Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Den siste saken han hadde for retten resulterte i et økonomisk tap på $40 mrd (Musks eget anslag). Fordi Musk trakk saken.

Tror ikke han har noe fryktinngytende historikk i retten utenom det heller.

Men Musk fanboys er jo fullstendig urokkelige.

6 Likes

Synes han poster mye vittig, noe som er litt på kanten, og noe som er totalt søppel. Jeg trenger ikke å være interessert i alt han poster. I tillegg så ligger det naturlig for meg å scrolle forbi ting på SOME som jeg finner støyete. Evt. så kan man bruke en av disse funksjonene:

Joda, for all del, han har mange vittige kommentarer.

De rundt Ukraina er ikke fullt så vittige i mine øyne, med mindre man heier på Putin.

3 Likes

Strengt tatt du som tillegger han denne meningen:

med mindre man heier på Putin.

Derav innafor. Fortsatt smakløst.
Ferdig.

3 Likes

Leste saken han postet på Twitter. Man er ikke særlig bevandret i det juridiske om man tror at dette kan sammenlignes med Alex Jones sin dekning av skoleskytingen. Ser vel heller at Musk hatere hele tiden leter etter grunner for å hate Musk. Konstant ute etter å få bekreftet sin egen forutinntatthet.

2 Likes

Godt å vite at du da er særlig bevandret i det juridiske og helt nøytral.

1 Like

For et sivilt søksmål, så tipper jeg lista ikke ligger så jævla høyt. Musk har jo helt klart fucket det til for fyren.

2 Likes

Musk fikk æren av å bli portrettert i #vatniksoup, ikke så populært …
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1709167885044629816

2 Likes

Eller er dette bare caching spareopplegg som gjør at likes osv ikke er heeelt konsekvent?

Ja, tenkte umiddelbart på noe sånt, men såpass mange oppegående som kommenterte dette at jeg begynte å lure på om det lå noe i det.

https://twitter.com/Epifrenetics/status/1709268566803910827

image

Elon Musk Streamer Diablo4 på X. Og han spiller torment nightmare level 100 dungeons :sunglasses:

1 Like

Elon sjekker hvordan EU håndterer stilen hans. :cowboy_hat_face::crazy_face:

2 Likes

Her blir det interessant å se forskjellen på hvordan børsnoterte Tesla forholder seg til EU vs Twitter/EM personlig.

1 Like

Jeg fikk mye Israel-drit i feeden etter terroren. Tror dere Israel kjøper “skjult reklame” fra Musk? Dvs. boosting av Israel-vennlige poster uten at det er merket reklame?

Det samme spørsmålet gjelder NBA, NFL osv. som dundrer løs i “For You-feeden” min uansett hva jeg gjør. På den annen side er Israel og amerikansk sport hett om dagen, så trenger ikke ha vært skjult spons.

Ja, må takke meg selv som bruker “For You”. Men hadde vært gøy om konseptet funka

Morsomt hvordan Twitter er sikker på at jeg er en afroamerikansk mann. Det dundres på med Club Shay Shay, Breakfeast Club, Drake m.m. Jeg liker hiphop litt, men jeg er en value investor fra Norge.

A.I. tror jeg kommer til å straffe legacy-aktører som Twitter hardt en dag…

1 Like

Du synes twitter sine algoritmer virker dritt?

Jeg fikk halve greia fylt opp av Trump relaterte greier til jeg manuelt gikk inn og la inn bannede key words. Er ikke interessert i å lese om Trump 24/7.

At du får en feed full av Israel er ikke så rart. Tror alle har skrevet eller referert til noe derfra den siste tiden.

1 Like

Ja, vært ekstra dritt i det siste. Å trykke bort ting gir ingen effekt. Den lytter ikke overhodet på mine instrukser :sob:

Jeg fikk mye Israel-drit i feeden etter terroren. Tror dere Israel kjøper “skjult reklame” fra Musk? Dvs. boosting av Israel-vennlige poster uten at det er merket reklame?

Personlig betviler jeg dette. Uten at jeg har særlig kunnskap hvordan X algoritmen fungerer, så er min teori heller at poster fra denne konflikten har god retention rate hos svært mange.

“For You” feeden fungerer svært godt for min egen del. Har tidligere holdt meg til “Following”, men etter at jeg har begynt å følge en god del forskjellige ting (før så fulgte jeg kun folk innenfor et nisjesegment) så har det fungert godt.

Mine tips for å skape en god “For You” feed:

• Avfølg/mute folk du ikke vil skal havne der
  • Ikke interact med poster du har null interesse av (dvs. se lenge på tweeten, trykke inn på den, like, kommentere)
  • Interact med ting du ønsker skal havne i feeden

Det kan vel egentlig kokes ned til et slags belønningssystem. Appen ønsker tross alt å holde deg engasjert så lenge som de klarer :slight_smile:

Av nysgjerrighet, hvor mange brukere følger du?

2 Likes

Dette har fungert helt glimrende for meg. Jeg elsker feeden min.

Takk for saklig innspill, Kris :yum: Jeg følger 280 og 120 av dem er folk jeg ikke bryr meg om, men som jeg ga en follow-back fordi de fulgte meg.

Jeg holder på å mute som et uvær: ) Men har litt vanskelig for å ikke lese om krig og faenskap tbf. Selv om jeg trykker på “ikke relevant” hver gang.