Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Ned til 20usd igjen «Fast»?. Datert Jan.
Skal si sure sitron research traff klokkerent pÄ den ja!:joy::joy:

De undervurderte Ă„penbart Reddits evne til Ă„ mobilisere, og det var absolutt ingen som hadde noen anelse om hvordan dette skulle ta av i januar. Men det vil ikke si at resten av deres analyse er feil eller at de underliggende verdiene i selskapet ikke burde tilsi en kurs rundt 20.

Underliggende verdier? Nei akkurat nÄ matcher det ikke kursen whatsoever, det har det heller ikke gjort for feks. Tesla de siste Ärene. Fullstendig frakoblet all fornuft ogsÄ der, men sÄnn er det jo blitt. Random amerikanere med helikopterpenger bryr seg nada om underliggende verdier. Da mÄ man bare ta det til seg at sÄnn er verden blitt nÄ!

1 Like

Verdien av GME nÄ er frikoblet fra hva de driver med pga muligheten for en enorm short squeeze en gang i vÄr/sommer. Kommer det til Ä skje? Aner ikke, men at sÄ mange tror det er en mulighet for at det skjer har nok fÞrt til kursÞkningen vi har sett den siste tiden.

Hvis det skjer vil det ha enorme konsekvenser for resten av markedet, da shorterne mÄ dekke inn pÄ stadig stigende kurser. Dette kan fÞre til kollaps i resten av markedet nÄr de selger andre aksjer for Ä dekke shorten. Kan vÊre greit Ä sette seg litt inn i disse teoriene hvis man er eksponert i markedet nÄ.

Her er en god oppsummering: https://www.reddit.com/r/Superstonk/comments/nletnn/gme_the_mother_of_all_short_squeezes_moass_thesis/

Certain participants in the stock market (market manipulators) have taken advantage of a loophole in regulation that have allowed them to “short sell” more shares of a stock than theoretically should exist to be publicly traded (somewhere between 2 and 4 times this amount). This technique called “Naked Shorting” (or “fraud” if you ask the folks over at the SEC), and can be used to bankrupt companies or get their stock delisted, a result that allows all of the proceeds from short-selling to actualize as pure, untaxed profit.

This technique has backfired, and these participants must buy these shares back on the open market. Unfortunately for these entities, an army of retail investors own the synthetic shares that have been produced via naked shorting, and they are not obligated to sell them at a specific price (or at all), which puts the short sellers in a very very bad position).

Du er faktisk ikke nĂždt til Ă„ investere i de selskapene dette gjelder


Jeg har kun en veldig liten stake i GME. Blir verken fattig eller rik av den uansett utfall.

De skriver mye, men hvor dokumenterer de hvor mange aksjer som er short?
Ser man pÄ dataen nedenfor er jo short andelen i dag relativt lav i forhold til tidligere.

1 Like

Mitt hovedpoeng var Ä pÄvise at det blir hyklersk Ä angripe reddit og de som stÞtter dette nÄr man baserer sin verdi pÄ hva media sier. NÄr man kaster ut brannfakler, fÄr man faktisk tÄle Ä bli tatt pÄ det.

Om man orker Ä faktisk lese gjennom u/atobitt (https://www.reddit.com/user/atobitt/posts/) sine posts, sÄ gir det et ganske godt bilde av historikk, og buildup til hvordan dette har skjedd. SÄ fÄr man dÞmme selv om kildene han henviser til er gode nok for hver enkelt.
https://www.reddit.com/r/Superstonk/comments/nm83eb/a_house_of_cards_parts_i_ii_iii_in_pdf/

De har engasjert parter som har prĂžvd Ă„ belyse disse problemene i en Ă„rrekke.

GameStop er verdt $1,8bn pr. aksje mener du? GameStop Total Assets (Quarterly) | GME. De er gjeldsfrie, de har store verdier i eiendom og har en marketing fordel uten like i veien mot e-commerce, som i tillegg viste sterk vekst forrige Q.

De fleste som fĂžlger med vil ha store Ăžyne rettet mot 9. juni klokken 17:00 CET, for da vil stemmer og non-votes-shares telles opp. Iflg. Carl Hagberg er det en god sannsynlighet at vi vil se 100%+ stemmer. Kan det vĂŠre det ikke er tilfellet? Ja, men jeg er definitivt villig til Ă„ ta en bet i tilfellet det skulle skje.

1 Like

Jeg ville, som nevnt, vÊrt svÊrt forsiktig med Ä stole pÄ random reddit-postere. Og jeg tror at sjansen for at noe slikt skulle skje igjen er liten, da selvfÞlgelig aktÞrene involvert har lÊrt av det som skjedde i forrige runde. Og de sitter garantert pÄ mer informasjon enn du og jeg


Gamestop suger pÄ Ecommerce. For noen Är siden kjÞpte de impulse, som var den nest stÞrste butikken for digitalt spillsalg, med 30% av markedet etter Steam.

PÄ 2 Är hadde de klart Ä rota det til og Þdelagt hele impuls fordi de nok var redde for at det ville kvele butikkene dems. Er det noen kilder pÄ hvilke eiendommer GME eier, alle butikklokalene dems er vel leid.

