Folk ser ut til å ha et umettelig behov på å enten rett ut tro på påstander om Musk som ikke er sanne, ta ting han har sagt ut av kontekst, eller tillegge han meninger han aldri har stått inne for (i hvert fall basert på hans offentlige uttalelser).
Annerkjenner at ikke alle synes han er den mest karismatiske personen som finnes, og man må selvsagt tåle kritikk når man er en såpass offentlig person.
Meg bekjent så har han ikke gjort noe som gjør seg kansellerbar.
Men uansett…
Faktum er; Twitter/X gjør enorme endringer, som kommer til å gjøre plattformen til en reell utfordrer for alle nåværende sosiale medium.
Om de lykkes eller ei er enda for tidlig å bedømme.
Jeg håper at det uansett kommer til å resultere i en bedre brukeropplevelse for alle, til og med på plattformene som blir utfordret (YouTube, Twitch, tradisjonell media, Instagram, TikTok, Facebook osv…)
Flere av disse har i praksis hatt monopol på sin forretningsmodell.
Min spådom er at X kommer til å være den foretrukne plattformen for individuelle kreatører ila. de neste 3 årene. Og jeg tror det er her nøkkelen ligger, for å bli størst.
X har vist seg å være utrolig adopsjonsvillig og målrettet for å oppnå dette. Som står i stor kontrast til dagens stagnerte medium jeg tidligere refererte til.