Venter spent på nytt aksjonærbrev innen et par uker eller så
Edit:
Tror du ikke det var et unntak sist gang mtp ny CEO og avstemningen ?
Skjer tydeligvis ikke stort om dagen. Tyssssssstnad
Havila var jo en stor bullfaktor i starten , ble bulket litt av deres problemer med verft, og nå kom akkurat denne
Ser at de sliter litt med å holde på salgssjef, sikkert ikke kommet helt i gang med salg for fult kan det indikere.
Men: Energi blir bare dyrere og dyrere, så Wavefoil blir bare mer og mer relevant
Hva har skjedd?
Bare merker meg at to personer har vært innom posisjonen og nå lyses den ut igjen. Behøver ikke bety all verden
Ser for meg at det er tungsolgt når “nytt” konsept må selges digitalt pga korona. Får satse på at det blir enda mer normalisering når våren kommer.
Og jo mer data de får samlet fra de første kundene jo bedre!
Noen som får åpnet siste aksjonærbrev?
Ja, men ikke direkte (Google Mail i browser). Nederst står det “[Message clipped] View entire message”
Hvis jeg trykker på linken “View entire message” så åpnes den i en ny fane og nederst da kan jeg velge “Klikk her for å laste ned vedlegg”, og gjør jeg det så kan jeg laste ned som zip-fil. Pakker jeg ut den kan jeg åpne “Shareholder_Update_8bc86d902e.pdf” og se aksjonærbrevet.
Vet ikke hvorfor det er gjort så indirekte, ser ut som vedlegget ligger direkte i mailen som såkalt base64-enkodet (en laaang tekststreng)…
Jeg har sendt tilbakemelding ang problemet og Bente skulle sjekke det Det er nok noe kluss med det nye systemet de bruker via Caplist.no.
Når jeg svarte på mail ble all tekststrengen omgjort til en svææær wavefoil logo
Aksjonærbrevet linker til omtale av en rapport som ligger på regjeringen.no:
Som har link til selve rapporten:
Og der om Wavefoil:
Case 3: Wavefoil – energieffektive baugfoiler
Effekten av baugfoiler har vært kjent og forsket på siden 1800-tallet, men det var ikke før norske Wavefoil kom på banen at en klarte å løse de tekniske utfordringene som gjør oppfinnelsen anvendbar i det virkelige liv.
En foil – eller vinge – som er plassert langt forut ved baugen til i bølger dempe stampebevegelsen og i stedet gi bidrag til fremdrift. Stamping bidrar normalt til at skip mister fart framover og i stedet må gi mer gass om hastigheten skal opprettholdes. For å oppnå maksimal effekt er det avgjørende at foilene er plassert så langt frem i baugen og så dypt som mulig. I relativt lav bølgehøyde vil imidlertid foilenes motstand
medføre at de har motsatt effekt – altså reduserer fremdriften.
Energibesparelse: Gründerne i Wavefoil har utviklet og patentert en løsning som gjør det mulig å trekke foilene inn vertikalt når det ikke er hensiktsmessig å bruke dem. Foilene kan dermed plasseres i baugen hvor skipet er smalest, og effekten er størst. Løsningen fører til økt energieffektivitet (også for fartøy som går på ikke-fossilt drivstoff), vesentlig reduksjon av CO2-utslipp, i tillegg til at både sikkerhet og komfort økes.
Effekt på drivstofforbruk og CO2-utslipp: Effekten på drivstofforbruk og CO2-utslipp avhenger av flere faktorer som skrogets form, last, hastighet og seilingsområde. Når det gjelder seilingsområde, vil foilene ha langt bedre effekt for fartøy som går utenfor kysten og i åpne havområder enn fartøy som går i fjorder og smult farvann. Som følge av framdriftseffekten av foilene vil drivstoffbesparelsen ligge i intervallet 5-15 prosent. I tillegg vil vertikalbevegelsen reduseres med 15-25 prosent, noe som bidrar til både økt sikkerhet og bedre komfort for besetning og passasjerer.
Testing og pilotering: Så langt har Wavefoil en pilot installert på den færøyske passasjerferjen «Teistin» samt kommersielle leveranser av foilmoduler installert på to katamaraner – ambulansebåten «Thea Jensen» og sightseeingbåten «Bard». Bilfergen, som går korte strekk med en seilingstid på rundt 25 minutter, melder om gjennomsnittlig 8 prosent besparelse i drivstoff etter første driftsår. Ambulansebåten har oppnådd 25 prosent reduksjon i vertikalbevegelsene og kan som følge av dette holde inntil 10 knop høyere fart med samme komfort sammenlignet med drift uten foiler.
Leveranser: Wavefoil har ytterligere 4 kommersielle leveranser som skal installeres inneværende år. To av disse er til større fartøy innenfor fiskeri og havbruk, og dermed med større moduler enn de som hittil er levert. I tillegg er selskapet, med støtte fra EUs Accelerator program, i ferd med å utvikle en ny og enda større modul for fartøy mellom 100 og 200 meter.
Leverandører: Wavefoil har flere utenlandske leverandører av sentrale komponenter til produksjonsprosessen, for eksempel foiler i kompositt og gjengestang i superduplex stål.
Av nyheter nevnes nytt salg av WF3970 til et ikke navngitt selskap for nybygg innen et nytt (for Wavefoil) segment.
GulenSkyss ambulansebåtene er planlagt satt i drift på forsommeren.
EU-prosjektet må finne nytt fartøy, siden Havila Kystruten har / har hatt problemer. Dette har medført forsinkelse, og de søker EU om utvidet tid. Alternativt fartøy er identifisert.
EDIT: De deltar på Nor-Shipping (neste uke?), og har fått ansatt ny salgsdirektøry fra i dag.
Jeg kjøpte noen få aksjer i emisjonen i fjor. Legger merke til at det ikke har kommet automatisk i skattemeldingen. Har noen mottatt den informasjonen som skal føres fra selskapet?
Sjekk først med selskapet om emisjonen kom inn under ordningen. De meldte vel at det var en sjanse for at balansen bikket over 40 mill.
Tenkte i første omgang angående formue/verdsetting?