Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Musk skal endre mye. Blir mye testing frem og tilbake har han sagt. Om endringen er dårlig så tilbakeføre han det. Urettferdig er det uansett ikke.

Og hva er så negativt? Man får fortsatt linke til andre platformer. Bare ikke promotere.

Med musk sine egne ord

Twitter is the bad one! :rofl:

4 Likes

Jeg tok feil når jeg sa at det var fritt fram for twitter å stoppe linking til konkurrenter.

Åja, var visst ikke lov for twitter å stoppe linking til konkurrerende plattformer i EU.

2 Likes

Sånn for å runde av dette :sweat_smile:

2 Likes

We are only getting offers i rubles, nobody else will touch us

Jeg lo høyt! :rofl:

1 Like

We recognize that certain social media platforms provide alternative experiences to Twitter, and allow users to post content to Twitter from these platforms. In general, any type of cross-posting to our platform is not in violation of this policy, even from the prohibited sites listed above.

Du tok ikke bare feil om det. Du tok feil om det var det de prøver på også.

Misinformation

Tja, jeg vil si det er en god mulighet for at de blir dømt for dette i EU. Ikke sikkert, men godt mulig.

VG og nettavisen gjør samme feil som deg. Les siste setning i posten min over. Cross posting vil være tillatt fra alle sosiale medier. Folk er dårlige i engelsk.

Mmm, men det er ikke lov å stoppe linking til noen konkurrenter i EU? Som twitter gjør her.

Help Center

  1. Promotion of alternative social platforms policy

Promotion of alternative social platforms policy

December 2022

Twitter is where the public conversation is happening, and where people from all over the globe come to promote their businesses, art, ideas, and more. We know that many of our users may be active on other social media platforms; however, going forward, Twitter will no longer allow free promotion of specific social media platforms on Twitter.

What is a violation of this policy?

At both the Tweet level and the account level, we will remove any free promotion of prohibited 3rd-party social media platforms, such as linking out (i.e. using URLs) to any of the below platforms on Twitter, or providing your handle without a URL:

  • Prohibited platforms:
    • Facebook, Instagram, Mastodon, Truth Social, Tribel, Post and Nostr
    • 3rd-party social media link aggregators such as linktr.ee, lnk.bio
  • Examples:

Også referat til EU loven (direktivet)

Edit

Så, det er ikke brudd på regulering før 2024. Så det er fritt fram! :cowboy_hat_face:

1 Like

Var det dette som var såkalte «assatination co-ordinates» og som ikke kun postes på Twitter?

1 Like

A nothing burger altså.

Tja, det er en regel de må trekke tilbake før 2024, og det er jo ikke lov nå heller, så at de innfører noe slikt nå er jo faktisk drøyt. Sier noe om at twitter er ute å kjøre når det kommer til brukermassen som er det som er verdt noe.

Det som er greia er at det er mot et direktiv som er på plass for at større aktører ikke skal kunne misbruke sin makt. Som er det twitter altså gjør nå.

Så at Elon musk driver noe frihetsprosjekt er jo bullshit, han driver etter sin egen agenda. Hva nå den er.

3 Likes

Basert på hvordan han har gjennomført oppsigelser er jeg jammen ikke sikker på om han vet at EU eksisterer. Med så mye snø rundt om kring skulle man jo ønske man var Twitter-oppsagt i Norge!

2 Likes

Elon lager i hvert fall topp underholdning! :popcorn:

Mitt syn er at det er åpenbart at Elon ikke har peiling på hvordan man drifter et sosialt medium og det har vært tydelig fra hans første kommentarer fra før han kjøpte Twitter. Og det er ikke åpenbart fra det jeg skriver men jeg mener at Twitter var veldig dårlig drevet fra før og jeg liker faktisk Elon, dette er bare utenfor kompetanseområdet hans.

3 Likes

Sette en dude med Asperger til å være enehersker for et sosiale media-selskap. The irony.

8 Likes

Det ser ut som om du, og mange andre her, foretrekker et Twitter-styre som aktivt har sensurert plattformen med ordre av FBI og DHS, sammen med exec. Vijaya Gadde. Dette for å bl.a. påvirke valgresultater.

Musk overtok Twitter for bare noen måneder siden. Muligens det er litt for tidlig å trekke konklusjoner om han er god eller dårlig.

4 Likes

Jeg mener hele den gamle ledelsen burde vært sparket bare så det er sagt.

Nå kan dere stemme om Elon skal gi seg som CEO!

En ny CEO vil uansett bygge hans visjon så det er ikke nødvendigvis noen grunn til at Elon skal være CEO i stedet for å være styreleder.

1 Like

De som solgte Twitter kan ha gjort den beste dealen.

Og nå begynner selvinnsikten å melde seg:

I diskusjoner på fugleappen i dag:
“Twitter and it has been in the fast lane to bankruptcy since May” svarer han Lex Friedman.

Hva var det som skjedde da mon tro - jo nettopp:
May 13Musk tweets that the Twitter deal is “temporarily on hold,” ​​citing concern over what he says is the prevalence of bot and spam accounts on the platform.

Musk brukte mye energi på å undergrave troverdigheten til den bedriften han skulle kjøpe og drive videre selv - forstå det hvem som kan.

3 Likes

Vil si tidslinjen blir litt bedre om Lex Friedman blir sjef. Verdens beste podcaster og tvers igjennom bra menneske.

10 Likes