Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

1 Like

Ikke min feil at man fÄr likes for Ä ha rett :wink:

Men hey, man kan jo fÞlge @Kaizers. Er jo greit med de 27% man fÄr tilbake pÄ skatten ogsÄ.

2 Likes

Tror du har bommet pÄ poenget av hva et online forum er. Det er jo nettopp derfor vi sÞker info pÄ forum; for Ä finne info som gjÞr at vi fÄr med oss en god investering eller unngÄr en dÄrlig en.
Hvis du sitter pÄ den holdningen; fortell meg hvorfor du bryr deg med Ä dele dine regnestykker og meninger om de aksjene du fÞlger med pÄ? Du tenker jo alikevell at alle skal finne info selv og gjÞre sine egne isolerte beslutninger?
Nei akkurat det der syntes jeg bare blir heksejakt pÄ @Evilfreud. De som vurderte inngang her i WR i fjord/tidlig i Är og som revurderte etter Ä ha lest bl.a @Evilfreud sine advarsler har spart maaaaaange prosenter og kroner i tap.
Det er NETTOPP det forum er til for; og nettopp derfor TekInvestor er sÄ bra.
Setter ellers pris pÄ det du kommer med, og det vet du @aksjefokus :slight_smile:

2 Likes

Ønsker aksjonÊrene lykke til, selv om jeg ikke er helt sikker pÄ om dere fortjener det. Et lite rÄd -Hvis ikke WR nÄ klarer Ä rapportere om fremgang pÄ noe som helst omrÄde sÄ bÞr dere forlange drastiske tiltak.

Du har har rett i at dette er et forum for meningsutveksling. Det er ingen som er uenige i det.

Det som jeg savner er nÄr en tar pÄ seg en slik rolle (som jeg forÞvrig Þnsker mer enn velkommen) er at man svarer pÄ det mest essensielle spÞrsmÄlet:

Er det selskapet dyrt eller billig? (PĂ„ fremtidig kontantstrĂžm).

Jeg har fortsatt tilgode Ä se tall, og vi holder pÄ i aksjemarkedet da mÄ man hvertfall kunne klare Ä regne ut P/E og P/B. Har fortsatt aldri sett noe som kan likne pÄ kvantifisering av inntektsstrÞmmer noen steder. Man mÄ nesten kunne forvente det om en Þnsker Ä vÊre troverdig i den rollen som han Þnsker Ä ha.

Det har ogsĂ„ vĂŠrt andre trĂ„der hvor vedkomne har gjort det samme, hvor han ikke vet hvor inntektsstrĂžmmene til selskapene kommer fra, om hans spĂ„dommer pĂ„ 1-3-6-12 mĂ„neder gĂ„r “riktig” vei kursmessig, er ikke det ensbetydende med at man har “rett”.

Om du gjetter pÄ at en aksje skal ned fÄr du rett i overkant av 55% (veldig grovt) av tilfellene, og enda du fÄ rett i enda flere tilfeller om du sammenlikner med referanse indeks, eksempelvis OSEBX i dette tilfellet.

Det blir sĂžkt Ă„ anta at en analyse er god, fordi resultatet blir det samme som konklusjonen.

3 Likes

KontantstrĂžmmen i dette selskapet er 0.

1 Like

Er de break-even?

Feil begrep.

Inntektene i dette selskapet er 0. SÄ det aksjefokus etterspÞr er helt meningslÞst. Det gÄr ikke an Ä regne pÄ noe som ikke finnes.

1 Like

Det eneste verdien i selskapet er IP rettighetene til Morgan Kane som de har leid i 5?Ă„r?

1 Like

Kanskje dere kan starte en egen dÄrlig investeringstrÄd og heller ta det der, sÄ kan vi andre som prÞver Ä tolke det lille som finnes av nyheter diskutere her

3 Likes

P/E, P/B pÄ hva, da? Det er jo ingenting Ä regne pÄ her. Det er jo nevnt et par hundre ganger, nÄ. :stuck_out_tongue:
Her mÄ vi frem med de grunnleggende matematiske reglene ser jeg :smiley:
“Gange med null blir tull”.
“Dele pĂ„ 0 blir
 Ja, det gĂ„r ikke det heller”.

