Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Enig i at han lĂžy fĂžrste gang han var ute.

Ikke helt sikker pÄ om Êrlighet lÞnner seg alltid her.

Jeg tror han fryktet at folk skulle fĂ„ panikk og selge alt fordi folk har dĂ„rlig erfaring med handelsplattformer som har “likviditetsproblemer” (som krypto har hatt), og mange ville tatt en fĂžre var og prĂžvd Ă„ ta ut alle pengene sine. Det kunne knekt plattformen helt.

Men det kom jo for en dag uansett, sÄ spÞrsmÄlet er hva man tror er tjent/tapt pÄ dette. SÄ langt ser det ut som om Robinhood kommer greit ut av det, men det kan endre seg.

Jeg syntes egentlig bare at faktaene (de fikk beskjed om at de mÄtte stille mer likviditet, de og clearinghouse kom i en skvis, de hentet masse penger fra banker, osv) passer bra med forklaringen han kommer med nÄ.

At han er totalt érlig 
 vel, la oss ha litt skepsis ja :slight_smile:

1 Like

Ja helt klart, tenker ogsÄ at det var frykten for panikk, dersom han inrÞmmet likviditetsproblemer.
RH bÞr jo komme seg gjennom dette, men de lever vel litt farlig dersom GME kursen faller tilbake til mer normale nivÄer og de har utstedt for mye margin til kundene.

De har selvfĂžlgelig hedget shorten, mulig med call opsjoner som du nevner, noe annet ville jo vĂŠrt galskap.

1 Like

Alltid lett Ä vÊre etterpÄklok. Men Ä hedge shorten etter at den har steget 1000%. FÞr man visste fasiten at den ville fortsette, sÄ tenkte man gjerne at det snart krakker igjen. Dersom man hedger shorten sÄ vil jo tapet vÊre like stort dersom kursen faller ned til start.

CONFIRMED: Author behind Oscar-winning “The Social Network” proposes future WSB book & movie; rights are promptly claimed by FUCKING MGM


News

This is INSANE news, guys. Ben Mezrich, one of the most entertaining and decorated authors of the last decade has officially submitted a book proposal for the story of WSB doing what WSB does best: Fucking shit up, and taking $GME to fucking Mars and beyond! It’s already been claimed by monster media conglomerate MGM, meaning this will be a BIG-TIME hollywood movie & book!

If this isn’t an adrenaline shot of motivation to give Ben one hell of a story to tell, I don’t know what is!

DIAMOND HANDS MOTHERFUCKERS, WE’RE OFFICIALLY IN SCENE 1 OF A MOVIE RIGHT NOW.

TIME TO BLOW THE TOP OFF OF THIS SHIT. TELL YOUR FRIENDS, BUY EVERY DIP, $69,420 SELL ORDERS ONLY. (not financial advice)

5 Likes

De har nok hedget seg pÄ en eller annen mÄte, nÄr er ikke jeg ekspert pÄ opsjoner, men de kunne vel hatt enn call langt lavere, feks call 40$ innen 3 mnd? med cash oppgjÞr?

Kanskje Peter Warren har en take pÄ hedgen til Melvin capital, er vel ny podcast i dag?

Tja. Sikkert ikke umulig. Men nÄr de har shortet sÄ heftig sÄ har de vÊrt skrÄsikre pÄ at kursen vil gÄ langt ned. I mitt hodet sÄ blir det meningslÞst Ä hedge det jeg gjÞr. Enten er jeg bull eller bear. Skal jeg hedge hele veien sÄ vil jo portefÞljen stÄ pÄ stedet hvil.

Men ja det er mulig de har blitt noe svette i pannen i det siste og pÄ den mÄten funnet ut nÄ at det ikke er annet Ä gjÞre enn Ä prÞve Ä begrense tapet mest mulig, sÄ ja selvsagt ikke umulig! :relaxed:

1 Like

US starter Ä vÄkne? SÞlv klatrer videre opp, tror vi tester HOD snart

2 Likes

Det er en grunn til at de kaller seg hedgefond.
Problemet var kanskje at de var for mye short (i allefall Citron som publiserte shortliste mÄnedlig gjennom 20 Är).

Long posisjoner er ogsÄ en hedge, de trenger ikke nÞdvendigvis Ä hedge med calls i GME.

Ja den er jo grei. Men Ä shorte en aksje og sÄ kjÞpe long posisjoner i samme aksje i tilfelle den ikke faller er jo meningslÞst. Men denne situasjonen er jo spesiell. SÄ ja jeg ser den at de kanskje har hedget seg. Da det vil sette fart pÄ kursen om de vil ut istedet :slight_smile: SÄ jeg sier ikke du tar feil altsÄ :wink:

2 Likes

Problemet til mange hedgefond er at de er belÄnte langt over Þretippen.

4 Likes

Å hedge en short posisjon med en Call opsjon kan vĂŠre en veldig rimelig forsikring. Problemet nĂ„ er at prisingen pĂ„ opsjoner er ganske hinsides grunnet den hĂžye volatiliteten.

2 Likes

Jo, men da vil man jo tape pÄ en av de og tjene pÄ en av de. Er det ikke bedre Ä ta litt mindre posisjon og satse en vei?

1 Like

Ville du satset pÄ Ä droppe forsikring pÄ huset? NÊrmest samme prinsipp.

Er du kun short sÄ er nedsiden i teorien uendelig uansett stÞrrelse pÄ posisjon.

3 Likes

Det blir ikke det samme som redusert short men kun en vei.

Satser du 1 million short og hedger med 700 000 long i samme aksje. SĂ„ mener jeg man like gjerne kunne gĂ„tt 300 000 short. Lettere Ă„ komme ut er det ogsÄ 

Jeg satser 1 million kroner pÄ kollaps i indeksen, men hedger med 1 million kroner long i tilfelle det ikke skjer! :joy: :crazy_face: :crazy_face:

1 Like

Her er det snakk om Ă„ hedge med opsjoner.

4 Likes

Noen som vet hvor mange opsjoner det er i gamestock?

31 minutter til gamestart :gem::raised_hands:

2 Likes

https://www.nasdaq.com/market-activity/stocksme/option-chain

Her er vel en oversikt over opsjonshandelen.

1 Like

Ikke bli lurt til Ä kjÞpe sÞlv nÄ.

1 Like

Tolkning?