Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Epic begynte vel fra scratch? GME har livstidskunder som aldri handler andre steder.

Tja, Epic hadde da Fortnite sin spillerbase, og alle spill som kjĂžrer Epic sin spillmotor :wink:

Men jeg gav deg i hvertfall fundamentale grunner. Og det har jeg gitt fÞr. Alt dette stÄr lengre oppe i trÄden :wink:

Hvor mange spillselskaper kjenner du til som har ti milliarder pÄ bok?

De skal bli store pÄ ecommerce. Selge merch da? tskjorte og capser?

Epic og Valve (Steam) har MYE MYE mer pÄ bok. Og ingen av dem er noterte. SÄ de kan brenne av sÄ mye de vil.

De selger konsoller? 42% av inntektene det.

Ser ut som Valve har 10milliarder dollar +++ ( de slipper ikke sÄ ofte tall).
Epic slipper heller ikke sÄ mye tall, men pÄ grunn av rettsaken mot apple vet vi at profitten for 2018 og 2019 var 5,5mrd USD.

SĂ„ selge spill digital er ekstremt lĂžnnsomt. og ekstremt kostnadseffektivt.

Konsoler er vel skikkelig lavmargin? er jo tilbehÞr og drit man tjener penger pÄ.

Det Gamestop historisk har tjent fryktelig mye penger pÄ er jo brukt markedet dems. Av spill og consoler. Det funker jo sÊrdeles dÄrlig online.

Jeg har linket bevis pÄ at kun 47% av inntektene kommer fra spill. Nye og brukte. Bruktspill tipper jeg er minst 50% mindre margin enn Ä selge konsoller. Jeg fikk typisk 100 kroner for hvert spill jeg solgte til dem og betalte 150 kroner for Ä kjÞpe bruktspill, sÄ bare nei. Konsoller har minst 100% margin uten at jeg har noe kilde pÄ det. Men det tipper jeg.

useriĂžst!

Jeg garanterer at marginen pÄ en console er langt under 50%.

PlayStation 5 Teardown - iFixit

De publiserer byggepriser pÄ mye hardware. SÄ mÄ du bare regne deg frem til hvor mye du tror Sony og MS taper pr console. SÄ skjÞnner du at retail har under 50% margin pÄ selve consolen.
image

Sjekk Clothing samt Toys& Collectible seksjonen, evt gÄ innom en moderne gamestop. DER har de gode marginer.

GME snart pÄ 300USD.
Skulle ikke denne kollapse til 20USD for leeenge siden???

Har ikke fÄtt fulgt med sÄ mye i det siste, vanskelig Ä finne god info pÄ de forskjellige Reddit trÄdene ogsÄ synes jeg.

Hva er det som driver aksjekursen sÄnn? Er det fremdeles teori om short squeeze og at GME skal ta over digital distribusjon av spill eller er det noe mer hÄndfast?

Meme stock. Ikke sÄ mye annet enn det.

1 Like

I hovedsak short squeeze og en ekstrem FOMO.

Global oppmerksomhet. Noe nettbutikken ogsÄ vil nyte godt av selvfÞlgelig. Ikke bare aksjekursen :slight_smile: :slight_smile:

Holder alle 64 :gem::pray:

5 Likes

Vel, man kunne gjort 100% pÄ AMC i gÄr. GrÞnn skiller ikke pÄ hvilken aksje det er, om det er slik low-effort resonnering vi skal legge oss pÄ.

Flere tar en risiko fordi det er en sannsynlighet at “Wall St.” gapet over for mye og nĂ„ sitter med skjegget i kassa. Det kan hende de klarer Ă„ overbevise om at retail bare er dumb-money, eller sĂ„ blir det motsatt. De facto statements derimot ville jeg aldri brukt i dette scenariet.

Det er vel faktisk sansynlig at ws var de som tjente mest igÄr. Volumet i amc var sÄpass stort at retail alene ikke har nubbesjangs Ä stÄ bak det.

Syke trading muligheter i denne, men ogsÄ skyhÞy risiko. Mye likt som krypto, ogsÄ det at underliggende er fravÊrende.

Men synes vi alle bÞr innrÞmme at en diskusjon rundt det fundamentale ikke har noe med dagens prising Ä gjÞre. Denne oppmerksomheten som aksjen har i Þyeblikket kommer ikke til Ä vare evig. PÄ et eller annet tidspunkt mÄ kursen langt ned for Ä reflektere det fundamentale.

Det Ă„ tro at Gamestop skal klare Ă„ hevde seg i dagens konkurranse pga lojal kundebase og meme stock aksje eiere ser ekstremt naivt ut sett utenifra


1 Like

Kjangse bb er neste kandidat, men man vet aldri med slikt. Gamestop skal ha general forsamling neste uke blir ikke overrasket om kursen blir hypet mer opp dagene fÞr men det kan ogsÄ gÄ motsatt vei

Tok et lodd i BB for 2 dager siden og fornÞyd med det. AMC ble pushet litt brutalt i gÄr sÄ
HÄper luften ikke er slÄtt helt ut av ballongen. Premarket blir spennende i dag :sob:

Mitt poeng, sĂ„ hvorfor fortsetter man Ă„ omtale det som “meme-stocks” nĂ„r det er “smart money” som er driveren for den store oppgangen? Blir ikke dette narrativet media kjĂžrer om “reddit & meme-stocks” da bare et skalkeskjul og legger opp for potensielle syndebukker?

La meg spesifisere, *noen “Wall St.” aktþrer.

Jeg aner virkelig ikke hva som kommer til Ă„ skje, men at det hele er basert pĂ„ “memes” og WSB mentalitet; er forbi.

1 Like

Ehh
 nei? Det at Wall Street kaster seg pÄ for Ä melke kua er naturlig, betyr ikke at GME ikke fortsatt er en ren meme-stock og kun et spekulasjonsobjekt.

1 Like