Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Wavefoil AS

Snakk om proof of concept.

Den første modulen var jo bygget kun på grunnlag av forskning og kalkuleringer pluss modeller testet i bølgebasseng.

11 Likes

Mye spennende nytt i Q1 oppdateringen, men hadde et stort håp om å få mer info om emisjonen. Hvis den skal gjøres før sommeren, så får vi vel info ikke så lenge etter påske forhåpentligvis. Men hvis antydningene om at den største foilmodulen kan resultere i over 20% redusert motstand (under optimale forhold) for skip mellom 100-200 m holder i praksis, så kan ikke jeg skjønne annet enn at det tar helt av :open_mouth:

Hysj må få fulltegning i emisjon :smiley:
Jaja blir litt ekstra tid til å legge av penger.
God påske!

Selskapet stormer fremover!

Euronext Growth høsten 2022 :wink:

image

6 Likes

Ikke nok med d, ny milepærle!

4 Likes

Woooooooooow :smiley:

Jeg lover at alle pengene jeg tjener på Wavefoil skal jeg bruke på å kjøpe båt

https://twitter.com/search?q=Wavefoil&src=typed_query&f=live

Libas som var forrige nybygget til Liegruppen hadde også en form for bølgekraftverk ombord, bare at dette virket ved rulling.

2 Likes

Haha, det var rimelig overbevisende. Jeg har tatt nok katamaran mellom Ørlandet og Trondheim til å vite at de vanligvis gynger som en gyngehest i bølger. En gang så ble til og med en av motorene slått ut av drift. Det her så jo helt rått ut! :sunglasses:

2 Likes

image

3 Likes

Kjenner til Kristian, moro å se.
Ellers ser det jo ut som disse virkelig er på vei mot noe, hadde vært moro å komme seg inn.

1 Like
4 Likes

Har vi hørt noe om at Hagland skal ha foiler på sine båter? Når de skriver at de skal ta i bruk all tilgjengelig lavutslippsteknologi, så burde vel foiler være med på den listen :stuck_out_tongue: Evt. noen som har TU Ekstra og kan sjekke om det står noe om det i artikkelen? Hagland bestiller to lavutslipps bulkskip - Tu.no

Har inntrykk av at når foilane er en del av et design så blir dei promotert via Wavefoil og/eller synlige på presentasjonsmateriell(3D-bilder)av designet. Trenger sjølvsagt ikkje være tilfellet her :slight_smile:

Det ligger an til at ambulansebåt bygget av Maritime Partner skal få kontrakt i Helse Førde fra 2022, men jeg er ikke sikker på om det blir en nybygget båt så wavefoil er i posisjon til å levere foilmodul, eller om det blir med en eksisterende båt.

"
STABIL SJØBÅT
Båten ble planlagt og designet med mye nytt utstyr som reder og mannskap gjennom mange år har sett behovet for, men som de ikke har hatt mulighet til å montere på eksisterende båter. Utstyret vil lette arbeidet om bord i en båt som opererer ett av de mest værharde områdene i Norge.

Blant annet har man under sjøprøvene fått testet ut de nye foilene fra Wavefoil som gir bedre gange i dårlig vær. Dette er et helt nytt konsept som var beregnet å redusere rulling/stamping i sjøen med ca. 30 prosent. De har under testing fungert meget bra og har sannsynligvis en virkningsgrad som overstiger beregningene. Resultatet er at mannskap, pasienter og passasjerer får en mye roligere reise, noe som er uhyre viktig i slike situasjoner som båten er bygget for.
"

2 Likes

Bedre gange i dårlig vær er jo noe alle vil ha på ambulansebåt. Så mye taler jo for foiler!.

image

Woop! Patent i USA: Check!
image

5 Likes

Utrolig viktig å få på plass! Er jo herlig at de er inne i inkubatorprogrammer hvor de sikkert får mye bistand på dette

2 Likes

For en koloss dette blir

! :star_struck:

3 Likes

Vanvittig

Spennede!