Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Jeg undrer over om X nå kan bli en reell utfordrer til YouTube…?
Det er som at det nettopp gikk opp for meg at det menes alvor med hele greia, og at de veldig mulig kommer til å ta et stort jafs SOME sektoren.

x

https://x.com/x/status/1695114904775139671?s=46&t=j35HL3Q8_vWwsW157llYOg

1 Like

Greit å følge litt med på kommentarene etter Musk sine tweets rundt ADL.

image

Tror du abonnementstallet til twitterfenomenet “greg”@greg16676935420 er riktig? Kun 34 som betaler han+twitter 1 dollar i måneden.

Samme med “wall street silver”, “not jerome powell”, ca. 30.

Mange populære kontoer som ikke har abb. Svært mange.

Tror ikke det er mye monetizing på twitter enda.

Har aldri skjønt den abbo modellen. Tror den er sidesteg og prematur lansert.

Mye man ikke forstår med Musk. Åpent konspi-believer:

4 Likes

4 Likes

https://twitter.com/BankstonAtLaw/status/1708859836610290106

Koselig kar Musk…

3 Likes

Uendelig komisk at Musk klarte å innbille enkelte at han tok over Twitter for å verne om ytringsfriheten. Burde ikke vært så vanskelig å ane hva man ville ende opp med gitt hans personlighetsforstyrrelse.

3 Likes

Tror ikke Musk trenger mer enn 30 sekunders prep før han går inn og vinner denne saken lett.

Samme advokat som førte denne saken

1 Like

Folk ser ut til å ha et umettelig behov på å enten rett ut tro på påstander om Musk som ikke er sanne, ta ting han har sagt ut av kontekst, eller tillegge han meninger han aldri har stått inne for (i hvert fall basert på hans offentlige uttalelser).
Annerkjenner at ikke alle synes han er den mest karismatiske personen som finnes, og man må selvsagt tåle kritikk når man er en såpass offentlig person.
Meg bekjent så har han ikke gjort noe som gjør seg kansellerbar.

Men uansett…

Faktum er; Twitter/X gjør enorme endringer, som kommer til å gjøre plattformen til en reell utfordrer for alle nåværende sosiale medium.

Om de lykkes eller ei er enda for tidlig å bedømme.
Jeg håper at det uansett kommer til å resultere i en bedre brukeropplevelse for alle, til og med på plattformene som blir utfordret (YouTube, Twitch, tradisjonell media, Instagram, TikTok, Facebook osv…)
Flere av disse har i praksis hatt monopol på sin forretningsmodell.

Min spådom er at X kommer til å være den foretrukne plattformen for individuelle kreatører ila. de neste 3 årene. Og jeg tror det er her nøkkelen ligger, for å bli størst.
X har vist seg å være utrolig adopsjonsvillig og målrettet for å oppnå dette. Som står i stor kontrast til dagens stagnerte medium jeg tidligere refererte til.

4 Likes

Den saken var ikke vanskelig å vinne. Å ta Musk blir en helt annen idrett.

Det virker ikke som du følger ham på twitter.

image

Tar med denne med det samme, som svar fra en bruker.

image

3 Likes

I likhet med pedosaken fra Thailand?

Synes selv at han kunne spart seg for den, men det er tross alt bare en veldig på kanten meme fra en 52 år gammel mann som har litt funky humor.
Dette er en del av ytringsfrihet. Kanskje han gjør det bevisst? Jeg aner ikke.

Dette er fra mannen med verdens største megafon. Gjør deg opp noen tanker om det konseptet, og påvirkningskraften han har når han deler tweets fra svært lugubre brukere hvor eneste kommentar er “interesting”.

Oser det kvalitet når han på denne måten retweeter og fremmer konspiratoriske ideer fra alt fra antivaxere til neonazister og prorussiske kontoer?

Å legge det på kontoen for funky humor synes jeg blir veldig feil.

6 Likes

Har “mannen med verdens største megafon” ytringsfrihet eller ikke, synes du? Koker ned til dette for min del.

Ja/nei?

Selvfølgelig har mannen ytringsfrihet, det er det da ingen som nekter han, men har du hørt om redaktøransvar? Vil du ikke være enig i at han burde vært pålagt det samme ansvaret, eller skal det være fritt frem så lenge det er eid av private?

“…, men…”

Nei, var ikke kjent med begrepet redaktøransvar fra før. Googlet det raskt, og jeg er ingen jurist, men ser ikke ut til at han har gjort noe som strider med norsk redaksjonsansvar. Orker ikke lese meg opp på US…

Uansett så gjelder vel dette et amerikansk selskap.
Men synes at alt dette er irrelevant. Poenget her er at så lenge han følger retningslinjene på plattformen så står han fritt til å poste det samme som enhver annen bruker. Så står man fritt til å mene hva man vil om innholdet. :relaxed:
Ønsker ikke å diskutere dette så mye videre, da jeg egentlig er mer interessert i å diskutere plattformen, ikke hva Musk velger å poste.

Så hvordan skiller du de om jeg tør spørre? Er du enig eller uenig i at eieren av et nettsted som twitter har et visst ansvar for hva som publiseres der?