Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Utrolig


Kontakt DNB eller din lokale megler Ă„ ta ut en top20liste. Pleier Ă„ koste hele 350kr

1 Like

NÄ har de fÄtt pengene sine, sÄ da er det ikke sÄ interessant Ä snakke med nervÞse investorer lengre.

1 Like

@Pablo Tror jeg mÄ slutte med galgenhumoren min da, ikke alle klarer Ä se at det var ment som en spÞk.
(det er ikke fÞrste gang , og det blir heller ikke siste jeg mÄ ta meg selv i at ikke alle forstÄr min ironiske\galgenhumor(gjelder ogsÄ irl)):crazy_face:
WR har bestandig vÊrt behjelpelig ved henvendelser og alle de listene jeg har postet siste Äret har kommet fra de, gratis og uten spÞrsmÄl, noe jeg ikke kan si om alle selskaper jeg har vÊrt inne i
:cowboy_hat_face:
Jeg sitter ganske dypt inne i WR, og jeg hadde ikke gjort det dersom jeg ikke hadde hatt tro pÄ selskapet, noe de fleste her pÄ forumet vet, og jeg trodde folk klarte Ä se ironien , men tydeligvis ikke :wink:
beklager

Ja den humoren henger i en tynn trÄd :joy:

“
 preprod skulle ha startet august samme Ă„r.” Hvilket Ă„r snakker vi om her - 2016 eller 2017?

2016

2017 , var jo da alt gikk i lĂ„s, med rettsaker osv
 mye stĂ„r jo i Ă„rsrapport fra ifjor,nĂ„r de gjorde hva ,men det stĂ„r ikke at de skulle melde regissĂžr og planlagt preprod, det at de var sĂ„ “nĂŠrme” fĂžre sĂžksmĂ„lene bidro sterkt til at jeg fremdeles har et hĂ„p om at dette kan gĂ„

var vist litt kjapp der


March 2017
Final negotiations took place for key talent and the
proposed director for the Morgan Kane motion picture.
Terms and compensation for the development, preproduction
and production services for the film were in
closing stages. Final contracts were also being drawn
up for the services of another executive producer to
work on the development of the planned Morgan Kane
franchise.

sÄ det stÄr jo pÄ en mÄte, bare ikke nÄr

Takk for ditt siste innlegg, Smokealot; nÄ tror jeg vi er pÄ samme side i boken, men vi har tydeligvis trukket vidt forskjellige konklusjoner fra hva vi har lest.

For Ă„ komme til saken kjapt: Jeg er av den oppfatning at dette prosjektet ikke har vĂŠrt i nĂŠrheten av Ă„ bevege seg inn i pre-produksjon. Det sentrale her er selvfĂžlgelig hvordan man velger Ă„ definere innholdet av ordet “pre-produksjon”.

Vanligvis blir filmprosessen delt inn i fem klart adskilte faser: Development, Pre-production, Production, Post Production, Distribution.
Det forekommer imidlertid at “Pre-production” blir brukt som en samlebetegnelse for Development + Pre-Production, noe jeg tror WR Entertainment bedriver her.

Legg i sĂ„ henseende merke til at de regissĂžr- og produsentavtalene WR skriver at de forhandler om innbefatter “terms and compensation for the DEVELOPMENT, pre-production and production services”.

Morgan Kane prosjektet er med andre ord fortsatt i “development hell”, og har aldri beveget seg ut derfra siden starten, ganske enkelt fordi WR aldri har klart Ă„ fĂ„ pĂ„ plass finansieringen, i tillegg til at de i mange Ă„r heller ikke har klart Ă„ finansiere selskapet(i den forbindelse har jeg ogsĂ„ mine betraktninger rundt CEO Khans sitat fra mars 2016 som Kaiser refererte til, men det for en senere anledning).

Et tegn pÄ profesjonelle filmskapere - ifÞlge en av mange nettsider for filmskapere - er at de er i stand til Ä finansiere filmen i utviklingsfasen(development) og deretter selge den i distribusjonsfasen.

Dessverre er ikke WR der for Ăžyeblikket.

PS.
Beklager at det tok lang tid Ä fÄ svart her; var andre ting jeg plutselig mÄtte befatte meg med.