Da er stemme avlagt. Her er link til Ă„rsrapporten: GME 2020 Annual Report

1 Like

Ja, de sugde vel ganske hardt. GameStop: Now A Full-Fledged E-Commerce Player With New Revenue Streams (NYSE:GME) | Seeking Alpha

Men det er da det de jobber med, og pilene peker opp? Jeg skjÞnner ikke resonneringen. Sier du at pÄ grunn av dÄrlige valg fra tidligere ledelse, sÄ kan de ikke snu det? Har du vurdert deres nyansettelser for Ä snu dette? Det er ingen garanti at de kan snu det, men at kompetansen og pengene de manglet er pÄ plass er det ingen tvil om. Som er mitt poeng at man kan ikke lenger prise GME som et kommende Blockbuster.

Legg ogsÄ pÄ eksponeringen, og den fanatiske followingen dette har generert. De har fÄtt seg nye faste kunder som kjÞper fra selskapet ekslusivt, om de kan, for Ä stÞtte dem.

De tok et kodak valg. De kunne vÊrt nr 2 pÄ digitalt salg av spill. Pga valget er det vinduet lukket. For Ä skjÞnne hvor vanskelig det markedet er Ä ta nÄ er det bare Ä se pÄ hvor sinsykt mye penger Epic bruker pÄ Ä gi bort spill for Ä fÄ brukere.

Du sammenligner en produsent med en retailer? Kan vel sammenlignes til en grad, men det blir jo noe annerledes. Epic Þnsker trafikk mot sin platform, da de utelukkende Þnsker Ä generere penger for Ä selge sine titler. Gamestop selger alt av titler, og om teoriene rundt deres NFT satsning er riktig, sÄ vil det vÊre ganske spennende med tanke pÄ resale av digitale kopier, som kan ta rotta pÄ folk som G2A.

Og sÄ er det den lille detaljen at de selger alt annet i tillegg.

Dette tallet viser mest sannsynlig ikke antall syntetiske aksjer/nakne shorts.
Mer her: https://www.reddit.com/r/Superstonk/comments/nc1lny/ive_estimated_the_current_si_based_on_the_si/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Jeg ville, som nevnt, vÊrt svÊrt forsiktig med Ä stole pÄ random reddit-postere. Og jeg tror at sjansen for at noe slikt skulle skje igjen er liten, da selvfÞlgelig aktÞrene involvert har lÊrt av det som skjedde i forrige runde. Og de sitter garantert pÄ mer informasjon enn du og jeg


Eller sÄ har de bare gravd seg et dypere hull i pÄvente av at retail skulle kaste kortene og bli lei. For en gang skyld har ikke det skjedd. Det er pÄfallende at det har kommet mange regelendringer som vil forhindre at dette vil skje igjen, noensinne. Samtidig pumpes det ut artikler om at squeezen er over og at gamestop investorer heller bÞr investere i andre aksjer nÄ.

Ryan Cohen som bygget opp og solgte Chewy.com for noen milliarder tar over som styreformann 9. juni og ansetter en hel gjeng med smarte folk. Er ogsÄ rykter om at de ser pÄ bruktsalg av spill via NFTer, som kan bli spennende hvis det stemmer.

2 Likes

Blir Spennede med generalforsamlingen neste mnd HÄper pÄ mye news.

1 Like

Ja, det kan hÞres ut som det er en del spennende som skjer og at selskapet sÄnn sett fundamentalt har fÄtt litt ny giv. Men som Evilfreud nevner, dette markedet har knalltÞff konkurranse, sÄ risikoen vil jeg si fortsatt er veldig hÞy.

Og sÄ mÄ det skilles mellom det fundamentale og det rent short squeeze tekniske!

Kanskje du kan argumentere fundamentalt for noe hĂžyere pristarget. Øke fra 20 dollar til 30 dollar? Men det er jo ikke det fundamentale dette dreier som om nĂ„r en snakker om at en ikke skal vĂŠre fornĂžyd med en kurs pĂ„ 250
 da er det en ren spekulativ mega short squeeze som en hĂ„per pĂ„, som jeg mener er et svĂŠrt risikofylt gamble. Og du kan ikke mene @pdx at det er en stor konspirasjon pĂ„ gang, som omfatter media, meglerhus, myndigheter
 for Ă„ Ăždelegge denne squeezen??

Har du lest House of Cards, i linken jeg viste til over? Jeg forstĂ„r at mye fremstĂ„r som nĂŠrt-konspiratoisk, og har tatt meg selv mang en gang “jeg hĂžres ut som en anti-vaksine type”; men historikken lyver ikke og kildene fremstĂ„r for meg som gode. Jeg vil gjerne hĂžre hva du mener selv etter du har lest dem.

EDIT: ville bare legge til, at det er nettopp derfor 9. juni er sÄpass spennende. Skulle det vÊre tilfellet at det finnes flere aksjer enn selskapet har utstedt, sÄ vil det mildt sagt underbygge hele teorien.

  • Handelen i aksjen ble stoppet tidligere av flere i Ă„r av flere av disse aktĂžrene, hadde det ikke vĂŠrt for det ville kursen vĂŠrt vĂŠre 4 sifret, minst. Det er ifĂžlge styreleder i Interactive Brokers

  • Finansmedia manipulereres i stor grad av hedgefunds og andre aktĂžrer, er bare Ă„ hĂžre Jim Cramer forklare triksene de bruker.

Her er et eksempel. inne i Yahoo Finance appen, pÄ GME sin side, her er nyhetsartiklene de viser meg som skal vÊre relatert til GME:

De pusher tydelig AMC som et alternativ til GME, kanskje fordi den er shortet mindre.

Helt enig! :smiley: :rocket:

1 Like