Tasmin har 9 millioner opsjoner.
Men hun har ikke gjort om noen til aksjer?
ikke som jeg vet om,-tipper akkura nå har hun mer enn nok i å holde sterk motstand i rettsakene.
Säkert mer lukrativt att köpa på öppna marknaden just nu
Av totalt 6 mill, var det 3 mill opsjoner til kjøpskurs kr. 3 og tegningsfrist 01.04.17. Hun har igjen 3 millioner til kjøpskurs kr. 4 og tegningsfrist 01.04.18.
jeg kan skrive “opsjoner”,men hva er det egentlig?
opsjon,er ikke det slik at da kan hun når hun vil ta til seg aksjer uten å bruke egne penger,-da er vel tiden inne nå?
En opsjon fungerer som et garantibevis på en måte, at du har rett til å kjøpe et antall aksjer til en bestemt pris innen en bestemt tid. Nei, hun kan ikke “ta til seg aksjer uten å bruke egne penger” - hun må betale for dem. Som @Ethan_Hunt skriver så er strike-price i dette tilfellet 4 kr (opsjonene på 3 kr har gått ut). Mao, en pris som ligger ganske langt over markedspris, så at disse blir utøvd er vel heller tvilsomt (med mindre kursen går over 4 kr innen 01.04.18).
“ju livv ænn juh lørn!”
En lærer så lenge en lever!
Men burde du egentlig drive med aksjer om du ikke vet hva en opsjon er…?
jeg kjøper aksjer cagey2!
opsjoner er noe man får hvis man er i et styre?
du snakker om å plukke aksjer,-si meg den beste aksjen å eie du har i portefølgen idag.
Ikke nødvendigvis styret, men ofte toppledere og noen ganger vanlige medarbeidere. Hensiken er at det skal fungere som en motivasjon.
Uansett er det alltid greit å ha nogenlunde kontroll på opsjoner i selskapene man har aksjer i, ettersom det kan gi en indikasjon på lønnnsomhet og fremtidsutsikter for selskapet. (om de innløses eller ikke, hvor mange opsjoner som er utstedt, hva strike er satt til vs hva kursen er pt. etc)
Ikke nok med det, en kan også tenke på hvilken utvanning opsjonsras vil føre til. Nå vet jeg ikke hvor mange aksjer det er i WRE, men man så jo hva som skjedde med Funcom kursen når Jebsen konverterte…
Det var vel strengt tatt obligasjoner/gjeld han konverterte, men effekten kan jo bli mye den samme
Ja, det er helt sant men kom ikke på et annet eksempel på utvanning i farten. Vanligvis fører jo ikke insider opsjonene til stor utvanning og pleier jo å bli godt mottatt om de faktisk blir brukt da det vitner om tro på selskapet. Nå skjønner jeg likevel at Tasmin ikke utøver sine opsjoner i dette tilfellet da
Her er foreløping status på sakene og litt om betydningen hentet fra min venn google
wr films vs ryan wiik :
29.09.17 conference-informal dicovery
30.10.17 conference-case managment
wiik vs khan :
30.10.17 conference-case managment
cardwell vs wr films :
23.10.17 motion to quash(2)case managmet conference(2nd cont.))
At the informal discovery conference, the judge listens to each party’s position in the dispute, and provides guidance. The outcome of the informal discovery conference can be described as a “tentative-tentative” ruling on the disputed issue prior to the hearing on the motion. The parties may later bring additional argument in the formal motion that can persuade the court otherwise; however, this may be an uphill battle.
CMC - It’s a systematic process whereby each stage is designed to make progress on the case by potentially eliminating one or all of the legal issues at hand, with the ultimate goal being to avoid a costly trial altogether.
A motion to quash is a specific type of request that asks the court to render the decision of a previous lower court ruling invalid. This is often filed at the beginning of a trial or appeal as a pretrial motion. It is somewhat similar to a motion to dismiss, except it asks the court to nullify a previous ruling rather than the current filing.
bra jobbet,takk for info.
Hadde ikke forundret meg om han satt med WR aksjer til 3kr, siden han er så aktiv i WR tråden
kjøpte meg inn først ved 1,45 i starten,-men lastet opp stort nettopp nå sist uke