Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

NÄr ingen klarer Ä komme opp med fundamentale begrunnelser pÄ hvorfor aksjen skal opp annet enn shortskvis sÄ tenker jeg risikoen er skyhÞy

2 Likes

Uten tvil mye snusk som foregĂ„r! Men fra dette til Ă„ anta det som du indikerer
 det blir litt sĂ„nn “Larssons gale verden” for min del i hvert fall


Det er mange som har det, hvis man leter litt

En av de fÞrste som oppdaget dette var Michael Burry, som tjente relativt greit pÄ boligkrisen i 2008 pÄ noe fÄ andre sÄ.

Har fulgt denne litt fra siden. Det som er fascinerende er jo all info disse folka pÄ reddit klarer Ä skrape sammen.

Man kan fort tenke at det er reddit og mesteparten er full i pisspreik.
Men med tanke pÄ wallstreetbets alene har over 10mil subs, diverse GME undergrupper er flere 100 tusen, sÄ vil jeg tror det er enkelte der som har meget god kontroll pÄ finans, shorts, hedgefond osv.

Det andre spesielle er den Ă„penbare bruken av “bots” som poster de samme generiske postene om og om igjen om hvordan de har solgt GME, eller skal selge pĂ„ diverse summer for Ă„ finansere en bil, ferie, hus+++ whatever.

Tror det er ytterst fÄ som faktisk sitter pÄ GME til 250 for den fundamentale biten. Det er rein spekulasjon pÄ at hedgefunds fremdeles ikke har fÄtt dekket seg inn. Tror alle er inneforstÄtt med at det er hÞy risiko.

I tillegg er den den tekniske biten pÄ chartet for hvordan prisen pÄ GME holder seg.

Blir ytterst spennende Ä se hvordan dette utvikler seg nÄr man fÄr inn stemmene.

MB sier vell og pÄ sin twitter, det vil aldri vÊre en ny GameStop situasjon.

Klarte de Ă„ covre sist gang? Det vil de kommende ukene vise.

3 Likes

Noen av dere som har noen tanker om det som kommer frem her da?

1 Like

Vel, reverse repo for i gÄr var pÄ $485b, og har en stÞdig vekst. Repo and Reverse Repo Operations - Federal Reserve Bank of New York

SÄ likviditeten minsker, og ingen vet vell helt direkte Ärsak, men det spekuleres i shorting av treasury-bonds markedet, og det er stor trÞbbel med Ä fÄ tak i bonds for Ä dekke. FED har ikke mulighet Ä printe mer cash om jeg husker riktig. Hva som skjer nÄr denne belÄningen via. repos ikke gÄr lenger, det er vel mysteriet.

Ser ogsÄ lovende ut for de mange tusen ITM option callene som utgÄr i dag :rocket:

OBS er vell ogsÄ halv-dag pÄ markedet i USA i dag, og stengt pÄ mandag.

2 Likes

Optionshandel kan jeg ikke si sÄ mye om, men at det er fÊrre som laster ned aksjeapper har nok med at den stÞrste entusiasmen rundt WSB har roet seg. Har ikke sÄ mye Ä si for en eventuell squeeze, tror jeg.

1 Like

:gem::palms_up_together:t2::rocket::last_quarter_moon_with_face:

Er dere fortsatt med??

3 Likes

Har mine 10 aksjer :beers:

4 Likes

Oh yes. Diamond hands baby.

5 Likes

fortsatt med i gme med 5, Ser nÄ at man burde ha kjÞpt AMC aksjer ogsÄ, der gikk mÄ marsskipet i dag

1 Like

Var domdristig Ă„ kjĂžpte 530 amc aksjer til 14 dollar! Ble ikke sĂ„ domt det​:blush::partying_face:

5 Likes

Jeg tror AMC er en fake squeeze, men blir spennende fremover!

1 Like

Det er mange her inkludert @Evilfreud som ikke vet sÄ mye om GME skjÞnner jeg. GME var suverent stÞrst i Australia nÄr det gjelder salg av spill. Jeg vurderte aldri Ä kjÞpe noen andre steder enn der fordi der kunne jeg bytte gamle spill i nye ogsÄ. Dette tar de nÄ med seg inn i den digitale satsingen. Genialt! De har solgt mer spill per spillkonsoll enn alle andre retailers i verden. Se rapport nederst.

