Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Alright, takk for svar.

Kan du ikke legge det inn som et stop-loss salg, eller stop-win om du vil?
NÄr kursen nÄr 501 legges aksjene ut til salg for 500


image

4 Likes

Om de er ute er hÞyst usannsynlig. Det er som sagt mye som skurrer for tiden. Hvordan skulle de ha klart Ä dumpe sÄpass stor posisjon med det volumet vi ser?

Det hadde vÊrt gÞy Ä vÊrt flue pÄ veggen hos disse fondene, for hva enn de driver med nÄ, sÄ har jeg vanskelig for Ä se hvordan det er lovlig.

7 Likes


og her er resultatet:

image

3 Likes

SelvfÞlgelig er det markedsmanipulasjon. WSBs dager er talte. Og dette blir vel nok en dag der retail fÄr juling. Men kjÞr pÄ, HODL, diamond hands and all that BS.

Jeg tror ikke dette er veien Ä gÄ for Ä fÄ et bedre og mer rettferdig marked.

2 Likes

HÄper faktisk han der blir tatt av finanstilsynet. For da fÄr vi testet lovverket litt.

2 Likes

Hvorfor skal han bli tatt?

Er ingenting han har gjort som kan tas under det norske lovverkets definisjon pÄ markedsmanipulasjon, sÄ det tror jeg ville blitt tidenes raskeste henleggelse.

1 Like

Hva tror vi om videre utvikling i dag?

1 Like
5 Likes

Det virker pĂ„ meg som om hedgefondene har gĂ„tt til fullstendig krig nĂ„ med Ă„ bĂ„de kjĂžpe nyhetsflow, public opinion og all out “short ladder angrep”. Jeg bare sitter pĂ„ sidelinjen og observerer, men fĂ„r jo med meg flere og flere av Gylden og Cagey2 sitt kaliber - veldig negative med kursutvikling som bevis.

Er spent, men aner ikke hvilken retning dette tar.

Wallstreetbets har tilgomed blitt splittet i denne saken, hvor r/wallstreetbetsnew eksisterer som en “umoderert” versjon. Som sagt- det hele er veldig interessant, men for uoversiktlig for meg atm.

4 Likes

Er jo ikke noe verre det her enn aksjesladder, de kommer jo ogsÄ med sine bet som igjen pumpes opp svÊrt ofte pga hÞye lyttertall


6 Likes

Aksjesladder er i sÄ mÄte mye verre, da det ofte er smÄ selskap de omtaler.

Lovlig selvsagt, men allikevel.

4 Likes

Enig. Det virker som hedgefondene er veldig ivrige. Og da er sannsynligheten stor for at de fortsatt er i trĂžbbel.

Hadde de dekket seg inn og vÊrt helt ute, sÄ hadde de jo bare latt retail vÊre retail. Men hedgefunds har aldri vÊrt drevet av omtanke for retailers privatÞkonomi. SÄ jo mer de anbefaler folk Ä komme seg ut, jo stÞrre er sjansen for at dette fortsetter.

6 Likes

Jeg kunne veddet mye pÄ at det finnes et trail her med ulovligheter som de IKKE Þnsker skal bli nÞstet opp. Det kan vÊre at denne saken velter et ganske stort lass med ulovlig praksis rundt shorting av selskaper.

13 Likes

Lesverdig, skulle til Ă„ lime det inn, men du var fĂžrst :slight_smile:

Forfatteren er 100% sikker pÄ at Melvin begÄr massiv verdipapirbedrageri. Ser fram til han kommer med oppdateringer.

6 Likes

Hvis det er en ting jeg hÄper kommer ut av hele sirkuset her sÄ er det at vi fÄr en stÞrre transparens rundt alle bevegelsene pÄ bÞrsen.

15 Likes

@KrissKross kursen idag er vel rimelig umulig Ă„ :crystal_ball:, bare til Ă„ :handshake: :raised_hands::gem:

2 Likes

Kitco er en bra kanal; de har bra intervjuer og er ganske unbiased ifht. markedssynet.
Her snakker de om sĂžlv-fokuset var orkestrert for Ă„ flytte fokus vekk fra GME.

7 Likes

Sykt uflaks at RobinHood ikke hadde likviditet til Ă„ la de kjĂžpe hvor mye de vil. Da hadde nok momentum holdt seg enda sterkere enn det har gjort.

Selv nÄ kan de med RH bare kjÞpe 20stk?

2 Likes