Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

har du sett kontrakten? dersom du ikke vil poste den public kan du sende den pÄ mail til meg? vil gjerne se

Vi vet jo bÄde lengde og pris. Det stÄr i Ärrapporten og regnskapet. HVa tror du skjer om de mot formodning skulle klare Ä gjennopplive IPen. Tror du det blir dyrere eller billigere for ny periode?

tror nok du har rett i noe
 inntekter fra selve fÞrste film er vel begrenset
 her mÄ det vinnes i lotto ikke bare en gang, men to ganger
 men det finnes jo folk som har gjordt det fÞr
 tror ikke folk hadde de store forventningene til walt disney heller en gang i tiden
 umulig Ä spÄ fremtiden, vi mÄ vente Ä se

DTkSJ8QU8AEIIAl

1 Like

har ikke sett kontrakten
 dersom de ikke har noe med i den om fremtidige leier, blir det nok dyrere ja, men kun spekulasjoner

Jeg fĂžlger ikke sÄÄÄ nĂžye med pĂ„ WR nei :slight_smile: Har hele tiden tenkt at dette var den eneste verdien til selskapet

2 Likes

Hva er det bajse ligaen med Cagey2, Pablo og Evilfreud mener selskapet bĂžr gjĂžre da?
Legge ned?
Skaffe mer IP?

Dere er flinke til Ä kritisere, men hva er deres lÞsninger. Kanskje det kan komme noe fornuftig ut av dere ogsÄ som skaper en diskusjon som gir noe til trÄden.

2 Likes

Kanskje de burde vurdere noe med lavere budsjett og en sikrere produksjon. Lavere budsjett pÄ cast og writers/directors og gÄ for en Morgan Kane serie pÄ f.eks Netflix istedet for AAA film med Brad Pit i hovedrollen?

Det jeg hÄper de gjÞr er Ä kjÞre en emisjon med en skikkelig slagplan med mÄl og delmÄl slik at aksjonÊrer vet hva det jobbes mot (ikke meningen Ä ta opp emisjonsspÞkelse, men det er jo ikke nÞdvendighvis verdens undergang med en emi sÄfremt pengene gÄr til en solid fremtidsplan).

F.eks “vi har sikret oss avtale med netflix om Ă„ lage 1 sesong MK. For dette trenger vi xx antall millioner som vi vil hente gjennom emisjon. Intektene fra serien vil gi oss nok kapital til Ă„ starte et mer seriĂžst prosjekt samt en potensiell s2 av MK pĂ„ Netflix.”

Hvem vet? Som @SirSmokealot sier sÄ kommer det nok info pÄ bordet snart. Da tipper eg det blir lettere Ä se hva fremtiden muligens kan bringe!

2 Likes

Det er vanskelig Ä ha noen formening om hva de burde gjÞre, for det er jo ingen som vet hva de holder pÄ med. Hva er det dagene gÄr med til i WR Entertainment?

De har nÄ holdt pÄ i mange Är med Ä selge denne IP`en. De har tilsynelatende ikke oppnÄdd noe som helst. Hva er det de har gjort alle disse Ärene? For det har ihvertfall ikke fungert.

jeg vet det jobbes med dette , patrick jobber med Ä fÄ mk som tvserie ogsÄ, men det er jo styret som bestemmer, og de fleste store investorer har investert pga mk som kino film, sÄ vi fÄr se om styret endrer mening etterhvert

2 Likes

blir litt som i funcom vs funcom 2.0
vi fÄr se hva ny ledelse fÄr til nÄ som rettsaker er over og de kan konsentrere seg om Ä skape

3 Likes

Funcom har en klar og tydelig kjÞrerplan. Det er ingen tvil om hva de arbeider med og hva tiden gÄr med til. Det er heller ingen tvil om hva som kommer og nÄr det kommer.

Hvis noen lurer pÄ hva de har holdt pÄ med i 10 Är sÄ bÞr du lese denne igjen:

SĂ„ bĂžr du se denne dokumentaren:

Og avslutningen pÄ denne sagen kom i februar 2018 der Wiik ga tilbake alt han ble saksÞkt for og droppet sine sÞksmÄl:

April 2018 fornyer nytt team Morgan Kane Rettigheter med Wiik ute:

I mai 2018 henter WR noen nĂždepnger som jeg ser det her:

Og nÄ venter vi pÄ Ä se de klarer Ä snu skuta etter 10 Är med Wiik pluss sÞksmÄl.
Det er egentlig der WR stÄr pluss sÞksmÄlet fra Cardwell. Greit Ä vÊre oppdatert pÄ historien ihvertfall Pablo.

2 Likes

Her kan man ihvertfall diskutere og mene noe. Takk for et innlegg som mener noe. Ganske enig med det du skriver. Hadde bare lagt til at de burde hatt ihvertfall 5-6 andre prosjekter i utvikling ogsÄ da man aldri vet nÄr kanaler eller studioer vil ha verken western eller andre type sjangere.

2 Likes

Enig at en kjÞreplan mÄ pÄ plass med fler prosjekter og hva de tenker med Kane.

Godt eksempel, egentlig. Tviler det var sÄ mange som trodde Funcom kom til Ä selge snart 2m kopier av et Conan spill samt ha 5-6 nye spill i pipen, uten gjeld og med masse masse cash. Her var jo det snakk om flopp etter flopp, finanstilsynet og rettsaker ogsÄ.

2 Likes

OK. La oss sette forutsetningen at firmaet startet pÄ null i februar 2018 - og at alle Ärene og millionene brukt i forkant har vÊrt fullstendig bortkastet.

Hva har de gjort siden da? Hvem har de mĂžtt? Hva har responsen vĂŠrt?

Hva er status med manuset som de har brukt Þrten Är pÄ Ä skrive? Er det i det hele tatt ferdig?

Man vet rett og slett ingenting.

1 Like

Det jeg lurer litt pÄ ang. dette poenget; er om de har resurser til Ä kjÞre flere prosjekter samtidig - Og om det i det hele tatt er lurt Ä spre fokuset over flere ting nÄr de enda ikke har et skikkelig bein Ä stÄ pÄ? (Jeg vet spillbransjen og filmbransjen har sine forskjeller, sÄ derfor satt jeg spÞrsmÄltegn bak :stuck_out_tongue: )
Det har nok sine risikomomenter uansett; Ä kjÞre pÄ med flere prosjekter (utgifter, fokus) enn bare 1 prosjekt (mindre utgifter, mer fokus, men hÞyere risk ved flopp).

Se pÄ tidslinjen med artikler og dokumentar jeg sendte til deg over sÄ har det vÊrt stille fra mai 2018 og frem til nÄ. Det ble nevnt pÄ mÞtet i Oslo i mai at de skulle komme med en ny plan fÞr jul. SÄ da fÄr man mer svar pÄ det du spÞr om i ditt innlegg.

1 Like

Om WR har Morgan Kane, Shuttlecock og la oss si de fÄr opsjon pÄ en bok eller et par manus. (Det trenger ikke koste mye.) SÄ lenge de har en agent, manager, advokat eller 1 person i WR som er ute i markedet Ä fÞlger opp disse sÄ krever det lite. Se pÄ hvilken som helst produsent pÄ IMDBpro. De har 5-10-15-20 prosjekter under utvikling, opsjon pÄ ting osv. SÄ jeg vil heller snu det rundt og si at 1 prosjekt hemmer dem.

2 Likes