Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Poenget var ikke at FED er Ă„rsak til shorten men FED har muliggjort et marked hvor ingen tror dette markedet kan falle. Hele systemet er “Too big to fail”. Jeg holder med @kaisovski, konsekvensene er fremdeles uante. Det kan ha 0 effekt pĂ„ markedet generelt eller sĂ„ kan det kanskje fĂžre til at andre hedgefond tar ned eksponering i markedet og dermed skaper fall. Jeg klager ikke om sistnevnte skjer
 :blush:

3 Likes

Holde og kjĂžpe litt til. Join the ride. :gem::fist:t2::rocket:

4 Likes

Hvorfor er dette bra? Er alle hedgefonds onde? Er det ogsÄ bra at pensjonsfond taper seg i verdi eller konker?

1 Like

GME pÄvirker allerede markedet:

En trÄd pÄ de-grossing:

4 Likes

For et utrolig bittert og ondskapsfullt skrevet innlegg. Det lyser misunnelse lang vei. Jeg gjetter pÄ at fyren er kommunist eller anarkist.

1 Like

Du skriver sÄ mye rart cagey

2 Likes

De politikerne, mediene og finansaktÞrene som tar samme standpunkt som Cagey vil trolig bli like upopulÊre som han er i denne trÄden :slight_smile: Jeg vet at noen tiltrekkes av slikt. Det lar de skje pÄ egen risiko.

Retards strikes everywhere :wink:

1 Like

Gylden mulighet for Ä Þve seg pÄ saklig diskusjon? Her er det ikke politikk eller mulighet til Ä pÄvirke kurs.

3 Likes

NÄr underholdningen pÄ forumet er bedre enn serien pÄ tvn
 :sweat_smile:

2 Likes

BÞllene blir bÞllet med av retards. Det eneste retards kan kjempe med er stemmene sine. BÞllene har kjÞpt politikere og kan kun bli reddet av dem. Retards stemmer ikke pÄ politikere som tar fra dem stemmene deres.

Bedre underholdning enn noen serie jeg har sett :slight_smile:

4 Likes

Det er ikke bra, det er trist. Det som ogsÄ er trist er at pensjonsfondene kjÞper drÞmmene hedgefondene selger dem.

2 Likes

Pensjonsfondene blir reddet av reglene som styrer hvilken risiko de kan pÄta seg. De har bare smÄ andeler som ikke gjÞr sÄ store utslag.

3 Likes

Dette kan vÊre starten pÄ noe brutalt og langvarig, samtidig som dette er kun toppen av isberget.

7 Likes

Mitt gjett er at wall street er skikkelig skremt av dette. SĂ„pass skremt at usa markedet er negativt korrelert med kursutviklingen i gme.

SÄ har man lyst pÄ billige andre aksjer kan man ogsÄ stÞtte dette.

Denne saken viser ogsÄ hvor viktig forumer er for kursutvikling i aksjer. Det Ä lage automatisk analyseverktÞy av forumer kan bli gull verdt.

8 Likes

Eller som man ogsÄ kan sies, Goldman Sjefene ser at bonusen deres kan kuttes fordi de kan mÄtte ta tap de ikke Þnsker Ä ta.

4 Likes

@slik som Ă„ tracke antall forum medlemmer i Age of conan? Eller TSW i Funcom mener du? Bare Ă„ sette i gang forum nerder.

Retards liker nerder.

God idĂš!

4 Likes

Dette handler ikke om Gamestop isolert sett, men ett rigga spill som mÄ rÞskes opp med roten. Dette kan vÊre katalysatoren

3 Likes

1 Like

Nei investor forumer eller investor trÄder

HÞyre velgere liker free market og vil at de som tar stor risiko gÄr konk uten at staten blander seg inn. Venstre velgere liker at staten gÄr inn og redder den lille mannen i gata.

Ingen av dem liker at staten gÄr inn og redder hedge funds.

@Alex Husker du ikke da vi her pÄ dette investorforumet hadde scripts som talte antallet nye registreringer pÄ funcom sin nettside for Ä se om forventningen bakt inn i kursen kunne forsvares av antall antatte spillere i beta osv?

Jeg syns det du foreslĂ„r minner litt om det vi gjorde den gang. NĂ„ kan vi telle antall poster som nevner “GME” eller “short squeeze” pĂ„ internasjonale investorforum. Litt samme greia. Vi har vel folk her som kan snekre sammen noe slikt.

3 Likes