NÄ skal de storsatse pÄ digitalt salg og med den bakgrunnen og lojale kundemassen er det mye enklere Ä starte e-commerce satsing enn dersom man starter fra scratch. NÄr de ogsÄ headhunter dyktige og erfarne e commerce spesialister fra Amazon sÄ henter de folk fra de beste.

Newsflash: De selger ikke bare spill


De gjĂžr det ganske godt pĂ„ e-commerce satsingen allerede: “Global E-Commerce sales (included in comparable stores sales) increased 191% increase for the fiscal year and represented nearly 30% of total net sales;” og “Global E-Commerce sales (included in comparable store sales) increased 175% and represented 34% of net sales in the fiscal 2020 fourth quarter versus 12% of net sales in the fiscal 2019 fourth quarter;”

https://news.gamestop.com/news-releases/news-release-details/gamestop-reports-fourth-quarter-and-fiscal-2020-results

De har MYE cash. Mer enn de fleste.
“Ended fiscal 2020 with $635 million of cash and restricted cash;” Det var fĂžr de solgte aksjer for nye 500 millioner dollar. Det er over 10 milliarder pĂ„ bok nĂ„. Uten Ă„ ta hensyn til de planlagte besparelsene.

Og de har veldig lite gjeld i forhold til cash.

"As of January 30, 2021, the Company had $146.7 million of short-term debt and $216.0 million of long-term debt on its balance sheet. "

Jeg sliter litt med Ä se sÄ svart pÄ det jeg.

GME Fight Deck 5.20 4.30.pdf (2,1 MB)

1 Like

AltsÄ, de kjÞpte den nest stÞrste digitale aktÞren pÄ markedet. Og ila 2Är hadde de drept hele den digitale sastsningen.

NĂ„r man ser hvor mye penger Epic har brukt for Ă„ konkurere mot steam har jeg ikke tro at et bĂžrsnotert selskap med mindre cash har mulighet.

Epic Is Losing Hundreds of Millions As it Battles To Gain Market Share from Steam (ign.com)

Epic er heldigvis ikke notert, men det koster Ă„ ta opp kampen med steam. 450mill USD i 2020 alene kostet den kampen.
Gamestop har ikke mye cash i den sammenhengen.

2 Likes

Du har ogsĂ„ det romantiske aspektet ved Ă„ kunne drepe store aktĂžrer som er sĂ„ gjennomsyret av korrupsjon, manipulering osv. Baksiden er at om de blir squeezet sĂ„ det gĂ„r utover alt og alle. Men man kan jo bare skrive inn de stĂžrste meglerhusene i verden og legge pĂ„ “fine” eller “manipulation” sĂ„ kommer det en del artige artikler, JP Morgan bĂžtelagt 920m dollars for gullmanipulering, da kan man tenke seg til resten :sweat_smile:

Jeg er fristet til šÄ si “so what”? NĂ„ blir de den stĂžrste aktĂžren bare ved Ă„ bestemme seg for det. De har byttet ut ledelsen som hadde hĂ„nd om den fadesen du henviser til, som om det var noe make or break deal du nevner der.

Det forandrer ikke at selskapet er loaded. Og gÄr kursen hÞyere nÄ, sÄ kjÞrer de bare enda en ny emisjon og blir enda mer loaded.

Det forandrer heller ikke at de nÄ har et styre med spesialister innen e-commerce. Inkludert Ryan Cohen og de fra Amazon.

De kan ta to sÄnne kamper i Äret slik stÄa er nÄ :wink:

Selskapet har cash til et Ärs krig. Kanskje mindre om de vil inn pÄ digital spilldistribusjon. Og et Är er ikke nok for Ä bygge en markedsandel som gjelder. Det har Epic smertelig erfart. Og Epic har noen av de beste i bransjen pÄ laget for Ä selge spill digitalt.