Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Hva kjøpte du i stedet? Tenker også at jeg helst ikke vil kjøpe Tesla pga musk…

2 Likes

Han har definitivt spilt seg ut over en sidelinje. 50% støtter han og 50% støtter de 10 andre. Det blir snart realiteten.

1 Like

Du er veldig skråsikker på dette. Jeg tror du tar helt feil. Så sitter vi her. :slight_smile:

2 Likes

1 Like

Jeg virker kanskje skråsikker på måten jeg skriver. Men det er jo såklart min mening. La meg si at jeg tror det er 50% sjangs for at han vinner da. Så tipper jeg på det. Han er god og jeg tror de andre er mye dinosaurer. Litt som Jamie Diamond som ikke skjønner Bitcoin. Slik skjønner ikke mediemogulene X.

1 Like

Jeg på min side tror annonsemilliardene til de mest attraktive kjøpergruppene kommer til å boble oppover i grafen til christian da.

3 Likes

Jeg er jo både på x og facebook. X må jeg filtrere for å ikke bli irritert, det samme er ikke tilfellet på Facebook. Mer interessant som blir postet på X da :smiley:

Twitter minner mer om forum og er ikke stedet hvor jeg ville brukt annonsekronene mine…

1 Like

Jada, men hvilke av disse utvikler seg mest nå? X.

Hvilke av disse har en positiv policy mot den koservative halvdelen av befolkningen. Nå mer enn halvdel da det er en verdensomspennende drening mot høyre nå. Så snart 55% sikkert. Jo det er X.

Alle de andre går woke og har lang historikk med å utestenge høyrevridde.

Men kjernevelgerne hos de konservative er jo ikke der fordi de er glad i business og har stor kjøpekraft, de er jo konservative nå pga abort og skytevåpen. Er ikke mye å hente der for annonsører.

Selvsagt har du et godt subsett av kjøpesterke representanter der og, for all del.

2 Likes

Twitter har mange gode miljøer og jeg elsker min Twitter feed. Nesten ingenting jeg ikke vil se lengre. Bra miljøer rundt crypto i hvertfall. Og ulike temaer. Konkurrerer snart med You Tube på enkelte nisjeområder tipper jeg.

Facebook bruker jeg bare til bursdager og events snart. Leser sjelden noe inni der hvis jeg ikek blir tagget. Grupper for hyttefeltet og velforeningen og slikt fungerer veldig bra på Facebook. Men skal jeg lese eller lære noe så går jeg heller på Twitter og YouTube.

Ikke er jeg på Instagram heller annet enn fordi vi annonserer der så må jeg ha en konto, men bruker den aldri selv. TikTok interesserer meg ikke.

Tror Twitter blir best for oss seriøse som liker å diskutere voksne ting. Der slipper alle til og færre blir sensurert. Man kan filtere innhold på flere måter. Følge det man liker selv. Ikke det som vennene våre er opptatt av slik Facebook blir.

Det beste stedet med flest brukere vil alltid få annonsører. Og husk at det er flest høyrevridde blant rike.

1 Like

Trenger ikke snakke om kjernevelgere. Den store majoriteten blant høyrevridde og delvis moderate er sterkt i mot den sensuren som skjedde under covid og før sist valg. De liker heller ikke ekstrem woke politikk. Så dette er det ikke bare kjernevelgere som er for.

1 Like

Annonsører bryr seg dog ikke om sånt, de bryr seg om penger.

1 Like

Ja såklart. Storbyene er rikest. Men snittet er ikke viktig. Det er bare antall rike som betyr noe. Og der er det flere rike som er høyrevridde.

Men jeg sier ikke at Twitter vil tjene mye penger fort. Men jeg tror at Musk vet godt hva han driver med og jager frem nye og bedre løsninger i et raskere tempo enn de andre. Han er også på ballen på viktige etiske problemstillinger som er viktige nå i tiden og vil få mye støtte derfra. Blant de aller rikeste. Ikke av Ola Amerikaner.

Glemte å ta med denne.

image

1 Like

Mandag intervjuer Nicolai Tangen Elon Musk live på X. Blir gøy!

9 Likes

Yet by the time they tried to correct the record, the false claim had spread widely. In three days, the pseudonymous user’s claim amassed more than 63 million views on X, according to the platform’s metrics. A thorough explanation from Richer attracted a fraction of that, reaching 2.4 million users.

“Nyheten” ble spredd videre av Trump og Musk uten at det var noe hold i den. Spredde de rettelsen videre også? Neppe.

4 Likes

Slår meg at elon gjør endel smarte ting med X nå. volumet er høyt. Og nylig er MANGE som tidligere har blitt bannet unbannet.

X vil ikke dø, alle som ble bannet og måtte ta i bruk nye platformer som bluesky, får nå komme tilbake.

Kommer nok til å høre podversionen, tippr den har høyere kvalitet og er klippet slik at den blir enklere å høre.

Synes det er slitsomt å høre musk på direkten.

1 Like

Problemet på twitter er at der, i større grad enn andre medier, så er det folk som skriver ting ut av fri fantasi, som Twitter sine algoritmer sprer som vinden.

2 Likes

Bare tull. Er like mye dumt på Facebook og Insta. Men han er demokrat :wink: