Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Til de av dere som ikke har hĂžrt om VW squeezen.

TLDR: ~12% short i selskapet, Porsche eide ~40% aksjer og rundt ~30% gjennom opsjoner, tyskland eide ~20% aksjer = ikke sÄ mange aksjer i omlÞp, shorterne mÄtte dekke pÄ hÞyere og hÞyere kurs. Mener Ä huske at Porsche skulle ta VW privat som startet dette, og redda shortene ved selge(?) seg ned. Noen rett meg pÄ denne!

GME er shorta til laaaangt over 100%, det finnes faktisk ikke nok aksjer i omlÞp til Ä dekke short pÄ kort tid.

1 Like

Mottatt

Det er mye dyrere Ä sette opp en stopp loss for lavt og dermed hoppe av for tidlig enn hvilken som helst kurtasje du noen sinne kommer til Ä mÄtte betale. HOdL

1 Like

NÄ stoppes ogsÄ utenlandske handelsplattformer fra Ä handle.
Ganske spesielt.

“Right now, all buy transactions are unfortunately blocked.”

1 Like

Platformer stenges for Ä kunne kjÞpe og aksjen kan kun selges. Hvem tjener pÄ det? De store pengene, slik er det i verden, de rike har helt andre regler enn en vanlig dÞdelig. Om ikke dette er starten pÄ slutten sÄ fatter jeg ingenting. Noe mÄ skje

3 Likes

Koster fÞrst nÄr en handel gjennomfÞres ja :slightly_smiling_face:

1 Like

Dette kommer til Ä fÄ konsekvenser. Men nÄ skal vi fÞrst tjene store penger pÄ historiens desidert stÞrste short squeeeeeeeeze :wink:

3 Likes

Tok et stab her ogsĂ„ nĂ„. “StĂžttekjĂžp”. Om den sĂ„ 10-dobles blir det ikke mye, men alle bekker smÄ 

FÞles rart Ä ha et spenn i mitt Þkonomiske liv der jeg har kjÞpt GME mens jeg sÞker om rammelÄn pÄ nybygger.no pÄ 1.1%. :smiley: Er det dette som er diversifisering?

MÄ kanskje begynne Ä lese kvartalsrapportene til Gamestop nÄ?

4 Likes

PÄ den streamen som ble linket her: Live GameStop GME Short Squeeze News and Updates in Plain English On Stock Markets With Bruce - YouTube fÄr man mye bra info

3 Likes

Jeg har netop talt med NordNets mĂŠglerbord, der har fjernet min ordre igen pĂ„ GME eftersom “we’ve decided to tighten the spread for ‘unethical’ orders”. SĂ„ ingen mulighed her for at kĂžbe pĂ„ 100 og sĂŠlge pĂ„ 300, med mindre man overvĂ„ger handlen lĂžbende.

aka. “vi har fĂ„et udpeget retningslinierne af NASDAQ for US markets”

(havde ellers vÊret sygt godt timet, hvis den ordre var handlet pÄ 250 stk)

3 Likes

Hva er det de har nektet deg? Å legge ordre pĂ„ 300 fast?

Om selskapet foretar en emisjon nÄ trenger de jo ikke gi aksjene til shorterne. Dersom selskapet skulle foreta en emisjon til f.eks. Goldman Sachs pÄ 10 millioner aksjer nÄ fÄr de inn 3,5 milliard dollar pÄ bok. Utvanning pÄ 12-13% for oss og shorterne sitter fortsatt short.

Det er drÞmmesenarioet. Da sitter vi pÄ aksjer til et selskap som er loaded. Selger de butikkene de planla. Sitter de pÄ enda mer. Klar til stor ny digital satsing. Ikke akkurat et selskap jeg ville sittet short i.

5 Likes

SĂ„ da ble dette en fundamental case, elsker det​:tada::sunglasses:

2 Likes

Ville noen gÄtt inn i en slik emisjon egentlig?
Eneste muligheten mÄ jo vÊre en emisjon mot de som sitter short, men nÄr over 100% av utestÄende aksjer er short, sÄ er det kanskje ikke mulig Ä gjennomfÞre en sÄ stor emisjon heller.

Rimelig absurd situasjon egentlig hele greia.
Frykter shorterne blir reddet pÄ noe vis uansett.

2 Likes

Google Saves Robinhood, Deletes Thousands of Negative Reviews | IE?

Det kan vÊre et marketmaker move som lÞsner pÄ situasjonen. Det kan ogsÄ vÊre et opportunistisk move fra noen som bare vil tjene penger.

NRK TV hadde nettopp et innslag om GME og det som utspiller seg.

Noen som har sett pÄ SNDL ? Sundial Growers Inc.

Fylte pÄ litt med 2 GME og 40 AMC. :gem::fist:t2:

5 Likes

Amc ser ikke spesielt pen ut nĂ„, fĂ„r hĂ„pe den snur opp😂