Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

4 Likes

Hehehe :rofl: im out. Lykke til. Heier pÄ dere :kissing_heart:

2 Likes

Er interessant at du fant den artikkelen @GyldeN , flere rapporterer om det samme men alle peker tilbake til S3 Partners. I USA har dem ingen full oversikt over short, kun det shortselskapene selv rapporterer inn.

Vi kan se litt nÊrmere pÄ det, hvor mange aksjer var det som var short? ~50 mill ish?

Volum siste 3 dagene:
Torsdag 58,8 mill
Fredag 50,5 mill
Mandag 34,5 mill

image

Hvis short squeezen startet tidligere, for eksempel 21. januar, sÄ kunne jeg trodd pÄ det. Da ville det vÊrt nok volum for Ä dekke det inn hvis det ikke var en aksje som GME. I akkurat GME sitt tilfelle, sÄ var det ~600,000 failed transactions fra starten til midten av januar pga naked short selling, sÄ jeg tror de skulle slitt hardt med Ä dekke inn short pÄ sÄ kort tid. Rapporten som viser failed transactions ble nevnt tidligere i trÄden av @Morti

I tillegg kan vi tenke oss selv, hvis shorten var squeezed, hvorfor sÄ mye misinformasjon som gÄr rundt? Selv E24.no flauet seg ut ved Ä si at reddit kaster seg pÄ sÞlv.

Eksempler:
Citron er ferdig med short
Melvin og Citron er ikke lenger short i GME
Reddit er lei GME
SĂžlv sĂžlv sĂžlv

Andre eksempler:
Stenger av for kjÞp av GME, sÄ short attack
Tvangsselger fra konto
Tvangs stopp-loss pÄ 20% under kjÞp - etoro

Det her er bare en kjapp liste jeg kom pÄ nÄ i farten, gjerne legg pÄ mer hvis noen har flere eksempler


image

5 Likes

30 % ned i dag viser at det er noe i det :joy: vi kan oppsummere om et par uker. Gleder meg allerede

3 Likes

Med sÄ lav volum og sÄ mye robottrading, sÄ har ikke akkurat retail kastet seg over og solgt i dag. Det holdes ganske hardt pÄ aksjene, skulle tro det var
 diamond hands :small_blue_diamond: :open_hands:

Vi fÄr se nÄr filmen kommer ut i 2022!

4 Likes

Apropos Diamond Hands, bli med i denne gruppen hvis du har GME-aksjer, sÄ fÄr du en lekker diamant pÄ avataren din: TekInvestor Aksjeforum (<-trykk her)

8 Likes

Synes hele dette opplegget med Diamond hands er noe av det merkeligste jeg har sett pÄ lenge.

Minner meg om lenkegjengen i NANO hÞsten 2016. Dere kan selv se pÄ chartet hvordan det endte.

NÄr tenker dere egentlig selge? I hvertfall ikke hvis kursen gÄr opp virker det som! SÄ ved 50% fall? Eller aldri?

Tipper 90% av de som snakker om diamond hands selger sÄ fort de har en fin gevinst og begynner Ä bli redd for at kursen skal synke. I bunn er vi alle egoister pÄ bÞrs:)

10 Likes

Jeg har bare satset tÞysepenger, sÄ gÄr det Ät skogen har jeg hvertfall en god historie. Det er som i biotek et binÊrt case, enten gÄr det i dass eller til himmels. GÞy Ä fÞlge uansett :smiley:

4 Likes

MĂ„ ikke komme her Ă„ snakke fornuft! :angry::nerd_face:

:popcorn::popcorn::popcorn:

1 Like

Viktig:

Kjetill Stjerne🌿 on Twitter: “5/5 matter. Please see my thoughts regarding the status of GameStop and where we are at in this significant moment in the integrity of the market. Just know, there is so much ahead for all of us. So many good things. https://t.co/wMnjLlixCC” / Twitter

Vet ikke om jeg selger faktisk. HÞres moro ut Ä vÊre med pÄ, og jeg har rÄd til Ä gamble litt.

1 Like

Han har ikke skjĂžnt det han heller :sweat_smile:

Ikke autistiske nok. Ikke retarded nok.

Jeg liker aksjen.

3 Likes

Du vet det med diamanter


“The problem with diamond is that, while it may be very hard, it is also surprisingly unstable. When diamond is heated above 800℃ in air its chemical properties change, affecting its strength”.

Bare Ä skru opp temperaturen pÄ bÞrsen sÄ selges det an masse :see_no_evil:

2 Likes

De fleste peker pÄ data fra S3, som forÞvrig opererer med to forskjellige verdier av short.
Siste oppdatering fra Ihor ved S3 har fÄtt litt pes og Ihor gidder ikke svare noe sÊrlig pÄ kritikken heller sÄ vidt jeg kan se.

(S3 har “super” datamaskiner som stĂ„r og “crunsher” tall hele natta for Ă„ komme frem til det magiske tallet iflg. Ihor)

Kan selvsagt godt hende tallene er korrekte. Selv om det “bare” er 53.15% SI % Float.
Mulig ikke heftig nok til “gamma” squeeze, men heftig nok vil sikkert noen mene.

OgsĂ„ er det jo denne “failed to deliver” greiene som var skyhĂžy.

Melvin og Citadel er som jeg har forstĂ„tt det helt ute med enorme tap, men andre har tatt over shortepinnen. Hvis man ikke klarer opprettholde kjĂžpstrykket eller “diamonds hands” sĂ„ tenker jeg squeezen har utspilt sin rolle. Fra 20$ til nesten 500$ (intradag) pĂ„ en mnd. tid er jo noe det ogsĂ„.

https://twitter.com/ihors3

1 Like

Tok en pause fra GME idag. Noen andre fikk muligheten til Ä komme inn. Gikk ikke sÄ bra :sweat_smile:


Kalde fĂžtter allerede? :grimacing:

1 Like

Du er veldig opptatt av kortsiktig kurs til Ä vÊre sÄ uinteressert.

Shit altsĂ„ Ble Faka ut av Storebror​:triumph: Men litt SĂžlv BULL GĂ„r sikkert Bra. Anyway nĂ„r Sauene Er pĂ„ kjĂžperen.:sweat_smile:
SĂ„ Det er Her Krigen er​:partying_face::firecracker::ok_hand::muscle::muscle::muscle::facepunch::facepunch::facepunch: Viva De Revolution :sweat_smile: SĂ„ Moro . Skal ha den Aksjen Inn Rama pĂ„ Veggen.:heart:

2 Likes

KjÞpte pÄ 280 usd via Nordnet, skulle legge ut pÄ salg pÄ 500 usd med limit 5 dager. FÄr ikke lov av nordnet Ä hverken selge pÄ 500,400 eller 320
 For stor spread mellom siste handel og Þnsket salgspris?

1 Like

Helt korrekt, Nordnet har limit pÄ 20-30% eller noe sÄnt.

Pareto derimot. No limit.

3 Likes