Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Har skjedd flere ganger i det siste at noen foretar mikrokjÞp for langt over pÄlydende i markedet.

PÄ en annen side, kan aksjen fort gÄ til 32 pÄ den minste nyheten ( selv om det er meget sannsynlig at det forblir stillhet)(0,65*50(forlik wiik)) da er det kanskje ikke sÄ galt Ä satse en tusenlapp 4 fun :wink:

Det er litt snodig at noen kjÞper pÄ 2,30 nÄr det ligger aksjer til salgs pÄ 2,00.

:joy:

7 Likes

Hei lindros.
Jeg forstÄr at du ikke er spesielt begeistret for Wiik, men jeg stusser litt pÄ sannhetsgehaltene her. Min erfaring er at Wiik faktisk var den eneste som tilfÞrte dette prosjektet substans. Jeg kan vÊre enig i at prosjektet halte ut, men jeg sÄ i det minste at han jobbet mot et mÄl som stod i forhold til de endelige ambisjonene.
HÄper pÄ en konstruktiv dialog :slight_smile:

Velkommen til WR trÄden Desvan. Anbefaler deg Ä lese sÞksmÄl, se VG dokumentaren og lese artiklene pÄ Wiiks Wikipedia side.

NÄ er uansett Wiik helt irrelevant da han ble tatt for svindel og er borte fra WR i dag. Ser i link over at han har startet ny geskjeft med samme gamle rÞvelet han jobbet med fÞr og hva han skriver pÄ sin nye hjemmeside er til Ä bli kvalm av spÞr du meg, sÄ jeg forstÄr hvorfor man uttrykker sin mening om han fortsatt, inkludert meg selv nÄr han atter igjen popper opp. Skulle helst sett at vi aldri hÞrte fra han igjen. Men han gir seg nok ikke fÞr han blir tatt skikkelig og blir satt i fengsel.

Mye sterke meninger om Wiik her og folk uttrykker seg forskjellig, forstÄelig nok etter at Wiik har levd pÄ andres penger i 10 Är uten noen resultater.

At Wiik har brunget «substans» til prosjektet som du sier mÄ enten vÊre:
1: enten kjenner du Wiik eller er Wiik selv eller
2: du har ikke lest sÞksmÄl, sett dokumentar eller lest artikler.

Jeg tillater meg Ä tro du faller inn under punkt 2 for nÄ.

NÄr du har lest deg opp sÄ kan du heller hoppe pÄ diskusjonen om WR sin vei videre. Hvis det er noen vei videre - det finner vi vel snart ut av.

7 Likes

Nysgjerrig; av hvilken art er denne erfaringen? Har du pÄ noen mÄte vÊrt involvert i prosjektet, kjenner du noen som har vÊrt det, eller er det basert pÄ hva Wiik, eller andre har sagt eller skrevet?

Grunnen til at jeg spĂžr er at jeg tror du er den fĂžrste jeg har sett som ikke har vĂŠrt av den oppfatningen at Wiik burde ha vĂŠrt rulla i tjĂŠre og fjĂŠr for ganske lenge siden.
Alltid interessant med nye synspunkter.

6 Likes

En stund tilbake snakket jeg med en bekjent som kjenner/ kjente Wiik, men som har tatt totalt avstand fra han etter svindel skandalen. Uansett sÄ spurte jeg han om han trodde Wiik ville finne nye penger og starte pÄ nytt.

Han sa: Norge kan han bare glemme, sÄ han mÄ vel ned Ä finne noen sjeiker! ( han sa det spÞkefullt)

SĂ„ fant jeg dette bilde pĂ„ hjemmesiden hans :joy:. Enten blir dette avhogde baller eller sĂ„ fĂ„r vi se «Disaster Artist 2”

4 Likes

Kommer han pÄ frierferd til Norge igjen sÄ skulle det ikke forundre meg om han fÄr med seg flere av WR-investorene pÄ laget. Folk har en forunderlig vilje til Ä kaste gode penger etter dÄrlige.

1 Like

Mener Ă„ huske at lindros vel er den eneste pĂ„ dette forumet som har gitt uttrykk for et mer nyansert syn pĂ„ hva angĂ„r Wiiks tid i WR; tidligere har lindros iallefall gitt “narsissisten” Wiik en smule kreditt for Ă„ faktisk ha “prĂžvd Ă„ fĂ„ til noe” fram til rundt 2013, men at innsatsviljen og fremdriften deretter degenererte i takt med motgangen.

