Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Folk forstår ikke hvor liten den forrige «liberale» eliten som dikterte Twitter faktisk er/var. Den bare har virket stor fordi den kontrollerer samtlige legacy medier og samtidig sensurerte vekk ubehagelige meninger på plattformer som Twitter. Det er hysterisk å se ratioene på tweets fra nevnte, døende rase.

5 Likes

Threads is dead?

2 Likes

Det går nok ikke så bra for Twitter.

Jeg har aldri brukt Twitter mye, men det jeg hører fra folk som hverken er på den ekstreme venstre- eller høyresida er at kvaliteten i feeden har gått ned og at de får mer outrerte ting, som gjør det mindre interessant for dem.

Twitter er styrt av det ytterste skjøre egoet til Musk, da har jeg mer tro på at den kaldere, men ikke nødvendigvis så mye mer sympatiske, Zuckerberg vil utkonkurrere dem med Threads. Fra et brukervennlighetsperspektiv har jo Twitter alltid hatt et forferdelig grensesnitt, så det det skal ikke mye til å utkonkurrere dem på det området. Det eneste Twitter har igjen er nettverkseffekten, men der har Threads fått en voldsom boost gjennom Instagram-integrasjonen.

3 Likes

“Today’s Reminder: Don’t forget to take a deep breath.” A few scroll motions later I found: “Broken crayons still color.” The vapidity of the Threads experience makes me yearn for the trolls of Twitter.

Jeg bruker ikke Twitter heller, men Threads framstår som helt meningsløst.

1 Like

100 mill av 2 milliarder kunder anser jeg som en total flopp.

Er kanskje og fordi den ikke er tilgjengelig i Europa ennå pga GDPR?

1 Like

Ja, hvor mange er threads lansert for?

Hmm? Jeg bare legger merke til at omtrent alle trollene på Ukraina relaterte tråder har blått merke. Og at så å si ingen av de jeg følger har det.

Samtidig, ingen av dem har funnet noe helgodt alternativ. Endel bruker substack i tillegg til twitter.

1 Like

Tror eu er et av de få markedene som ikke har. Uk har.

Men threads virker dødt allerede.

3 Likes

Runde 2 med betalinger gikk ut denne uken basert på at folk poster info om det.

Var redd for at det skulle bli massive forsøk på engagement farming, men virker som algoritmen slår ned på sånt. Merker også at veldig mange youtubere jeg følger nå har fått blåmerke og poster aktivt.

Tror Muskern er inne på noe her som vil være ekstremt viktig for videre vekst. Threads er allerede dødt og Bluesky virker det som folk forlater ganske fort etter at de har vært innom der.

3 Likes

Folk med enormt mange følgere på You tube er blitt sparket ut av platformen for å ha oppfordret folk til å ha private wallets når de kjøper Bitcoin.

Det ble sett på som skadelig og farlig av youtube som stengte kontoer og skubber de over til Twitter for alltid.

https://twitter.com/DemolitionRanch/status/1689136072612016128?s=20

Synes Matt sier det ganske bra her. Det er fyren bak Demoranch som er en av de største våpenkanalene på youtube.

I fare for å fremstå som tidenes Musk fanboy så synes jeg han gjør så mye riktig.
Har troa på X.

3 Likes

Zoomer man litt ut og fjerner den mest useriøse støyen så er det ingen tvil om at han gjør mye riktig. Han har jo presset igjennom mer endringer siden han kjøpte twitter enn det twitter har gjort de siste 5-10årene.

1 Like

Jeg har sett så mange folk på twitter som blir shadow banned, så rimelig klart at ting blir filtrert bort. :stuck_out_tongue:

Stort sett, så er det Ukraina-relaterte ting som blir filtrert bort. Endel ganske nasty ting der, men såvidt jeg kan se, så er det ikke de postene de blir filtrert bort for…

Min påstand er at ingen blir shadowbannet lengre.

Og den siden alle bruker for å se om de er shadowbannet har selv gått ut å sagt at tjenesten ikke funker etter at APIene ble endret.

Har personlig aldri opplevd at ukraina ting blir borte.
De jeg følger ser jeg poster fra gjevnlig.

Problemet med shadowbanning er jo ofte at folk er ræva på å forstå sosiale medier. Når tallene deres går opp raskt på visninger osv. er alt fryd og gammen, men hvis de f.eks. faller i popularitet skal de finne en grunn til det. Noen tror da de har blitt shadowbannet. Og noen av dem igjen viste det seg at hadde rett, men ikke i nærheten av alle som har trodd det.

2 Likes

Jeg mistenker at mange av de skribentene som “forlot” twitter når de mistet blåmerket kommer tilbake når de ser pengene folk drar inn.

Er man freelancer er det vanskelig å si nei til gratis penger.

1 Like

Jeg liker Twitters utvikling selv fra et strategis forretningsmessig synspunkt. Som bruker er det litt skit samma.

Ironisk at Trædal er blant de få nordmenn jeg kan se for meg tjene penger på engagements. Han burde kjøpe Twitter Blå og donere overskuddet til miljøsaken. Hehe.