Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XP Chemistries

Gikk ca 2 mill aksjer en periode mens den lå på 0,3 SEK (600 k SEK totalt), før den endte svakt i minus for dagen :see_no_evil: Får se i morgen. Skal visst en del til før denne tar fart, men faktiske kontrakter som forhåpentligvis kommer etterhvert hjelper nok bedre enn old news som ble formalisert i dag.

Ja, det skal visst fortsatt noe til før det tar av.

For min del tror jeg det fortsatt er noe salgspress så snart den tar av litt opp, og dette er fra deltagere i siste emisjon (med store posisjoner) som fortsatt dumper ved muligheter med grei avkastning.

Jeg forventer at dette vil endre seg når nyheter om kontrakter og bekreftet positiv progresjon kommer…eller når de går tom :).

EDIT:

Kanskje på sin plass å minne om kursmålet på 0,55

Selv med 0,55 er mcap 155MSEK. Ser en på den syntetiskproduserende konkurrenten Axichem er denne priset til 232 MSEK uten EU-godkjenning.

En robot som prøver å synliggjøre seg så godt som mulig :sweat_smile:

eller en investor med OCD :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mangold senker målkursen til 0,4 pga utvanningen som emisjonen gav:

Om XP Chemistries skulle värderas i linje med Axichems börsvärde skulle XP
Chemistries värderas till 0,65 kronor per aktie. Vi anser dock att det krävs
en kraftig ökning av försäljng för XP Chemistries vilket väntas under 2026.
Baserat på förväntad försäljning 2026 ser vi att XP Chemistries handlas till en
rabatt gentemot Axichem om cirka 40 procent. Det baseras på att Axichem
omsätter cirka 45 miljoner kronor 2026 och XP Chemistries cirka 24 miljoner
kronor. Mangold ser därmed möjlighet för XP Chemistries att värderas upp
givet dess godkännande i EU samt att bolaget har en betydande nettokassa.

Ja, kursutviklingen henger på uttelling på kontraktsinngåelser, noe selskapet heldigvis har signalisert at er “in full swing” :slight_smile:

EDIT:
For min del mener jeg verdien av EU-godkjenning ikke tilskrives i noen grad. Si hva en vil, men holdt opp mot Axichem ville jeg valgt EU-godkjenning vs. godkjenning i Brasil alle dager i året.

EDIT2:
Gjorde et lite søk på hvor mange innbyggere det er i EU + EØS + søkerland (som Serbia, Tyrkia, Ukraina osv…) og land som tilpasser seg EU`s regelverk (som Sveits, Monaco, San Marino osv), og fant at det samlet er et marked på 682 millioner innbyggere vs 219 millioner i Brasil.

Vi får avvente kontraktsinngang. Ser de forventer 24 MSEK i 2025, la oss håpe de skyter over dette raskt. 20% høyere salg over dette målet og kursmålet endres til 0,69.

1 Like

Da er ting i ferd med å bevege seg ser jeg:

Denne posten er lagt ut på LinkedIn av

https://www.linkedin.com/in/steffen-hansen-0ab2533/

Som en kan se av hans CV er det fokus ut mot markedet, og da spesielt innen gris.

My professional career has primarily focused on pig nutrition and breeding. Profitability for the pig producers is essential to me. If the primary production isn’t profitable, all other links in the production chain will not survive in the long run. Pig producers are facing both economic and political challenges. There is constant development to meet high requirements for pig performance. Pig producers must also produce with low emissions of N and P, as well as climate and odorous gasses, as production is not accepted.

Godt å se at markedsdialoger er i gang.

1 Like

Da er det gått 20 dager og XPC kan selge produktet lovlig i alle EU-land. :slight_smile:

Ha en fin dag!

1 Like

Man skulle ju önska ett PM med lite information om status gällande produktion och liknande nu när det officiellt är godkänt!

1 Like

Hei,

enig med deg, dette er helt klart noe som bør komme innen en uke eller to. Selskapet bør ha rukket, gjennom sommer og høst, å knytte avtaler / prosesser som burde pressemeldes.

Kort utdrag fra halvårsrapporten:

"… Med en stärkt balansräkning och ett nära förestående godkännande ligger fokus nu på att skapa värden genom kommersiell etablering.

Framåt väntar en mycket spännande period. Vi räknar med att det formella EU-godkännandet publiceras under tidig höst och att vi därefter kan lansera vår produkt på marknaden. Vi står därmed på tröskeln till att ta XP Chemistries från regulatoriskt fokuserat utvecklingsbolag till ett kommersiellt drivet tillväxtbolag."

Selskapet har, som Hveem påpeker, nå passert 20 dager etter publisering innad i EU, og står fritt til å tegne avtaler i et marked selskapet selv har signalisert er meget interesserte.

Kanskje det er på sin plass å purre selskapet / ledelsen? :slight_smile:

2 Likes

Veldig stille siden godkjenningen, håper det kommer oppdateringer snart!