I media har Wiik innrÞmmet Ä ha begÄtt kun en eneste feil ( ansettelsen av Khan), men Wiiks feilslÄtte vurderinger har uten tvil vÊrt flere, og - nÄr man ser pÄ nystartede uavhengige filmproduksjonsselskaper generelt - ganske sÄ ordinÊre og uoriginale(men ikke desto mindre katastrofale). Jeg tror det er viktig Ä minne om at Wiik her ikke pÄ noen mÄte har vÊrt unik i sin bransje.

Den meget uheldige aksjesaken - som lindros ogsÄ har pÄpekt - ble imidlertid det mest Þdeleggende punktet mtp hvordan den i ettertid har farget manges syn pÄ Wiiks moral og integritet; nÄ ble han ikke lenger kun omtalt som en generelt akseptert visjonÊr med tvilsom gjennomfÞringsevne, men ogsÄ som en tydelig bedrager. Aksjetvisten var rett og slett pinlig, uten tvil.

I 2015 sto Morgan Kane-prosjektet fortsatt pÄ stedet hvil, og Tasmin Lucia Khans inntreden i selskapet var vel en presset og sliten Wiiks siste forsÞk pÄ Ä fÄ ballen til Ä rulle litt igjen, og man kan vel si at han her bÄde lyktes og mislyktes pÄ samme tid.
Detaljene rundt selskapets pÄfÞlgende maktkamp/aksjesak er nÄ for alltid begravd som fÞlge av det endelige forliket, noe som vel virket Ä vÊre en fordel for begge parter.
Etter at han forlot selskapet beskrev Wiik selskapets nye leder som “et mislykket TV-anker uten peiling pĂ„ film”, men hvem var det som i sĂ„ fall gjorde hennes ansettelse mulig? Det var vel ingen ringere enn Wiik selv, skulle man tro.

3 Likes

Forfriskende Ä lese at du fÞlger opp historikken her sÄ man ikke
mÄ repetere seg alltid @Dusty :call_me_hand:

@Godofwar og @Dusty oppsummerer bra pÄ hver sin mÄte.

Har fulgt denne trÄden i flere Är og det innlegget fra Desvan sier seg jo selv at det er Gunnar selv som skriver.

Etter Ă„ ha “gjemt” seg i over 1 Ă„r kommer Gunnar tilbake med nytt selskap og nettside der han vinkler historikken i sin bio til at det var naive aksjonĂŠrer som inngikk proxy fights og Ăždela sĂ„ han forlot selskapet. 100% lĂžgn

Fakta:

  • Gunnar forlot selskapet fordi han ble tatt for svindel og ikke pga aksjonĂŠrer som inngikk proxy fights. 3 x tap i retten i Norge - 19 mill aksjer levert til WR.

Ikke en kjeft pĂ„ 2 Ă„r har skrevet noe slikt, men det kommer nĂ„ “plutselig” samme uken som han lanserer nytt selskap :exploding_head: SĂ„ merkelig :woozy_face:

Konklusjon som vanlig: Gunnar mÄ pÄ behandling

5 Likes

Selv etter Ä ha foretatt en 500 (fem hundre!!) til 1 spleis, ser det ut som aksjen straks er under krona igjen. For et fantastisk «verdipapir».

Sjekk prisen pÄ selskapet. 2,6 mill


Det eneste spleisen oppnÄdde var Ä skape likviditet nedover.

Regner det som 99,99 % sikkert at selskapet slÄr seg konk innen gjelden forfaller i juni. Og sÄ er balladen om Morgan Kane over for denne gang. Kanskje for godt. Det blir fÊrre og fÊrre som har noe forhold til denne kiosk-romanen.

Synd, for figuren og bĂžkene er knallbra.

NĂ„ er det jo ikke WR som eier Morgan kane, de bare leier IPen.

1 Like

Stemmer. GÄr WR konk sÄ stÄr vel AKTOR allerede klar til Ä ta over stafettpinnen, tenker jeg; Wiiks nye selskap virker Ä vÊre et slags WR Version 2.0 - komplett med en potensiell western franchise. SÄ vidt jeg har skjÞnt sÄ har Wiik et godt forhold til Hallbing jr, sÄ det hadde ikke forundret meg. Ville ha vÊrt litt av et comeback, i tilfelle 


1 Like

Ja, han har jo laget en «western franchise pending» pÄ siden sin.

Hvis han overtar Morgan Kane igjen etter at WR gÄr konk sÄ ler jeg meg ihjel.

1 Like

HĂ„per Funcom kjĂžper opp den IP for en billig penge.
It`s a cool Name :+1:

1 Like

Hvis Kjell Ørnulf Hallbing skulle vÊrt sÄ dum sÄ fortjener han at Kjell Hallbing (hans far) sto opp fra graven og fiker han rett i bakken. For det hadde vÊrt tragikomisk.