Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Noen som vet hvordan systemet som overvÄker og rapporterer alle shortposisjoner funker?
Ref. denne listen over short interest fra nasdaq.
SÄ for meg at alt dette ble registrert og offentliggjort automatisk, men ut i fra hva Andrew Left i Citron Research sier til Bloomberg sÄ er vist markedene avhengig av at disse tallene blir rapportert inn av shorterne? Er det virkelig slik?

Ja kan ikke stoles pÄ sÄnn fra dag til dag.

1 Like

Over halvparten av Melvin Capital-fondet ble jo bortevekk.

Hva er vitsen med Ä ta shortposisjoner dersom man hedger andre veien? Kunne like gjerne funnet pÄ noe annet Ä gjÞre da


1 Like

De hedget ikke andre veien nÄr de satt short, men jeg vil jo tro de begynte Ä hedge med call opsjoner sist uke, nÄr dramaet pÄgikk? Det sagt, jeg har ingen bevis for pÄstanden, tenker bare hva som ville vÊrt lurt Ä gjÞre om man satt i saksen. Melvin har definitivt tapt mye pÄ denne shorten!

I fÞlge https://isthesqueezesquoze.com/ er shorten redusert til 58% av float, men jeg vet ikke hvor mye man kan stole pÄ tallene.

Ville ikke de bare vÊre med pÄ Ä pushe kursen enda lengre opp og pÄ sikt gjÞre det vÊrre for seg selv?

Da er pre market i gang :gem::open_hands::gem::open_hands:

1 Like

Forvent informasjonskrig med mye falsk info. Bare se om kursen gÄr i taket. Da kan det muligens hende de dekker inn. Eller ikke. GÄr ikke kursen i taket sÄ har de ikke dekket inn.

De pÄstod sist uke at de hadde dekket seg helt inn. Det vet vi ikke stemmer. SÄ deres selvrapportering kan vi heller ikke stole pÄ i det hele tatt.

2 Likes

Hehe, jeg vil ikke gjÞre matten pÄ dette, det blir komplisert; men la oss si for enkelthetsskyld at call opsjonene gÄr in the money og short posisjonen taper penger. I teorien skal det da nulles ut, men klart det ikke gjÞr det siden prisen pÄ call opsjoner skjÞt i taket sist uke, og de alt var i minus med short posisjonene. Tror ikke de gÄr long nÄ heller, for Ä si det slik, men er de dumme og grÄdige gÄr de for en hevn-trade og reloader short :slight_smile:

Heheh. Jeg tror de vet at de har malt seg inne i et hjÞrne nÄ og jeg tviler pÄ de har planen klar for Ä si det slik :sweat_smile:

In a matter of days, our clearinghouse-mandated deposit requirements related to stocks increased ten-fold. These deposits are the collateral we post to ensure our access to clearinghouse services on behalf of our customers. They are what led us to put temporary buying restrictions in place on a small number of securities that the clearinghouses had raised their deposit requirements on. As we noted in a blog on Friday, it was not because we wanted to stop people from buying these or any stocks — we built Robinhood to provide access to investing for all. And it certainly wasn’t because we were trying to help hedge funds.

SÄ kan man alltids mene han lyver, men er jo en del fakta som taler for at dette er sant. Man vet jo at reglene ble endret og at han mÄtte hente masse penger for Ä fÄ nok likvide midler, og det passer med hvordan aksjehandel faktisk foregÄr.

3 Likes

Podcast

Dersom denne skvisen pÄgÄr i lang tid sÄ kan vel strengt talt Robinhood ogsÄ gÄ over ende? De mÄ hente mer midler og hvor store kan de vÊre med kurtasjefrie handler? De fÄr selvsagt inntekter pÄ annet vis da.

Men da burde de stoppe bÄde kjÞp og salg. De visste jo hva som mÄtte skje nÄr de kun stoppet kjÞp.

Nei, de stopper bare det de er tvunget til Ă„ stoppe. Helt logisk.

2 Likes

Tingen med RH, det er 3 dagers oppgjÞr for aksjer. Men nÄr RH tilgjengeliggjÞr pengene umiddelbart etter salg sÄ mÄ de ha ganske stor kapitalbuffer. Dette er jo grunnen til at de mÄtte lÄne 1 milliard dollar.

Samtidig rart at de ikke har vĂŠrt mer Ă„pne om det for Ă„ stoppe spekulasjonene.

4 Likes

Senest idag stoppet Nordea mulighetene for kjĂžp av SĂžlv bull*12(?). Tillot kun salg.

Dette er ikke sÄ uvanlig og konspiratorisk som mange av oss ville ha det til i kampens hete pÄ torsdag.

3 Likes

Er jo sÄnn sett bra at de ikke stopper salg da :sweat_smile: tenk om man sitter pÄ en sinnsyk gevinst og mÄ bli med ned igjen til break-even omtrent fÞr man fÄr lov til Ä selge.

1 Like

Follow the money sier detektiven

Han lyver helt klart, i intervjuer i forrige uke fikk han spÞrmÄl om det var likviditetsproblemer som gjorde at de stoppet handelen og da sa han helt klart og tydelig at det ikke var likviditetsproblemer som var Ärsaken. NÄ innrÞmmer han jo at det var likviditetsproblemer som var Ärsaken.

Sannsynligvis har Robinhood sin CEO gjort selskapet en bjÞrnetjeneste ved Ä lyve om dette, WSB hater selskapet nÄ, fordi de tror Robinhood motarbeidet dem. Hadde Robinhood sin CEO vÊrt Êrlig og sagt at de hadde en likviditetsutfordring pÄ grunn av det ekstreme volumet, men at de ville Äpne opp igjen straks de har sikret seg ytteligere finansiering, sÄ hadde sannsynligvis WSB gjengen heiet pÄ RH istednfor Ä legge dem for hat.

Ærlighet varer lengst heter det seg.

2 Likes

Amc opp 20% i fĂžrhandel.

1 Like