Å sende ut ett slikt brev på Fredag 13, kvalifiserer til 1 pilz mindre på ceo fra meg i baren på Værnes lufthavn der jeg går utifra at neste generalforsamling blir (om det blir noen …).
Ikke den beste meldingen å få fredag den 13 nei…
Stusser litt over at de skriver de opplever at "markedet er mer umodent enn tidligere forutsatt*. Det kunne de gjerne begrunnet, hvis de har sådan da.
Positivt at Norges Forskningsråd ønsker å definansiere. Vet ikke om de, som Innovasjon Norge, krever 50% finansiering fra andre? Vi som aksjonærer bør få vite mer om dette. Og hva kapitalbehovet er. Som de sier - det er mange aksjonærer, og de fleste sikkert små, men bør ikke undervurdere massen sånn uten videre…
God helg!
Det var dårlig nytt. Men jeg har ikke fått dette nyhetsbrevet. Hvilket klokkeslett ble det sendt? Noen flere som ikke har mottatt?
18:22 fikk jeg den…
Sendt ut via Caplist.
Har vært ganske sikker på at det siste halvåret må ha vært vanskelig for et selskap som wavefoil, men det er ingen grunn til at de ikke skal kunne overleve.
Men det kan være at det må en slitsom nedskalering til.
De hentet jo 18 mill sep 2021, de hadde fortsatt litt kapital på bok. Fått noen ok salg i 2022 også, så med litt nedskalering burde de kunne holde på ut 2024?
Den skattepakken fra regjeringen setter nok en stor stop for nybygg salget, når trålere / potensielt fiskebåter plutselig kan få en grunnskatt i fleisen. I tillegg til det vi allerede vet om oppdrett.
Som at ikke økonomisk nedtur var godt nok for næringen, må politikerne skape ekstra usikkerhet.
Noen som har hørt eller lest noe mer?
Denne er også fra fredag den 13. januar, men hakket mer lystig lesing
https://www.kystens.no/nyheter/gjor-suksess-i-middelhavet-varmt-vann-under-vingene-for-leverandoren-i-lesund/2-1-1387264
Flott artikkel! Ikke sett før
Den har ikke jeg fått med meg heller, veldig god og grundig artikkel! Litt mer lystig lesing enn aksjonærbrevet ja
Hva legger dere i denne?
Kongsberg med lignende konsept? Hvor tett knyttet er Kongsberg og Wavefoil?
Shit:
“Det jobbes fortsatt med å selge selskapet til en industriell aktør, noe styret mener er den beste løsningen for videre drift. Så langt har en ikke lykkes med
dette, og dersom en ikke lykkes med dette innen noen uker må selskapet få tilført ny kapital for å unngå å måtte melde oppbud”.
Planen nå er å utstede aksjer for 5-6 mill som der eksisterende aksjonærer får førsterett til 1 kr. pr stykk …
Ref dagens aksjonærerbrev
Da ender er vi nok straks der, -dessverre. Det er vel liten grunn til å hive noe mer penger på bålet.
Tja, med under 100 aksjer tror jeg at jeg forsvarer andelen min ihvertfall. Kom inn med pris pr aksje på kr 1 247. Får aksjer til kr 1 nå. Ser det som tapt, men de kan få <100-lappen min for å gå i dvalemodus til 2025.
God poeng, ser den!
Trist, men litt forventet mtp dagens klima og usikkerhet. Tar en større smell hær og hele den grønne aksjegevinsten min fra 2020 er borte (kapital fra ACC / AOW )
Er heldigvis diversifisert og ønsker grunderne lykke til i Dvalemodus
Utdeles 6 mill aksjer, så du har rett på 6mill / dagens aksjer. Er ca 70 aksjer per aksje du eier idag ?
Dette er virkelig synd, hadde tro på at dette selskapet skulle overleve lengre gitt. Rart hvis ingen aktører er interessert i dette.
Jepp, hvis man ser tilbake til tidene rundt 2008 så var det også da mange selskaper med veldig gode ideer som gikk grunne da pga kapitaltilgang tørket helt ut.
Håper virkelig de finner støtte til en sånn dvalemodus light som det skisseres.
Den støtten må komme fra sittende aksjonærer.
1 % andel tilsvarer NOK 50 000. Vet ikke om Cofounder har vært med i prosessen, men hvis de ikke er med så spøker det kanskje?
Husk at det er spyttet inn betydelige millioner siden oppstart, for ikke å snakke om livsverket til bøckmann. Så det bør være godt håp for å holde en minimumsbemanning oppe ihvertfall et par år.