automatisk salg av opsjoner som utløper har forøvrig RH alltid gjort, men det ser ut som de nå gjør det tidligere for GME, ikke bare siste timen siste dagen. Disse aktørene har gjerne ikke cash til å utøve opsjonene de gambler med og kjøpe aksjene , så hvis ikke RH “hjelper” dem, så er det mange som blir sittende i saksen(RH til slutt).

Hvilke aksjer er det som er hovedmålet per nå? GME, NOKIA og AMC?

1 Like

Tror du har helt rett. Hvis agendaen til noen virkelig er å ta “corporate america” så kan dette fort bli et korthus som velter fordi marginkravene må imøtekommes. Som jeg skrev i går, ekstremt treffende og ironisk om det er WSB og sosiale medier som velter lasset.

4 Likes

Kanskje Kinerne eller Russerne er med? Det burde jo WS spinne for å få slutt på det! :rofl:

1 Like