Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Høres ut som at X vet bedre hva du liker enn du selv :wink:

1 Like

Haha, litt sannhet i det.

1 Like

Fortsatt ikke overbevist om at Elon og X er den beste måten for å ivareta sannhet og ytringsfrihet på en uhildet måte?

image

2 Likes

Twitter skal i følge han selv. og mange andre, være garantisten for sannhet. Om man genuint støtter Ukraina så må vel snart bøtta være full?

image

Hvis han snakker om 2023, så har fronten knapt flyttet på seg. I 2022, hvor de fikk mye av støtten, så skjedde det veldig mye. Så, noe sant, blandet med mye løgn.

Problemet er jo at støtten kommer på en slik måte at Ukraina ikke får noe stort overtak. Noe som må til når Russland har gravd seg ned til de grader gjennom 6 mnd hvor Ukraina hadde liten slagkraft. Fordi de fikk utstyret i mars 2023 i stedet for september 2022.

Det som har skjedd er at Russland har mistet kontrollen på Svartehavet og at Russland har mistet marinebasen sin på Krim og også fly og helikopterbaser i Ukraina.

Jeg lurer på hvor mye utstyr Russland har i Ukraina med tanke på angrepet de nå kjører med masse panser i sørøst. Er dette noe som brenner gjennom reserver?

Jeg har tenkt at Ukraina ikke kan sloss med fly over Zaporizhzhia, men når man ser hva ATACMS gjør med russiske S-400 og S-300 batterier, så begynner jeg å lure.

Kan de slå ned russisk SAM såpass at de kan fly inn og bruke relativt billige JDAM mot broer og logistikk? Russland vil ikke ha flybaser nærme nok til at de kan reagere, de må evt ha fly i luften 24/7.

2 Likes

Støtten usa gir er mest i form av våpen som de selv produserer. Når de gir bort gamle våpen, produserer de nye selv. På denne måten stimulerer de sin egen økonomi ved å gi stimuli til Ukraina. Det holder BNP oppe samtidig som de får ført en krig mot Russland uten å måtte ofre noen amerikanske liv. Når amerikanere griner over støtten Biden gir bør de egentlig tenke over hvordan mekanismen fungerer

Blir ikke veldig mye enklere å støtte Musk etter som tiden går.

image

1 Like

Fleip eller fakta?

image

2 Likes

Dette er fakta, han anbefalte 2 osint kontoer, ene drevet av en libaneser som hater jøder.

Musk slettet tweeten etterhvert.

5 Likes

Hvor mange av de som fikk med seg tweeten hans, og som nå følger kontoen på bakgrunn av hans kommentar om “reliable Information”, har fått med seg at han har sletten en tweet?

Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen; eier du verdens største megafon så har du et ansvar for hva du formidler, og du eier et ansvar for hva du sier.

7 Likes

Musk beklaget feilen dagen etterpå.

Som en kamerat pleier å si, mannen er født med salatboller på beina.

2 Likes

Positivt tiltak!

image

Men ser mange utfordringer ved at løgnerne fortsatt skaffer seg flere følgere ved å poste sine løgner., selv om de forhåpentligvis ikke tjener like mye penger på de.

image

1 Like

Elon vinner alltid https://twitter.com/greg16676935420/status/1721568741777957274?t=_CUvOV_ioQu75LSPZDrm4A&s=19

Har i en annen tråd (Politikk?) skrevet at AI er en seriøs trussel mot våre demokratiske prosesser siden hvem som helst kan fremstilles som å ha sagt hva som helst.

Se for dere et falskt "hemmelig opptak2 eller tilsvarende, like før et valg, hvor en person sier noe som er fullstendig ødeleggende for ham selv og/eller partiet han representerer. Media fanger ikke opp at det er falskt, og løgnen blir spredt rundt som en kuruke på åkermarken på våren.

Man kan prøve å rette det opp, men møkkalukta blir uansett hengende igjen til lenge etter valget, og hos mange vil den aldri bli borte siden løgnen var en bekreftelse på en falsk virkelighet man allerede trodde på.

https://twitter.com/i/status/1724373675162349801

2 Likes

Altså, media fanger allerede inne opp falske utsagn. Har dessverre sett mange som tar mye som skrives for god fisk. Tar videoer som bevis uten å tenke på klipping, når filmen ble tatt opp og hundre andre faktorer som gjør at man får et falskt bilde.

Poenget mitt er at AI er bare er nok et verktøy for misinformasjon. Det eneste som nytter er kritisk sans og kunnskapen om hvor lett det er å lage misinformasjon.

2 Likes

Siden mange prosenter av befolkningen, og de er mange, mangler kritisk sans og kunnskap, eller rett og slett ikke bryr seg om dette så er løpet kjørt med tanke på å unngå at slike ting påvirker utfallet av demokratiske valg.

Det er ikke bare at media sprer det, men alle sosiale kanaler vil automatisk overflommes av slike klipp basert på algoritmene.

2 Likes

Musk ligger ikke på latsiden, det skal han ha. Bryr seg ikke en dritt om jødenes situasjon, og grundig lei av rasisme mot hvite og asiater om jeg forstår han rett.

image

2 Likes

Ser ut som flere aktører reagerer negativt. I det hele og det store ikke veldig god pr. for Tesla heller spør du meg.

2 Likes

Omtrent eneste jeg ser reklame for på twitter er drop shipping butikker for ting du ikke trenger.