Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Har handla i to dager for å støtte opp. Anser pemgane som tapt, men morro å være deltagende i eit sånt race :joy:

Blir det profitt så er det berre bonus :crazy_face:

8 Likes

Vurderer å kjøpe en aksje for å støtte saken sjæl.

Men hvordan vet man at citadel og Melvin fortsatt sitter på en short? Og hvilke nivåer har de shortet fra?

Og, kan ikke de bare sitte i all evighet på short posisjonen sin helt til prisen faller igjen?

De må jo ikke dekke inn shorten bare fordi prisen stiger?

Jo
De får margin call som alle andre

1 Like

De må dekke shorten, ellers går de konk.

2 Likes

Er man litt frampå så undersøker man hvilke longposisjoner de har også. For der kan det komme brannsalg

3 Likes

Leste et sted at for hver $11,50 kursen går opp, taper Melvin/Citadel én milliard dollar. Så jo, de er nødt til å dekke inn hvis prisen blir for høy (= margin calls).

Ifølge noen WSB-brukere doblet hedgefondene shorten i går. Hvordan det er mulig aner jeg ikke, men hvis det er tilfelle så har de skutt seg skikkelig i foten. Skal se om jeg finner det jeg leste i går!!

3 Likes

Leste dette selv en plass men finner det ikke igjen…Ufattelig om de har gjort det. Størrelsen på slike baller skal man lete lenge etter…

1 Like

Dette gjør det ikke bedre for dem… :sweat_smile:

Rescue missions for everyone!!:man_astronaut::man_astronaut::man_astronaut: Save our astronauts! :gem::raised_back_of_hand::gem::raised_back_of_hand::rocket::rocket::rocket::rocket:

2 Likes

Ufattelig om andre hedgefond har hivd seg på med mere short ja. Da kan aksjen gå til uendelig.

4 Likes

ja, men eg å var tenkt å sitte evigt. Pengene er jo avskrevet så blåser i det. kun en 500lapp eller litt fler i rein støtte. Støtter så mye annet rart at det går fint.

4 Likes

Egentlig ikke, de har selskapet å tape. Mister nok ikke alt av nettverk pga. denne svanen. De blir nok reddet skal du se. Verre med pensjonssparere osv. som muligens har spredd litt i slike pakker.

1 Like

De summene det er snakk om å tape her, egne penger, andre folks penger i tillegg…Baller? Dumskap? Gambling? Hvem vet hvor man er i dette ulente terrenget. Ingen vet utfallet her. Dette er unprecedented.

2 Likes

:sweat_smile:

1 Like

“They underestimated how retarded we are…”

Dagens :joy:

4 Likes

APES strong together! XD

Første gangen i historien jeg synes cuomo er ålreit

1 Like

Innebærer jo mer risiko for småsparere å inngå short for å skvise de på longsiden.

Alt for mye risiko.
Tanken var å plukke opp noen long hvis kursen faller mye på noe du gjerne vil ha long i.
Hvis det kommer et brannsalg

Løsningen blir vel å slå av internett, kompensere de i silicon-valley, så gå long norske skog og annet knyttet til treg informasjonsflyt.

Amazon kan vel håndtere sitt eget system innen logistikk. Eneste hmi blir å snakke med Siri eller alexia, så da kan vi redde viktig industri.

Skattekutt er jo også brukt her til lands for «skadeskutte» næringer. Ref oljenæringen.

Robin Hood, We steal from the rich and give to the…RICH!