3 Likes

ok, dersom det du sier stemmer , er det vel svÊrt usannsynlig at dette plutselig skal ordne seg og alt falle pÄ plass? sett fra ditt stÄsted?
fÄr se hva som blir sagt under gf . jeg er av den oppfatning av at de har kommet lenger enn det du tenker, sÄ vill jo bare tiden vise om dette blir en fiasko eller en solskinnshistorie :sunny:

Har hatt mang en god stund med Hallbings bÞker; hÄper derfor pÄ det sterkeste at dette prosjektet blir realisert(om filmen blir bra er dog en annen bekymring).

Om det jeg sier stemmer, sÄ oppfatter jeg ikke det som utslagsgivende pÄ sannsynligheten for hverken det ene eller det andre; det betyr bare at WR fortsatt har ting Ä jobbe med.

Det er vel noksĂ„ sentralt Ă„ legge til her at WR i April 2018 meldte at de hadde fornyet opsjonen pĂ„ Kane-rettighetene, og har ifĂžlge pressemeldingen gitt seg selv fire nye Ă„r pĂ„ Ă„ nĂ„ PRE-PRODUKSJON pĂ„ de to fĂžrste filmene. Dette forutsetter selvfĂžlgelig at finansieringen gĂ„r i orden. Om ting “plutselig skulle falle pĂ„ plass” innenfor denne tidsperioden vet ingen av oss, men WR virket jo selvsikre i pressemeldingen.

Kan jo legge til her at en opsjon vanligvis kun sikrer et produksjonsselskap eksklusiv rett til Ă„ forsĂžke Ă„ fĂ„ en film finansiert - fĂžlgelig betaler selskapet bare en mindre delsum. Det er fĂžrst nĂ„r filmen er finansiert og har fĂ„tt “grĂžnt lys” at selskapet forplikter seg til Ă„ betale for selve filmrettighetene. Denne ordningen sikrer at filmskapere ikke lider altfor stort Ăžkonomisk tap, tatt i betraktning at de fleste filmprosjekter aldri blir realisert.

Hvis jeg skulle ta feil i mine antakelser forÞvrig, sÄ hadde ingenting vÊrt bedre, Smokealot. Jeg forstÄr at du har vÊrt til stede pÄ aksjonÊrmÞter og har sÄledes fÄtt et godt inntrykk ansikt til ansikt med selskapets styre, mens jeg derimot kun baserer mine tanker pÄ den info som har kommet ut i media - info som ofte virker bÄde diffus og motstridende. I tillegg lever jo selskapet ogsÄ i skyggen av sin historie, enn sÄ lenge.
Jeg har det klare inntrykk at ogsÄ mange av selskapets aksjonÊrer etterlyser mer konkret info om hvor dette filmprosjektet egentlig stÄr. Etter hva jeg forstÄr sÄ har ikke denne kunnskapsmangelen blitt noe sÊrlig mindre, selv etter det nylige mÞtet pÄ ett av hovedstadens finere hoteller(er aksjonÊrene redde for Ä spÞrre, eller?) Uansett, jeg hÄper pÄ det sterkeste at SirSmokealot fÄr sin vitebegjÊrlighet grundig og fullkomment tilfredsstilt under den kommende generalforsamlingen. La oss i det minste skÄle for hÄpet!

1 Like

Er GF meldt? Er det andre som reagerer pÄ at det tar sÄ lang tid Ä fÄ aksjene vi kjÞpte av selskapet pÄ VSP?

Tror ikke det er andre enn deg som kjĂžpte aksjer av alle som er medlemmer her inne :stuck_out_tongue:

GF er ikke meldt nei, og aksjene tenker jeg ikke sÄ mye pÄ. de kommer nÄr de kommer. er jo liten sannsynlighet at de skal ta av nÄ med det fÞrste.

Hva gÄr egentlig en arbeidsdag med til for Tasmin? Hun har vel jobbet nÄ i to Är?

Hva bruker hun tiden til? For ikke Ă„ snakke om de andre ansatte.

1 Like

Youtube? Ellers blir det vel dyre middager ute med skuespillere de aldri fÄr :stuck_out_tongue:

er det kjedelig i funcom trÄden nÄ eller?

2 Likes

Jeg er genuint nysgjerrig pÄ hva hun gjÞr med dagene sine. Ikke vondt ment.

send en mail og spÞr, tror det er fÄ her som kan gi deg et eksakt svar pÄ det her


[email protected] hold oss oppdatert da