Katastrofe er det ikke. De har internet takket være Musk. Tror det er viktigere.
@pdx hvor er lua mi?
Katastrofe er det ikke. De har internet takket være Musk. Tror det er viktigere.
@pdx hvor er lua mi?
Jack kommenterer twitter files.
Ytringsfriheten varte ikke lenge gitt:
Personen som satte opp elon jet kontoen er også utestengt:
https://twitter.com/JxckSweeney
Flydata er offentlig informasjon, men nå er det en ny sjef som bestemmer hva slags innhold de liker og ikke liker.
Det er ikke brudd på ytringsfriheten. Fullt forståelig at det fjernes.
Poenget er at twitter alltid har vært moderert basert på synsing og twitter skal tydeligvis fortsette å modereres basert på synsing. Er det ikke det han skulle avskaffe?
Jeg er helt inneforstått med hvem som redigerer feeden min, og at det er hans fulle rett. Og jeg slutter meg til at det ikke er noe brudd på ytringsfriheten (la oss forresten ha det i bakhodet når vi evaluerer public Twitter sin praksis med å fjerne innhold).
Men at han er en episk hykler i dette tilfellet, det kan man ikke nekte for.
Weee! Det er feil når andre gjør det, men rett når jeg gjør det!
Twitter har oppdatert reglene, skal man lage en account som tracker person/fly/ kjøretøy må man nå ha godkjenning fra person/eier av nevnte kjøretøy. Mao regel og ikke synsing
Elon har i mine øyne konsekvent gitt inntrykk av at han aldri hatt noen plan om hvordan han egentlig skulle fikse twitter.
Komisk hvordan de klarer å få alle vestlige aviser til å skrive artikler der Elon ser ut som en hykler før de så backtracker og skriver om reglene. Uansett er Elons styrke å iterere så raskt at man minimerer effekten av feilsteg.
Selv om de hadde hatt like mange moderatorer som før så er disse nye reglene bokstavlig talt umulig å håndheve:
Det som er komisk er å se Musk hatere som sammenligner det å legge ut informasjon hvor folk som verdens rikeste eller f.eks. barnvernsansatte befinner seg til enhver tid slik at alle galninger lett kan finne de, med å stenge ute alle som mener menn er menn og kvinner er kvinner, at lockdowns var dårlig politikk osv, som er meninger.
Det ene er veldig fornuftig og har med sikkerhet å gjøre. Det andre er cancel kultur og utestenging av de som har meninger man ikke liker.
Ikke hyklerisk i ett sekund en gang. Hyklerne er her.
Bingo, alle kaster seg på hatet. Så innser man at, oi twitter har endret policy. og da røk det noen kontoer ( elon tracker) som ikke skulle vært rammet.
Litt som når Twitter slo ned på botter og 3 Ukrainske teleselskap ble svartetlistet. Som gjorde at noen brukere ikke fikk brukt 2FA en liten periode.
Men haterene slo det opp som at Elon nå definitivt stente ute ukrainsk informasjon fordi han var fasist.
Verste er jo at Twitter blir en bedre og bedre plass. For hver endring og forbedring som gjøres.
Omfanget av ad hominem, stråmenn og påfallende late takes er bare en forlengelse av spilleboka man ser rett igjennom, om ikke man har mistet åndslivet gjennom de siste 5-10 årene med narrativkonsolidering.
Jeg driter i Musk isolert sett. Han holder jeg til prinsippene han sier skal styre Twitter som plattform. Det jeg ikke driter i, er farene ved at Big Tech og politikk skal drive koordinert next level sensur og hjernevask.
Om folk ikke forstår hvor farlig dét er for samfunnet (og hvor langt det allerede har gått), eller om de bare later som de ikke forstår det, det vet jeg ikke.
Denne tråden er et case in point hvor det store, viktige poenget går tapt, fordi folk later som Twitter files ikke viser noe nytt/viktig, eller kjører på med fullstendig uinteressante avsporinger (som også er hensikten, by design).
Og i stedet for slik det var før, at folk ble slengt ut av twitter så forlater enkelte folk nå twitter frivillig og lager en mye kjekkere plass for alle andre normale folk.
Frivillig > tvang=bedre verden
Heh, jeg er ikke en Musk-hater, men synes det er endel som er ganske komisk. Synes heller ikke tråden bærer noe særlig preg av det. Eller synes du utsagn som dette er musk-hat @Morti ?
(Btw, jeg antok at problemet med ukrainske nummere var et teknisk problem, ikke tilsiktet)
Jeg har sett værre eksempler. Står for det jeg sa uansett og nevnte ingen navn. Folk får kjenne etter selv, eller ikke.
Heh, grunnen til at jeg tok det opp med deg er at
Dette er liksom greia, hvis man er det minste kritisk til Elon Musk sitt eierskap til Twitter, så er man en “hater” og “hykler”. Også går man ikke på spesifikke innlegg og kommentarer men sprer om seg med “dem” “alle” osv. Det gjør det nesten umulig å holde brukbar diskusjon gående.
De som vil forstå forstår. Det trenger ikke noe mer eksemplifisering. Jeg er ikke ute etter å krangle med enkeltpersoner om deres meninger. Bare påpeker det åpenbare.
Det morsomme er at normale mennesker forlater en diskusjon eller et forum uten noe surr.
Mens på twitter så har man fått mennesker som har et EKSTREMT behov for å kringkaste at de NÅ FORLATER JEG PLATFORMEN!!.
Merk også at det er mange som ikke lenger er veldig relevante som forlater platformen først. Whoopie Goldberg var tidlig ute, relevansen hennes er jo ca null.