Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Det er en sannhet med modifikasjoner. Investorer kan begynne Ä lure pÄ om mange andre aksjer er priset pÄ tilsvarende pumper og utlÞse et globalt aksjefall.

Et annet moment er at hedgefondene kan bli tvunget til Ă„ selge andre aksjer for Ă„ dekke tapet.

4 Likes

Ingen som hadde WSB/ Reddit som den sorte svane men kan fort bli det.

1 Like

Pleier noen noengang Ă„ vite om svanen?

3 Likes

IfÞlge WSB har Melvin en short som de vil mÄtte bruke minst 5-6 dager pÄ Ä dekke inn, og de har ikke dekket noe enda. Med mange expirations satt til fredag. Neste uke vil bli et blodbad, one way or the other

3 Likes

Om vi fÄr et kortsiktig aksjefall pga at hedgefondene muligens mÄ likvidere noe long
bare sunt.
Har vÊrt alt for mye makt pÄ for fÄ hender.

3 Likes

KjĂžper du gjennom Nordnet, eller bruker du amerikansk meglerhus?:thinking:

Bara köra WSB papper Äret ut :joy:
Screenshot_20210128-075807_Nordnet

1 Like

Det er jo nettopp den mest sannsynlige Ärsaksforklaringen pÄ fallet i gÄr? Powell kom med no news som normalt ville vÊrt good news. I tillegg leverte bÄde Apple og FB bedre resultat enn ventet. Likevel var indeksene ned mellom 2-3%.

Sjebnens ironi om det nettopp var STONKS og Memegenerasjonen som avsluttet rallyet ? :sweat_smile:

5 Likes

Burde jo det, siden det belyser at markedet har gÄtt fra vettet.

1 Like

Jeg har cash til tilbudene som kommer
Det ble litt rare valg pÄ den pollen siden jeg satt i telefonen samtidig :sweat_smile: Kommer det en dip man skal kjÞpe eller selge nÄ?

At titusenvis av ferske investorer nÄ tenker at den beste mÄten Ä bli rik pÄ er Ä sammen blÄse opp verdien av selskaper som ikke har livets rett, legger liksom ikke grunnlaget for et mer vettugt eller stabilt finansmarked heller.

11 Likes

Men at Oljefondet er med pÄ hypen da

image

HÄper de har vett (mandat) til Ä komme seg ut nÄ

5 Likes

Det gÄr fint helt til flere vil ut dÞra enn inn.

Det kan sÄ vÊre, men nÄr over 100% av freefloat er short
 Da trenger du bare at eiere av aksjen er informerte og rasjonelle, sÄ kan de skvise sitronen for alt det er verdt og mer til. Inntil grensen for konkurs hos shorterne


(nÄ er det ikke en aktÞr pÄ noen av sidene, sÄ dette blir drevet av psykologi)

Hadde alle oss pÄ TI fÄtt til en liknende operasjon for en utbombet og hÞyt shortet biotek aksje pÄ OSB? :star_struck:

7 Likes

Hvordan dekker man inn en short som er stĂžrre en antall utstedte aksjer?


sÄ hadde du pÄ en meget effektiv mÄte tvunget TI til Ä gi brukerlisten sin til finanstilsynet og laget en stor sak for Þkokrim.

4 Likes

Jeg mÄ innrÞmme jeg smiler litt om dette sirkuset er det som fÄr lasset til Ä velte


3 Likes

Er GME samme aksje i Tyskland og i USA? Er vel forskjellige regler rundt shorting pÄ de forskjellige bÞrsene
sÄ man kan vel ikke forvente at aksjen i Tyskland vil fÞlge USA sine priser

GME i Tyskland? Geratherm Medical AG? GĂ„r sikkert til 350 euro!