Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Muligens private grunner :kissing_heart:
image
https://www.theknot.com/us/christoffer-lunde-and-fabiola-mayora-nov-2018

Blir sykt fett bryllup for 18.750 spenn :crazy_face:

3 Likes

Smoking-jakka er i boks.

Den fÄr han vel lÄne fra kostymeavdelingen?

1 Like

Det greine det drainer hardt. Hehe. SÄ kanskje han selger mer nÄr det nÊrmer seg.

Da er bare for alle her Ă„ RSVP.
Mulig Ä fÄ masse informasjon pÄ den eventen der. Bare de rette folka kommer og benytter baren.
StÄr Wiik pÄ gjestelista tro :thinking:

1 Like

Shareholderlist 20.08.18:

https://newsweb.oslobors.no/message/457740

han vises jo ikke pÄ aksjonÊrlista
der finnes han ikke i det heletatt

Ganske sikker pÄ at han er en del av CITIBANK-beholdningen (sammen med CFO Eberlein m fl.).

2 Likes

ok, jeg ser at denne posten ikke er oppdatert pÄ lista fra 20.august, sÄ da ser vi vel det pÄ neste liste

Relativity Medias fall i 2015 - og dets lange etterspill - har utvilsomt vĂŠrt en av de mer iĂžynefallende konkursene i Hollywood de siste Ă„rene, dog innad i bransjen ikke en uventet en. Selskapet haltet desperat videre en stund fĂžr det igjen erklĂŠrte seg konkurs i 2018 som del av en oppkjĂžpsavtale med UltraV Holdings - en av selskapets sikrede kreditorer. Denne investorgruppen har ifĂžlge avtalen ettergitt 40 millioner dollar i gjeld i bytte for selskapets samlede verdier, og har med tiden ambisjoner om Ă„ gjenreise Relativity som medieselskap.

I noen av dens detaljer kan Relativity-kollapsen saktens fÞre tankene tilbake til den nylig avsluttede konflikten i Wide Release Entertainment, selvfÞlgelig rent bortsett fra at Relativity var bransjens tredje stÞrste mini-major etter Lionsgate og The Weinstein Company(nÄ Lantern Entertainment).

I sentrum for rekken av sÞksmÄl fra bÄde ansatte og investorer(og anklager om bÄde det ene og andre) stod selskapets fargerike og omstridte grunnlegger Ryan Kavanaugh. Kavanaugh gikk av som selskapets leder i 2016, men har sÄ langt overlevd alle rettslige forsÞk pÄ Ä stemple ham som en svindler. UltraV Holdings har sÄgar ansatt ham som rÄdgiver i den kommende gjenoppbyggingsprosessen, til hoderystende reaksjoner fra Kavanaughs kritikere.

Historien om Ryan Kavanaugh og Relativity er imidlertid ikke interessant fĂžrst og fremst pga dens tabloide kvaliteter, men for hva den grunnleggende speiler av Hollywoods stadige lengsel etter forutsigbarhet i en bransje tradisjonelt hjemsĂžkt av nerveslitende usikkerhet.

William Goldman - mannen bak “Butch Cassidy and the Sundance Kid”, og ofte kalt en av Amerikas beste manusforfattere gjennom tidene - sa som kjent fþlgende berþmmelige ord om den industrien han var en del av:

“Nobody knows anything 
 Not one person in the entire motion picture field knows for a certainty whats going to work. Everytime out its a guess, and - if you`re lucky - an educated one.” (Adventures in the Screen Trade, 1983)

Ryan Kavanaugh viste seg altsÄ bare Ä bekrefte Goldmans gamle sitat.

En manusforfatter av en yngre garde - John August(involvert i flere av Tim Burtons filmer) - hadde avslutningsvis fÞlgende perspektiv pÄ Ryan Kavanaugh-kontroversen pÄ sin egen blogg i 2016:

"Ive never met Kavanaugh, and as far as I know, he hasnt been involved in any of my movies. I see him at parties and premieres, and he`s always struck me as an interesting character: bouncing and bold, eager to be at the center of the action.

Its tempting to dismiss Kavanaugh as an opportunist, but I think thats unfair. From the very start, Hollywood has depended on dreamers and schemers. Many of our best films exist only because someone was brave or foolish enough to risk money on them - and charismatic enough to keep finding new money when the first batch ran out.