Dette sa BjÞrn Kjos da han kjÞpte sine fÞrste aksjer pÄ 2 kr stk i WR. ( fra 2016)

(Finansavisen): - Dersom de lykkes i Norge, fÄr vi helt sikkert tilbake investeringen. Den store oppsiden ligger imidlertid i fortsettelsen. Det er skrevet mange Morgan Kane-bÞker, noe som gir et fantastisk potensial dersom selskapet fÄr gjennomslag i USA, sier BjÞrn Kjos, sjef i flyselskapet Norwegian til Finansavisen.

Skulle boksalget begynne Ă„ ta av i USA kan vi begynne Ă„ regne P/b og P/S

20.09 gÄr vi vite mer.

Jeg skrev fremtidig inntjening.

Interessant, har du lest Q1 2018? Det er forresten den siste jeg fant. Inntektene er ikke 0, og kontantstrÞmmen er heller ikke 0. Selv om selskapet har inntjening som en middels populÊr blogger, sÄ er prinsippene innenfor bokfÞring og regnskap de samme. De har en inntjening pÄ hele 17.473 pÄ e-bÞker eksempelvis
 :joy:

KontantstrÞm betyr penger som selskapet fÄr inn, og penger som gÄr ut av selskapet. StrÞmmen av penger rett og slett. Hadde selskapet hatt 0 i kontantstrÞm, sÄ hadde det vÊrt null utgifter og null inntekter. Her er det lite inntekter, og store utgifter i form av lÞnn og andre kostnader.

Om selskapet har stĂžrre inntjening enn utgifter sĂ„ tjener de penger ogsĂ„ kalt net income (veldig simplifisert). Jeg tenker ikke gĂ„ mer inn pĂ„ dette, men du kan selv lese “income statement” nedenfor.

For oss som ikke kjenner selskapet og ikke har sett noen regneeksempler pÄ pris/bok sÄ fÄr man heller bare komme opp med regnestykket. Husk at man alltid kan regne pÄ pris/bok. Det tilhÞrer sjeldenhetene at et selskap har stÞrre fordringer enn verdier. Med denne fremstillingen sÄ blir det kanskje litt mer visuelt at de sannsynligvis vil trenge penger, men dette er ikke et selskap jeg kjenner godt.

5 Likes

Som ogsÄ er med all sannsynlighet er 0.

Jada, jeg vet det. Det jeg mente er at det ikke er noen kontantstrĂžm inn i selskapet.

Bortsett fra at de tjener et par kroner pÄ e-bÞker.

Det virker ikke som om du kjenner til selskapet i det hele tatt. Det er meningslĂžst Ă„ komme med regnskapsanalyser og standardiserte verdsettelser her.

Det er et selskap som er all-in pÄ Ä fÄ en filmavtale. Dette er hele caset.

1 Like

Dette har jeg ogsÄ lurt pÄ. Virker ikke som de en gang eier disse rettighetene selv?

In April 2018, the Company renewed the Morgan Kane rights for a further four years until
2022, allowing for both the first and second movie to start pre-production in this time frame if
possible to do so. This renewal of rights includes, but is not limited to, all film rights,
television rights, merchandize and video games rights associated with the character Morgan
Kane from the book series, and includes both the El Diablo and Diablito book series as well.

Fra Ă„rsrapporten 2017 side 7.

For de fleste selskaper og trÄder ville aksjefokus kritikk vÊrt berettiget, men for denne
 not so much. Hehe :slight_smile:

Edit: Som Pablo sier, all in pÄ en Morgan Kane film. SÄ kan alle synse rundt hvor sannsynlig eller hvor innteksgivende dette kan bli.

1 Like

good job sherlock

watson?

trodde alle viste det, da det har vĂŠrt i alle landets store finans nettsider

De leier dem bare. Som er litt jalla. For da BLÅSER kosten i véret om de treffer med IPen

1 Like

er ikke sÄ sikker pÄ at det er al in pÄ MK lengre
 vi fÄr se

Ja de sitter dessverre litt med skjegget i postkassa bÄde nÄr det gjelder IP, dÄrlig rykte og det at de trenger ekstern finansiering av filmen som jo ogsÄ selvsagt begrenser oppsiden.

Edit: Men alt dette har vÊrt diskutert opp og ned fÞr. Og det er faktisk bare greit at det kommet et varsko i denne trÄden ned jevne mellomrom!

1 Like