Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Tesla meme stock da?

Nei vil ikke si det, i hvert fall i mye mye mindre grad. Men Tesla er derimot et godt eksempel pÄ hvor ekstremt overvurdert mange selskaper er om dagen. Tesla har ogsÄ fÄtt barbert av seg mange milliarder og er ned 30% eller noe fra toppen tidligere i Är. Jeg regner med Tesla fortsatt skal langt langt ned.

1 Like

Smart money driver opp aksjen fordi stupid money tar imot.

Nettop fordi det er en memestonks sÄ vet man at kÞen av idioter som vil ta imot er lengre enn suppekÞen i Argentina.

4 Likes

SĂ„ du mener at “smart money” drar opp aksjen med disse volumene, for sĂ„ Ă„ dumpe dem pĂ„ “dumb money” som bestĂ„r av en, sannsynligvis, liten del av volumet. Dette vil jo og bety at “smart money” vil brenne seg om suppekĂžen i Argentina viste seg Ă„ ikke vĂŠre stĂžrre enn folketallet i MosjĂžen.

Volumet er jo for Ä presse opp aksjen og skape en trygghet. Ä lempe seg ut pÄ topp er ikke det vanskeligste nÄr alle som tar imot er diamondhands.

1 Like

Du mener retail vil kunne ta i mot det lasset med aksjer med andre ord, selv om de ikke er i nĂŠrhet av Ă„ kunne vĂŠre utslagsgivende med de nĂ„vĂŠrende volumene. Du mener da at “smart money” vil gradvis selge ned over lengre tid til villige retail hender. Du bĂ„de overestimerer og underestimerer retail pĂ„ samme tid.

2 Likes

Du mÄ huske at volum kan vÊre en litt forledende parameter. Det er fult mulig Ä skape et kunstig volum som ikke gjenspeiler i nÊrheten av det antall aksjer som faktisk ender opp med Ä bytte hender.

Her tror jeg det er deg som overvurderer dine egne evner til Ä analysere situasjonen og undervurderer hvor lite informasjon du faktisk sitter pÄ i forhold til andre aktÞrer.

Kan hende. Vi fÄr se etterhvert hvordan det utspiller seg. Blodbad og underholdning i arenaen fÄr vi uansett

1 Like

Hele poenget her er vel at sĂ„kalt “smart money” har shortet mer hva som er bra.

Og hvis sÄ er tilfelle vil man ha bÄde retails og smart money i andre enden som holder volumet shorterene trenger for Ä dekke seg inn.

Om man kaller det smart money, retails, apes, memestock osv er revnende likegyldig.

Spent pÄ om denne stÞtten holder:

3 Likes

Fra AMC, men tenker det er endel ogsÄ GME som bÞr lese denne setningen er par ganger:

"The following is the full, extraordinary warning (bolded and italicized text reproduced as in AMC prospectus):

The market prices and trading volume of our shares of Class A common stock have recently experienced, and may continue to experience, extreme volatility, which could cause purchasers of our Class A common stock to incur substantial losses."

Ser dessverre ut som eg hoppa av AMC toget for tidlig i dag :frowning:
Sitter i alle fall igjen med 4-5x inv da, sÄ har vel kanskje ikkje lov til Ä vÊre altfor misfornÞyd

Da tar det ca 10-20 Är fÞr de proffe fondsforvalterne tar deg igjen pÄ avkastning. Good work ape :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

En rar observasjon er at de som tydeligvis holder amc eller gme er ganske rolig i mÄten de kommuniserer pÄ. De som er imot virker bare irritert og frustrert
?

Har selv troen pÄ GME men gÄr det gale er det greit og kjipt. Hvordan en person som ikke eier aksjene kan bli sÄ engasjerte i utfallet er interessant.

2 Likes

Er ikke en rar observasjon i det hele tatt. Det hele beror pÄ at de som sitter utenfor og ikke er med pÄ Ä tjene penger pÄ noe de mener er tullball skaper en stor bitterhet fordi deres fundamentale investering som hverken slÄr fond eller indeks over tid ikke fungerer. SÄ de blir forbanna nÄr de ser noe som ikke gir mening og at folk tjener penger pÄ det. Ikke noe rart i det hele tatt, skjer hele tiden med tesla og krypto :man_shrugging:.

Dette er satt pÄ spissen sÄ ikke torpeder meg :joy:

4 Likes

AngÄende krypto er jeg helt enig med deg, og jeg angrer selv pÄ at jeg ikke hÞrte pÄ dealeren min i 2016, men jeg gÄr ikke rundt Ä poster om btc nÄr jeg ikke engang har satt meg sÊrlig inn i det. Tesla kom jo sÄvidt utav dette i livet (x antall uker unna konkurs) og jeg kjenner flere som angrer dypt pÄ de ikke gikk inn tidlig selv om de hadde troen pÄ musk og tesla.

Jeg kom her for Ä lete etter gode grunner til hvorfor jeg kan ta feil med GME men ser ingen argument som er sÊrlige gode med tanke pÄ det nye som skjer og har skjedd, alt er basert pÄ hva media har kommunisert i januar/februar.

Michael Burry referte selv til dette som en “once in a lifetime” (som kan vĂŠre over) og nĂ„r du leser i postene om folk pĂ„ reddit som Ăžnsker seg nye tenner, helseforsikring(og hevn fra 2008) o.l sĂ„ er det fort at det appellerer til idealisten og anarkisten i oss alle. SĂ„ fĂ„r vi bare se da, men vil gjerne lese hvorfor dette er en dĂ„rlig investering med gode argument. Er du 20-40Ă„r med god Ăžkonomi og er villig til Ă„ ta high risk high reward ser jeg ikke helt hvorfor det oppfattes som idioti Ă„ gĂ„ denne veien, men jeg kan definitivt ta feil


3 Likes

Idioti eller ei. Jeg selv tror ikke at GME kommer til Ä ta over markedsandelene til e-handel knyttet til salg av spill, tror det er to little to late for det. Samme med omsetning av typ skulpturer og memorabilia mv. Dagens prising priser selskap til braksuksess og jeg tror bare ikke pÄ det.

Gjeeesp, tror ikke dere bÞr bruke sÄ mye energi pÄ Ä analyse kritikerne her som dere bÞr bruke pÄ Ä lese dere opp om markedet


For min del er diskusjonen interessant og engasjerende. Og sÄ er det jo litt frustrerende Ä se hvor mye naivt og rett ut idiotisk som blir postet i denne trÄden til tider
 ikke noe mer eller mindre enn det liksom.

Hvorfor diskuterer dere det fundamentale??

Er jo ikke derfor folk sitter pÄ GME. Jeg har ikke GME selv, men ser jo hvorfor enkelte er villig til Ä ta risken.

De som sitter med GME i denne trÄden , slik jeg ser det, er pga. spekulering om short mÄ dekke seg inn, og tatt et lodd pÄ lik linje som dem som spiller lotto.

Mens dem som ser det som idiotisk prising kverner videre om det fundamentale


Dere prater over hodet pÄ hverandre :man_shrugging:

8 Likes