Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Wavefoil AS

Vet dere noe om hvordan prisingen er på disse?

Jeg har jo tidligere nevnt at jeg har stor tro på produktet ift effekt, for i utgangspunktet har de tatt gammel design som de har redesignet. Det jeg fortsatt tror kan være en utfordring er hvordan de skal klare å få premium prising på dette - det er vel ingen som er så gniene som redere (bortsett fra på fiskebåter)!

Har de / planlegger de å få en prismodell som gjør de i større grad kan dele besparelsen/fortjenesten med rederiene?

Ifølge Wavefoil:

Route simulations have shown more than 2000 MWh annual saving for feeder container vessels operating in harsh conditions.

Antatt specific fuel oil consumption på 200 g/KWh og en bunkerspris på $550 / tonn, så vil det føre til en årlig reduksjon av drivstoffutgifter med $220 000. (Gitt at jeg ikke har regnet feil / misforstått)

Bør være en viss betalingsvilje for det.

2 Likes

Pluss at du ikke trenger å begrense den positive effekten bare til ren drivstoffkostnad, men også at du kan slå i bordet med et grønnere fartøy.

Økt komfort under gange kommer som en fin bonus

1 Like

Gode poenger. Tror fremdeles det er drivstofføkonomien i det som overbeviser de fleste redere, som ikke frakter passasjerer.

Jo, men i tidens tegn vil det være attraktivt for de som kjøper frakt å bruke fartøyer som markedsføres som grønne. :slight_smile:

Håper bare de vil hente litt penger snart😊

Noen som har hørt med selskapet vedr emisjonen de meldte tidligere?

ikke noe nytt siden sist

Har ventet spent på info om emisjonen i et par måneder nå :hot_face: Utrolig spent på verdsettingen og hvor mye de skal ha inn.

De er jo blitt ganske mange så en del penger trengs vel. Håper de unngår for mye utvanning av de eldste aksjene over tid

Men bare de 20 millionene inn fra eu brukt på et nytt produkt pluss så mye data fra båter i full drift burde jo tilsi vesentlig høyere prising

Ikke verst å bli løftet fram av DNV maritime!:star_struck:

3 Likes

Emisjon gjennomføres etter sommerferien/i august

3 Likes

Fantastisk, her skal det lastes opp ytterligere. Spent på hvilken prising de setter emisjonen på.

okay flott! Ble d sagt på styremøte idag?

Ja, det ble nevnt i generalforsamlingen :slight_smile:

Det kommer aksjonærbrev for Q2 om ikke så lenge med mer informasjon om emisjonen (men neppe med noe verdsettelse enda siden prospektet er under arbeid) + nye ordrer.

2 Likes

Nice!

1 Like

De må legge mer vekt på den “grønne” tilnærmingen.

At produktet gir bedre funksjonalitet og manøvrering er helt underordnet.

Det eneste som betyr noe for investorer og myndigheter er at det gir en eller annen “grønn” fordel.

Uum det er en ambulanse båt?

Å de fokuserer på besparelser/miljø ellers ja , stabilitet er stort sett en bonus🙂

1 Like

At noe er grønt er ikke nok, det må gi mening økonomisk. Jeg kjenner jeg snart spyr av alle som skal sende signal om hvor grønne de er, når budskapet egentlig er at de sparer penger.