Det normale er at når folk forlater en plattform, så skriker de høyt og så kommer de tilbake en liten stund senere. Akkurat som i virkligheten! “Nei, dette gidder jeg ikke mer. [Går ut døra] [Kommer inn igjen] blah blah derfor tar du feil [Går ut igjen]”
Hvis det er meg, så setter jeg pris på å få det påpekt. Jeg skal stå for det jeg sier, og endre standpunkt når fakta i saken endrer seg (eks. 2FA i Ukraina er i orden). Noen ganger endrer jeg mening, men det innebærer ikke en revisjon av alle tidligere utsagn (lirer av meg for mye tull til det ).
Merk at sikkerhetsaspektet er trukket frem som begrunnelse for den siste utestengelsen, og også det er hyklersk i min bok når han selv har pekt ut tidligere ansatte som målskive.
Og om noen er uenig i min vurdering av Elon Musk, så lever jeg fint med det. Twitter-overtakelsen er en tragikomisk saga jeg synes det er gøy å følge. Å komme med noen sleivspark kan fint gjøres uten at man ønsker Elon noe vondt (og om jeg går over streken - gi for all del beskjed!).
Doxxing er imot twitter sine regler, Men elontraker er ikke bannet.
Lurer på hvilken kampanje CNN henviser til, om elon har kjørt en kampanje mot denne personen bør det jo være tweets og artikler som er endel av kampanjen.
Og selv la han ut et bilde av en person som hadde hoppet opp på panseret på bilen hans (eller noe slikt) for noen timer siden og spurte om noen kunne hjelpe med å identifisere. Dobbeltmoral er den beste moralen.
En person har gjort noe kriminelt som det er ønsket skal identifiseres iforhold til en straffesak. Helt annet ballgame.
Jeg mener det er presseetisk tvilsomt hvordan Roth utpekes som målskive i Twitter Files når han har hatt tillit hos alle CEOs (som har minst like mye ansvar, men slipper unna) inkludert Musk fram til han sa opp på grunn av uenighet med Musk. Hvor mye ansvar Musk har for innholdet i Twitter Files kan diskuteres, men det er mer enn 0.
I stedet fyrer han oppunder.
Så er jeg gammel nok til å huske hva slags anklager han fyrte av mot en heltemodig grottedykker.
Men påstanden til Musk over her stemmer vel?
Virker jo rart at han måtte flytte fra million huset sitt i Berkley som er en ekstremt liberal plass i SF.
Hvor hele LGBT++++ er godt respektert.
ElonJet er utestengt på nytt? Men det finnes kanskje en annen konto som sporer Musk?
Jeg mener ikke det er belegg for å hevde det, men har ikke tenkt å prøve å overbevise noen som er uenig.
Men helt uavhengig av det er min påstand at hykleriet består i å begrense andres utsagn som påvirker egen sikkerhet, mens man selv kommer med utsagn som bidrar til å redusere andres sikkerhet.
Og hvis du trenger eksempler på at amerikansk høyreside bruker pedofili-anklager for å samle troppene mot sine fiender kan jeg sikkert grave opp et par hvis du ikke gidder selv.
Elonjet kontoen ble åpnet igjen igår. Den er fortsatt åpen.
ElonJet (@EIon_Jet) / Twitter
Utifra det som er skrevet av annen presse så stemmer Elon sin påstand. Så kan man selv vurdere hvorfor en person ønsker at barn skal ha tilgang til datingapper.
Jeg vet ikke hvem som er originalen, men det er også denne:
https://mobile.twitter.com/elonjet/
Som har vært utestengt to ganger det siste døgnet. Så mine siste innlegg er skrevet med den bakgrunnen.
Dette er et sidespor, der vi selvfølgelig er uenige, men jeg har ingen forventning om at det skal være mulig å overbevise deg eller de som er enige med deg.
Pedofilianklager hører hjemme hos politiet.
Nøyaktiv hva vil du overbevise folk om?
PHD tesen ligger vel ute offentlig, og den er bekreftet av andre kilder enn Musk. Men du mener den er feil?
Hvorfor vil du vri diskusjonen over på noe annet?
Først og fremst: hvis du skriver en tekst som drøfter unges tilgang til dating/sex-apper, så må den nødvendigvis på et eller annet tidspunkt argumentere for at unge skal ha tilgang til dating- og sexapper.
Å si noe om hva Roth konkluderer med i sin phd krever dermed noe mer kontekst.
Så hvis du konkluderer med at Roth ønsker å gi barn tilgang til sex- og datingapper er det OK. Min tolkning er at dette er et ledd i en svertekampanje der mottakeren nå har gått i skjul.
Så da er vi enige om at det Elon poster er fra PHD tesen?
Han argumenterer for å gi barn tilgang til Grindr. Jeg konkluderer ingenting, jeg bare gjengir det han selv skriver i tesen.
Jeg har aldri forsøkt å så noen tvil om det, men jeg går ut fra at det er det.
Det er forskjell på å bekrefte hvor noen er en dag akkurat da og la noen poste updates hver gang du beveger deg. Så dette er heller ikke likt. Jeg ble født med en rettferdighetssans. Det virker ikke som om alle ble det.
Samme som om noen som tok en drink en gang i mnd og sier noe dumt om en alkoholiker som sitter hver dag på pubben. Så får han til svar at han er hykler fordi han tar seg en drink i mnd.
Det vanlige er at man anmelder forhold til til politiet, for så at påtalemyndighetene skal vurdere om det har skjedd noe kriminelt, og så er det domstolene som dømmer om de finner det bevist.
Her har du og hundretusenvis av andre mennesker som har lest tweeten til Musk allerede konkludert at det har skjedd noe kriminelt, og krever at vedkommende uten videre skal identifiseres.
Er det dette vi ønsker Twitter 2.0 skal være? Verdens største megafon som fritt skal kunne disponeres av sin private eier basert på humør og innfall?
Ingen som poster hver gang Musk beveger seg. Det er derimot transpondere i alle fly, noe som er lovpålagt all sivil luftfart, som til enhver tid forteller folk hvor et fly er. Det sier derimot ingenting om at Musk er på samme sted som flyet, eller hvor Musk beveger seg.
Hva er det du mener stemmer? Er det det at Musk mener det ser ut som Yoel argumenterer for at barn skal ha tilgang til voksent innhold på datingsider og tjenester på nett?
I så fall vil jeg spørre hvilke briller Musk og andre leser med når det er konklusjonen man sitter igjen med etter at Yoel løfter frem problemstillinger ved at det i dag er utfordringer ved at personer under 18 år skaffer seg tilgang til disse sider og tjenester.
Med mine briller så leser jeg at Musk hinter frempå at Yoel har en tvilsom legning, en som tiltrekkes av barn. Musk har før brukt pedostemplet mot andre, og det er alt annet en greit.
Matt Levine er en tidligere GS-bankmann som ble finanskommentator med nyhetsbrev i Bloomberg. Det leses sannsynligvis daglig av mange i kretsen til Musk, kanskje også Musk selv. Hvis du ikke leser det, så går du glipp av noe. Gratis, gøy og lærerikt.
Gårsdagens avsnitt om Twitter/Elon var (som alltid) god underholdning, og kan leses her (tror jeg):
Han kan vanskelig anklages for å være verken for eller mot Musk (oppleves ganske apolitisk og nøytralt av meg, i alle fall, les selv før du dømmer). Når Musk sjelden kommer «godt» fra det i nyhetsbrevet hans, så er det kanskje et tegn på at det er fortjent.
Og nå ser han skriften på veggen for twitterkarrieren og lager en Mastodon-konto .