Mindre promotering av langt til høyre / rasister / russisk propaganda. Ok, kansje ikke så bra på det siste da. Der er det mye som går rett gjennom.
Det er her det skjærer seg helt. Den fremstillingen mener jeg er komplett fordummende og feil. Hva skal man kalle det vi blir eksponert for daglig ellers av legacy medier? Uskyldige, redelige og ikke-ideologiske fremstillinger av virkeligigheten? Nei.
Jeg har nok bagasje (akademisk og profesjonelt) til å være innforstått med at «vi» er best på narrativkontroll og psyops. Det er ikke noe «galt» med det, jeg er selv en heftig kulturrelativist, men jeg bare orker ikke mer BS.
Vi er vitne til en fortjent svanesang fra mediebildet slik det har vært en del tiår. Og godt er det.
Det er feilbarlig, men prøver å holde meg til det jeg synes er minst ille.
Det er endel gravejournalistikk her på berget som er rimelig imponerende. Feks når de gravde i stortingsrepresentantene som forståelse av skatteloven.
Men Twitter Files imponerte deg ikke fordi…?
Så, forsvaret ditt for at Elon Musk promoterer brukere som poster shit som dette: https://archive.ph/vgRNb er at andre har gjort noe galt? Veldig bra logikk.
Så kan man jo spørre seg hva som er verst:
Internal Twitter emails showed the company allowed accounts operated by the U.S. military to run a Middle East influence campaign; some accounts were kept on the platform for years before being taken down.[10][11]
Eller at Elon Musk promoterer brukere betalt av Russland via proxyer, type 400.000$ måneden? Hvis du ikke har glemt den storyen? For du har jo selv promotert de samme folka ved å reposte ting fra dem her?
Ett av disse landene har i snart tre år bombet et europeisk land. Det andre landet er våre allierte. Men, det passer jo ikke inn i narrativet, så det ignorer du.
Btw
In his prelude, Taibbi stated that the files told a “Frankenstein tale of a human-built mechanism”—“one of the world’s largest and most influential social media platforms”—“grown out [of] the control of its designer”.[1] Taibbi wrote that these documents, as well as the assessment of “multiple current and former high-level executives”, demonstrate how, although external requests for moderation from both political parties were received and honored, an overwhelmingly left-wing employee base at Twitter facilitated a left-leaning bias
Men hvordan er twitter nå? Jo, fordi Elon Musk sørget for å endre algoritmene for å promotere seg selv slik at ting han poster dukker opp for omtrent alle*, og han promoterer folk som er lei seg for at Hitler ikke lyktes til folk som er kjøpt og betalt av Russland, så lener Twitter/X nå laaaangt til høyre. Men det er selvfølgelig bare flott.
*Han dukket opp i “For me” hos meg stadig vekk uten at jeg hadde lest poster eller liket han, så for å slutte å se det han postet, så måtte jeg aktivt gjøre noe. For å slippe å se laaangt til høyre-lenende shit som det over. Dvs rasistisk eller latterliggjøring av LGBTQ. Som jeg synes er rimelig ubehagelig med homofile i slekta.
For en måte å diskutere på… Blæh
Så med andre ord liker du bare grave journalistikk hvis de graver i andre bedd. Jeg skjønner…
Du er klar over at Bovaer ikkje skal i melka, sant? At det er metanhemmar som skal i foret til kua? Inn i magen til kua?
Du er klar over at Bovaer havner i å både melka og kjøttet? ( Tine har selv bekreftet dette).( Eu studien bekrefter også dette).
Det er gjerne slik levende organismer får i seg gift, den konsumeres og tas opp i kroppen fra mave/tarm (som en av de viktigste eksponeringsveiene).
Aldri hørt om før nå, men det var jo en salig komposisjon av konspirasjonsteorier, med innblanding av Bill Gates osv. Som pushes på X og TikTok. Produktet er godkjent etter gjeldende reguleringer, så da stoler jeg på det.
Høres nyttig ut, da. Får man kjøpt bovaer til eget forbruk? Det er livsfarlig å være i nærheten av meg når jeg har spist proteinpulver.
Fra Tine.
Orker ikke finne EU studien det vises til. Men det er altså ingen hemmelighet at det er rester i melken. Man mener det er trygge nivåer. Men det finnes ingen langtidsstudier på hva som faktisk er trygge nivåer.
Japan har en studie som viser at Bovaer er kreftfremkallende og ødelegger fertilitet for mennesker.
Men det finnes somsagt ingen langtidstudier på hverken mennesker eller dyr og veldig mange av “studiene” er bare linking til andre studier som har felles at de er svært korte og inneholder få dyr.
Så her kjører vi Rørosmeieri produkter så langt det lar seg gjøre, og Q meieri etter at de nå har bekreftet at de har sluttet med Bovaer.
Det er faktisk så forutsigbart at folk skal fordumme de som er imot farlige kjemiske midler i foret til dyrene vi spiser.
Man er altså konspirasjonsteoretiker ved å være skeptisk til livsfarlige kjemiske stoffer i maten vår.
Bukken forteller oss at havresekken garantert er trygg!
Linken over er til efsa studien såvidt jeg kan se. Det som nevnes i studien er at nedbrutte versjoner av stoffet finnes. Det står i det lilla området som jeg ikke har merket med rødt. 1,3-propandiol, inorganic NO3-. Det finnes sikkert andre studier som sier at det finnes igjen.
Har noen testet Bovaer på mennesker? Jeg leste meg litt kjapt opp på dette og de har testet på rotter også har de lagt seg på ADI på 1/300 av den laveste dosen som ga utslag.
Btw, jeg tenker også man kan bare droppe dette, for bonden som liksom skal håndtere dette er jo utsatt som faen.
Tingen er, Tine sier nå at det ikke finnes sporstoffer. Men når de startet prosjektet sa de at det fantes.
Grunnen er at flere og flere studier viser at dette kanskje ikke her veldig helsebringende.
Men uansett hva vi velger å gjøre så finnes det 300millioner kyr i india som er fredet. Så klimagevinsten er svært tvilsom. Offisielt fra metanhub ( som er det offisielle prosjektet til Tine). Er at klimagevinsten er estimert til halvparten av det man orginalt trodde.
Så mye risiko for lite gains?
Og der er kjernen i saken. Kun korttidsstudier, og ingen peiling om dette fucker til ting over tid.
Kunstige søtningsmidler og var helt ufarlige… Helt til man nå ser at det kan være ugunstig for bakteriefloraen i tarmene. Som da igjen kan lage mye problemer på sikt.
Hjelper heller ikke at studiet dette er godkjent på, er finansiert direkte av selskapet som selger dette.
Så em plass at dette stoffet heller ikke var billig. I Danmark var det vel subsidier til bønder som brukte dette…
Eg spyyyr! Ka skjedde med vanlig naturlige råvarer uten alt mulig dritt som skal introduseres?
Hmm, det er jo det studien fra ESFA som jeg linket til viser, men den viser som sakt nedbrutte versjoner av stoffet som er regnet som trygge. Kan det være at noen fra Tine rett og slett har sagt feil? Utfra studiet jeg linket til, så hadde det riktige vært at “spor av biprodukter av Bovaer finnes i melk/kjøtt”.
Visste du at dette gjaldt alle legemidler som kommer på markedet?
Minner meg om noe annet, noe som ble pushet på hele jævla verdens befolkning, barn inkludert.
“Regnet som trygge”. Der har du essensen.
Produsenten sitt datablad advarer også mot endel ting pga lite studier.
Spørsmålet er , vil du være forsøkskanin ? eller velger man heller noe man vet er tryggere?