Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Dere henger jo ikke med desverre. Det er ikke min plikt å dokumentere helt vanlig allmennkunnskap. Men her er det. Personangrep er det eneste jeg får. Ingen klarer å argumentere for seg før de har fått litt kunnskap innabords :wink:

4 Likes

Du må gjerne la være å dokumentere. Men prøv å la være å komme med direkte usannheter. Blir vanskelig å ta deg seriøst da ikke sant…

1 Like

Det er dere som er på blåbærtur :rofl:

“If people can pay $8 to get verified, does that mean strangers can just pay to get into their mentions tab?”

2 Likes

Så ditt forsvar for dine påstander er altså at AOC har uttalt at hun ikke enig i Musk sin avgjørelse om å ta betalt for versifisering, og at alle andre ikke henger med?

Hva er det som er personangrep? Prøver du å ta en Musk her?

3 Likes

Å utelate at spørsmålstegn når man siterer endrer en spørrende setning fra å være et spørsmål til å bli en påstand. Motiv? Klønete spør du meg, men jeg ser ikke uttalelsen til AOC støtter argumentet ditt.

1 Like

Enda et eksempel. Det er dette de er forbannet over.

Mark Cuban has weighed in on the problem too, tweeting on Wednesday: “I just spent too much time muting all the newly purchased checkmark accts in an attempt to make my verified mentions useful again.”

Og dette er årsaken til at Twitter gjorde endringen. Noe de da ikke syns var verdt.

“These changes are designed to help reduce fake, untrustworthy accounts, and promote a higher quality Twitter where people can join and engage safely on our platform,” Twitter says.

1 Like

Hvem er “de”, og hva mener du “de” er forbannet over?

Grunnen til at jeg spør er at du linker til en tweet fra én person, og at du bruker den som argument for hva alle andre skulle måtte mene. Ganske tullete spør du meg.

3 Likes

Aoc er ikke hvem som helst, om du ikke visste det heller :laughing: tror du hun sitter i headquarters og planlegger mediekampanjer? Står ikke det i stillingsbeskrivelsen hennes/deres?

1 Like

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Alle har litt rett. Twitter har fungert på sitt vis tidligere. Blue check marks har gjort at det har eksistert et hierarki mellom “dem som har” og “dem som ikke har”. I tillegg kommer bots som jeg mener er et helt annet problem men Musk og AOC har nok det til felles at de ikke er veldig interessert i hva hver eneste mann i gata mener (og kan ha en tendens til å ikke skille mellom uinteressante personer og bots).

Tidligere har folk kunnet følge med på at “de som har” har kunnet diskutere seg imellom uten å bli overdrevent forstyrret. For eksempel politikere, profilerte professorer, mediepersoner osv. Man har for eksempel kunnet følge med på hvordan slike samtaler foregår, påvirkningsarbeid osv… det har vært utrolig nyttig at det har eksistert en åpen plattform for akkurat dette.

Om “ytringsfriheten” nå betyr at “alle skal få bare de betaler 80 kroner måneden” så ender man fort opp med at noe av det twitter har vært bra på historisk blir mindre bra og alle disse politiske prosessene og påvirkningsprosessene blir mindre transparente og mindre demokratiske. Man oppnår det stikk motsatte av det man sier og det er selvfølgelig tilsiktet.

Amerikansk venstreside har kommet ekstremt bra ut av twitters debattform i seg selv slik det har vært. Ta eksempel eksponeringen til Robert Reich (som etter mitt hode har hatt mye vettugt å komme med). Slike personer hadde ikke klart å bygge seg opp til den eksponeringen de har med det nye systemet og deres politiske innflytelse hadde blitt mindre. Jeg forstår at venstresiden vil ha det slik de har hatt det og SAMTIDIG forstår jeg at høyresiden vil ha en endring når de ser at det systemet som har vært har favorisert venstresiden.

Musks twitterkjøp virker for meg å være verdens dyreste politiske støtte.

3 Likes

Jack Dorsey høsten 2022:

Han skriver at han fikk gjort «det som var riktig for selskapet, men ikke det som var riktig for internett». Han sier at den største feilen han gjorde var å «bygge verktøy som gjorde det mulig for oss (i Twitter) å redigere den offentlige samtalen».

Dette er ting man ikke har kunnet si de siste årene uten å bli anklaget for å være konspiratorisk ytterkant.

Vi må ikke glemme at vi har en ny riking nå som også skal ut og forsøke å rette opp. Jack virker å ha sett lyset nå, etter at han løy i kongressen om disse tingene tidligere. Tror han skal gjøre mer bra enn dårlig for ytringsfriheten på nett fremover.

De såkalte journalistene, eller rettere kalt aktivistene, er tilbake igjen på plattformen etter en folkeavstemning. Det på tross av at Musks barn ble angrepet mens han satt uten faren i Musks bil og noen hoppet opp på panseret. Raust av Musk.

2 Likes

Hvorfor kan ikke disse rikingene holde seg til det de kan, business. Ikke kjøpe seg lekegrinder og begynne å leke politisk gud der. Det fungerer svært dårlig.

Ikke rart Tesla-aksjonærer begynner å bli forbannet for at daglig leder sitter og kokkelimonker på Twitter dag ut og inn, istedet for å jobbe r… av seg for dem.

2 Likes

Folk som sier Elon Musk kokkelimonker og ikke jobber :rofl: :man_facepalming:

2 Likes

Tror ikke det er mange med samme arbeidskapasitet som Musk, men at aksjonærene i Tesla skulle ønske han hadde fokus på andre ting en Twitter er det nok liten tvil om.

2 Likes

Selger man Tesla aksjer på bakgrunn av hva Musk bruker twitter-tiden sin på så er man dum med mindre motivet er for å kjøpe tilbake billigere senere.

Jeg vil ikke anbefale å hverken kjøpe eller selge aksjer basert på hva Musk skriver om i tweets.

Så mao. smart.

Du skulle vært politikkens vaktbikkje.

Forumets, dog diskutabelt, beste skribent.

5 Likes

Ikke dra til andre sosiale medier plz. Ellers banner vi deg.

Ikke noe ulovlig i å stoppe folk i å linke til andre plattformer, men dette har ikke vært nødvendig før. Lover ikke veldig godt for twitter?

2 Likes

:joy:
Dette er en merkelig variant av ytringsfrihet fundamentalisme… Nå får man ikke engang lov til å si hvilket brukernavn man har på andre plattformer. Spørs om det er så lurt å bryte slik med normene som gjelder på resten av internett.

3 Likes

Skal si noen leter etter ting å klage på. Det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre vel. Å ikke tillate reklame for konkurrenter på egen plattform er vel ikke så forferdelig?

Her skuffer Musk faktisk stort. Dette er første negative ting han har klart å bringe til platformen. Skikkelig negative ting faktisk.

4 Likes