Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

https://x.com/w1991e/status/1888315690593271968?s=46

On January 28, Elon Musk was interviewed at the WELT Economic Summit in Berlin. Here’s the full recording, with a particular focus on Europe’s future and current political challenges.

0:00 Starting a company is hard
0:37 Defeating bureaucracy
3:36 Germany also needs a DOGE
4:50 Trump wants a level playing field
6:25 Market should not be distorted
6:52 Why Elon supports AfD
8:10 Germany’s history
10:22 Even Rome couldn’t defeat Germany
11:30 Deepseek, a testament to China’s talent
12:47 The EU is a cathedral to Bureaucracy
14:32 Open-source AI advances fast
15:00 AI & Mars major historical milestones
16:47 Elon’s workload
18:56 No plan to buy TikTok
21:05 Center has become extreme left
23:15 Milei’s results in Argentina
24:10 Wokeism is racism & sexism
25:55 Birth rate can’t be fixed by immigration
27:04 We should preserve cultures
28:22 Europe’s challenges

4 Likes

Bra noen tar affære

German court orders X to hand over election data in legal blow to Musk’s platform

Researchers win a legal battle against the platform formerly known as Twitter, securing crucial access to social media data to probe potential election interference.

Social media platforms, including X, are already getting European Commission scrutiny over alleged failures to mitigate risks around election interference.

“The decision is a huge success for research freedom and democracy,” said Simone Ruf, deputy director of GFF’s Center for User Rights. “We have fought for access to vital research data and are now blocking attempts to manipulate elections.”

With just over two weeks to go before election day, the question now is whether X will comply with the ruling or attempt to delay through legal appeals.

1 Like

17401229686951212392803068700791

Elon liker ikke kilden din, da kan den ikke brukes i community notes. Da blir jo narrativet hans feil. Hvis noen lurte på om Elon brukte twitter til å spre sin agenda.

7 Likes

Det er egentlig litt overraskende, samtidig er jeg ikke overrasket over at aktører prøver å game Community Notes.

Men slik Elon oppfører seg nå heller jeg vel mer mot at Elon er ute på tur og ikke liker “sannheten” som avviker fra hans.

6 Likes

Kom igjen a…

Det er ikke for sent å snu.

Edit: Han twitret også at det var på tide å ta ISS ut av bane som svar på kritikken.

3 Likes

Fyren virker helt korka.

Glad jeg ikke har familieformuen i Tesla.

5 Likes

Fascinerende å se hvordan hele opplegget har gått full circle.

Fra å være en apparat med sensur styrt av myndighetene til det ekstreme, til å bli kjøpt opp av Elon for å fri det fra sensuren, til å tippe i den ekstreme motsetningen, hvor mannen virker å miste det.

Kan ende opp med å bli ett ekkokammer…

1 Like

Virker jo som community notes faktisk funker da, men bare ikke sånn Trump og Elon vil at det skal funke. Som er å få kunne si hva de vil uten å møte motstand

1 Like

Skjermbilde 2025-02-21 kl. 11.29.43

9 Likes

Ka faen skjer med X feeden min :joy:

Følger vel egentlig ikke noen spesifikt.

Leser litt poster om Ukraina hvis jeg finner det interessant.

Men jeg er ikke ofte inne på X. Men åpnet den nå, og feeden min er floodet med anti-Ukraina poster. Det er Musk, Tucker, WW3 referanser, ekstremt Pro-russisk narrativ generelt sett. Noen få ting innimellom som er mer nøytrale, men stort sett anti-Ukraina.

3 Likes

Du er ein oppegåande person. Du forstår at x er Musk sin propagandakanal. Sant?

4 Likes

Det har jeg skjønt for lenge siden.

Jeg ble bare så overrasket at det ble pushet så sinnsykt og aggressivt. Det er liksom ikke noen få poster innimellom. Det er nesten hele feeden min :sweat_smile:

Hadde man fått en vilkårlig person til å lure på hvilken person jeg er basert på feeden min, hadde jeg garantert blitt sett på som en hardbarka MAGA tilhenger :joy:

6 Likes

Man hører mange antagelser om Maga feedene. De er nok veldig forskjellig fra det mange tror. Min er f.eks. full av Krypto, natur og politikk. Følger folk som Obama, Stoltenberg, Støre og AOC. Så det er ikke akkurat bare høyrepolitikere jeg har der.

Poenget er vel kanskje hva feeden defaulter til hvis du ikke er spesielt aktiv…

2 Likes

Jeg har aktivt brukt “liker ikke” eller “ønsker mindre av”. Virker bra det. Det står ikke akkurat mindre uinteressant om man kjøper et VG. Skummer vel bare forbi hva tenåringer syns om kroppen sin.

Trump puts new limits on Elon Musk - POLITICO

1 Like

8 Likes

Du lenker ofte til bluesky Christian. Har du noen gang sett et positivt innlegg om Musk der?

Hvorfor spør du?