The fall of Relativity makes for good reading, but i wouldn`t mistake it for a cautionary tale. Right now, young upstarts are devising the next way to raise hundreds of millions to make movies. Whoever they are, we need them. We always will."

www.vulture.com/2016/01/relativity-media-ryan-kavanaugh-c-v-r.html

4 Likes

i WR’s tillfelle kjenner jeg at det begynner Ă„ bli fuktig pĂ„ beina, nĂ„r insidere gir bort aksjer til 0,25
 skuta tar inn vann og selv om det er folk ved pumpene ser de ut til Ă„ ikke funke :face_with_raised_eyebrow:

Blir spennende fremover nÄ, og se om de klarer Ä fÄ de igang eller om ledelsen hopper i livbÄtene og lar skuta synke

1 Like

Litt info om “mini-majors” og hva som gror - og dþr- i floraen under de seks store studioene(The “Big Six”).

Lionsgate stĂ„r forĂžvrig alene i en sĂŠrstilling ved at selskapet blir kategorisert som en mellomting mellom et “Big Six”- studio og et mini-major.

En dyptplÞyende artikkel som virkelig tar pulsen pÄ dagens Hollywood. Anbefales pÄ det sterkeste for den som gidder Ä lese 


STX Entertainment(2014-) har forÞvrig sÄ langt greid seg bra med tunge asiatiske investorer i ryggen, selv om box office til tider har vÊrt litt berg-og dalbane. IfÞlge ferske rapporter forbereder selskapet seg nÄ pÄ Ä gÄ pÄ bÞrs i Hong Kong.

2 Likes

Hadde Morgan Kane-gjengen hatt litt matvett sÄ hadde de lansert en kinesisk partner til Morgan, ettersom kinesere finansierer omtrent hele Hollywood for tiden.

Men det har de ikke skjĂžnt. De har til og med bygget et helt karakterunivers uten en eneste kvinne. Dette i en tid hvor Hollywood nĂŠrmest har forpliktet seg til Ă„ ha minst 50 % kvinner i hver eneste film de lager.

Da jeg sÄ disse tingene skjÞnte jeg at de er milevis unna en filmavtale, og at de sannsynligvis ikke engang har vÊrt i seriÞs dialog med et eneste studio.

Hvorfor skulle kinesere vĂŠre interessert i Western?
Hvordan vet du om de ikke er eller skal snakke med kinesiske investorer?
Hvordan vet du at de har bygget et helt karakterunivers uten en eneste kvinne?
Hvor fÄr du informasjonen din fra siden du vet alt?

Hvorfor skulle kinesere ikke vĂŠre interessert i western?

Jeg har faktisk fulgt med pÄ rapporter og presentasjoner i dette selskapet, blant annet har de presentert en rekke karakterer de ser for seg skal vÊre med.

Det er en grunn til at jeg har advart pÄ det sterkeste.

1 Like

Jeg spþr deg igjen! Hvordan vet du at de ikke er eller skal i kontakt med kinesiske investorer? Det er jo du som sier at “det har dem ikke skjþnt.”

SÄ du har sett noen rapporter og presentasjoner som har illustreringer og din konklusjon er at de har skapt et univers uten kvinner? Hvis du leser navnene pÄ noen av disse karakterene sÄ ser du at dette er fra bok 38 og 39. Hadde du kanskje lest en bok sÄ hadde du mulig bidratt med noe her.

Det er flere tydelige kvinnelige karakterer i de bÞkene. Sant skal sies og det forventer jeg at de forstÄr og det er Ä gjÞre de kvinnelige karakterene sterkere enn hva Hallbing gjorde i bÞkene.

Du Pablo viser bare igjen at du er en pest for denne trÄden der du spyr ut meninger basert pÄ synsing.

1 Like

Javisst synser jeg. Og hva gjĂžr du?

Ikke noe av det jeg har sett eller hÞrt fra WR Entertainment viser noen indikasjon pÄ at de er i nÊrheten av en avtale.

Av denne grunn har jeg advart pÄ det sterkeste. Det er selvfÞlgelig bare min mening.

Men sÄ har tiden vist at jeg (og andre) har hatt helt rett.

Hvis du vil vite hvem du skal vÊre sur pÄ fordi du har tapt mange penger sÄ ta en titt i speilet.

Synsing er greit nok det, men du kommer jo med"info" som om det er fakta.
“Det har dem ikke skjþnt”

Advar sÄ mye du vil du, men kom med FAKTA og ikke si de har skapt et univers uten kvinner. Du er bare full av dritt og helt utrolig at du fÄr holde pÄ Ä bare juge rundt pÄ et aksjeforum.

1 Like

De har tidligere presentert sin kreative plan og pitch. Den ligger i trÄden her et sted ogsÄ.

I rettferdighetens navn var det vel Ă©n kvinne med, i en typisk sexbombe-rolle.

De har virkelig ikke skjÞnt hvilken tid de lever i. Det er lenge siden Hollywood lagde slike filmer. Se bare pÄ Westworld.

Synd du har tapt penger, det er ikke min feil.