Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Som en hvit sør afrikaner vet jo musk alt om rassisme, drap og vold mot hvite.

Han burde hatt en assistent som godkjente alt han posta.

2 Likes

I sør afrika kjenner du rassismen om du er hvit. Det som skjer der nede er rimelig drøyt.

3 Likes

Du mener rassisme? Omvendt rassisme finnes ikke.

3 Likes

Det heter whiteisme

Følgende var temaet i tweeten: "endorsed an antisemitic post on X that claimed "members of the Jewish community were stoking hatred against white people."​.

Det er så vidt jeg vet ikke jøder som står bak, eller oppfordrer til rasisme, drap og vold mot hvite i Sør-Afrika.

Kanskje noe av den forklaringen er å finne her:

Fortsatt uten filter.

image

Var mye i Sør Afrika og Cape Town i perioden 1995-2000. Dette var på en måte midt i hele greia. Vi som var hvite og på toppen utlendinger burde ha i bakhodet hvor vi gikk, var mye drap og elendighet, heldigvis fantes ikke internett så en fikk ikke følge så godt ned. Hadde jeg vist den gang det jeg vet i dag hadde jeg nok vært hakket mer forsiktig.

2 Likes

Forkjemper for absolutt ytringsfrihet på twitter, og har innført “Community Notes” for at brukerne som gidder selv skal fungere som “moderatorer” opp mot sannhetsgehalten i innleggene. Lykke til med det!

image

1 Like

Litt som Wikipedia?

1 Like

Mange community notes tilfører verdifull informasjon til mange tweets, og ironisk nok så linker mange av de til nettopp Wikipedia.

Det jeg spør meg om er hvorfor ikke Musk selv bruker community notes for å forklare og imøtegå disse såkalte bedragerske angrepene på selskapet hans.

Det er jo tross alt sånn han har lagt opp til at andre skal måtte frivillig ta på seg å forklare/oppklare/motbevise falske og/eller uriktige tweets. Og her snakker vi noen milliarder tweets, bare for å sette det i kontekst.

En løgn som sniker seg ut gjennom vindusåpningen, sniker seg rundt huset og presenterer seg selv som en sannhet i inngangsdøren.

Fordi det som blir presentert i «vanlige» medier ofte er feil, villedende og stort sett kun for klikk. Bare å se hva vg og db presterte i går.

4.22

Edit: ja hovedmålet var separasjonen og det klarte de. Db skriver ikke dette. Vg er som alltid bare opptatt av det negative.

2 Likes

Er det noe som er feil og villedende med det vg og db skriver? Fra hva jeg leser så beskriver de det som faktisk skjedde. Målet til SpaceX var tross alt ikke å måtte selvdestruere rakett og romfartøy etter noen få minutter, selv om de hadde kalkulert med at det var sannsynlig at det kunne skje. Uansett har de skaffet seg mye verdifull data og erfaringer, og oppskytingen var i så måte ingen fiasko, og jeg for min del heier på Musk og SpaceX her, og føler meg sikker på at de vil lykkes.

SpaceX’s mission description states.:

Saturday’s flight has the same basic goals as the April 20 jaunt.

If all goes according to plan, Starship’s two stages will separate two minutes and 41 seconds after liftoff. This will be accomplished via “hot staging,” in which the upper stage engines begin firing shortly before separation. That’s a change from the first launch, which employed a traditional staging strategy.

Super Heavy will perform several engine burns over the next few minutes, steering itself toward a splashdown in the Gulf of Mexico around seven minutes after liftoff.
The Starship upper stage, meanwhile, will continue powering its way upward and eastward, reaching a top speed close to orbital velocity (which is around 17,000 mph, or 27,400 kph). But the vehicle won’t complete a circuit of Earth; roughly 90 minutes after liftoff, it will come down in the Pacific near Hawaii for “an exciting landing,”

https://www.bloomberg.com/graphics/2023-israel-hamas-war-misinformation-twitter-community-notes/?accessToken=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJzb3VyY2UiOiJTdWJzY3JpYmVyR2lmdGVkQXJ0aWNsZSIsImlhdCI6MTcwMDU3NjcwNCwiZXhwIjoxNzAxMTgxNTA0LCJhcnRpY2xlSWQiOiJTNEdNMDRUMEcxS1cwMSIsImJjb25uZWN0SWQiOiJFNzAxNENGQzIzNTI0MzU0QTVENUY2QkREMDAxOEU3NiJ9.AIiESTGbXA2YTDDeger0QgDwz5O8gvUssfFGtW83oIo

2 Likes

Hva synes du om artikkelen og dens vinkling?

Jeg synes den stemmer relativt bra, selv om jeg ikke synes vanlig media har vært spesielt mye bedre. De sprer mye informasjon som så viser seg å være feil.

NRK presiserer: I den første versjonen av denne saken brukte NRK tittelen «Flere hundre drept i israelske luftangrep mot sykehus og skole i Gaza». Det ble i tittel ikke vist til at dette var en uttalelse fra Hamas. Dette kom tydelig fram i resten av saken, men altså ikke i tittel. Endringen ble gjort kl 23.30 samme kveld.

Det er rimelig spesielt å la Hamas, som er en terrororganisasjon komme med påstandene sine på førstesiden?

5 Likes

Hvorfor er det så interessant at det er misvisende informasjon på Twitter? Akkurat som om Facebook er noe bedre :joy: All steder der folk kan skrive egne innlegg florerer det med misinformation. På gata og på treningsanlegget blir du eksponert mot misvisende informasjon. Det er ikke noe spesielt med X.

4 Likes

Fordi A er dårlig, så gjør det ikke noe at B er dårlig? Jeg kjøper den ikke :slight_smile:

Artikkelen tar vel også for seg at Twitter har blitt dårligere på moderering etter at Musk tok over.

2 Likes

Det er ikke for salg :slight_smile:

Det vises hele tiden til at det er misvisende info på X. Skrives aldri noe om at det er mye værre på Facebook. På X har de jo til og med Community notes. Ser mye mer community notes nå enn før Musk tok over.

Facebook har et større ansvar enn X da Facebook har et enklere og mer påvirkbart publikum. På X er det i større grad folk som kan tenke selv.

Hvorfor er det ikke interessant at det er misvisende info i millionvis av innlegg på Facbook da? Er det fordi Zuck gjør som venstresida vil?

2 Likes

Før Musk tok over, så ble kontoene som er verst suspendert i stedet for å legge ut fake shit som det tar 7-48 timer å få community notes på.

Btw, så diskuterer jeg twitter siden jeg leser endel om Ukraina der, mens Facebook bruker jeg ikke til noe nyttig. Der viser algoritmene meg tegneserier. På Twitter viser algoritmene meg USA-politikk 24/7 (hvor sikkert 95%+ er shit).

2 Likes

Du mener sikkert at de konservative ble suspendert og skit fra venstresiden ble fremhevet. Nå blir alle moderert likt og det er mindre suspendering. Helt riktig utvikling.

2 Likes