Mark Rogers(UK) sa akkurat noe i presentasjonen som ikke er kjent for markedet lol, det er litt sjukt egentlig
Hva da? Ikke hold oss på pinebenken.
Hvor har selskapet presentasjon idag?
Må minne om at det er uetisk å besitte innsideinformasjon uten å spre det til alle
Syntes jeg gjør nok fra før egentlig,
Men tidslinjen til lansering av neste produkt er nok mye kortere enn det som er blitt kommunisert og dette er ikke priset inn i aksjen - snarere ikke-kommunisert. Mark var veldig bull på utviklingen og virka gira på det nye produktet… De sier jo nesten ingenting til markedet
Hadde dessverre ikke anledning til å få med meg webinaret. Hvis de har vært fremoverlente så får jeg heller bare leve i spenning over hva resten av 2021 vil bringe.
Markedet avventer åpenbart gjennonføringsevnen til selskapet i de to siste kvartalene.
Tror markedet ikke heeelt er overbevist om at de når 500k enheter i 2021.
Har troen på denne de neste 4 månedene. Vil tro at trading update etter månedsskiftet kan gi en god indikator på om de treffer på guidingen. Ellers så er jeg spent på newsflowen fremover med tanke på de nye tjenestene.
Sa de at de vil komme med en trading update for Q3? Jeg solgte meg også ut på 42. Men vurder inngang. Men man blir litt låst ettersom kursen synker 5% eller stiger 5% på ett kjøp salg.
At noen PE fond har et øye på denne nå, det er jeg helt sikker på. Det er bare trist om noen kommer med bud på selskapet nå, er så stort potensial i lisensieringen og software. Skjer det ikke noe med kursen innen 6 mnd så kan jeg gjerne bette på at det er kjøpt opp av PE. 30-40% over sluttkurs. Og dette skjer over natta, så du rekker ikke komme deg inn hvis du er utenfor.Men den må være høyere enn den emisjonen de gjorde på 44 kroner og oppkjøpet av xplora mobile som var 2/3 betalt i aksjer med kurs på 46, eller så vil de muligens møte stor motstand. For de som kjøper nå får de en innvannende emisjon, oppkjøp av XM og 20% billigere inngang enn investorene i xplora mobile fikk i mars…
Kaisovski - Markedet er ikke overbevist i det hele tatt. Det er ikke prisa inn at de klarer målet, selv om alle tall hittil støtter det. App-nedlastninger støtter det, tidligere kvartaler, veksttakten year on year og vekst q-q og google trends. Men allikevel er det såpass enormt volum som skal tas ut i Q4, rundt 250 000 enheter. 2800 enheter per dag i snitt. Det er en økning på 120%(men en nedgang fra 150-180% som har vært i q1/q2). De solgte 116 000 i fjor, er et helt annet selskap nå enn i fjor, og med en 120% økning hitter de target. Dvs veksttakten fra første halvår kan droppe 25% (fra 165% snitt til 120%)
Fornybar - Det er helt ille hvor lite som oppdateres. Okei de skal lansere pay og arcade, men har de i det hele tatt sagt noe om hvordan prisingen av abonnentene skal være, eller hvordan forholdet mellom xplora mobile og den nye premium betalingen skal være, når produktlinjene som er nye kommer(Mark klarte å prate seg litt bort), hvem er leverandør av arcade spillene, hvordan fungerer advirtising og hvem er kunden til goplay plattformen, hvordan ser strategien ut fremover for denne delen? Det skjer jo så mye kult, og de sier ingenting. Virker som de er livredde for å gi noe som helst ut så konkurrenter kan kopiere, for det er ikke normalt å holde ting så tett til brystet
Litt irriterende med informasjonsflyten, ja, for jeg er så bull på dette selskapet at jeg skremmer meg selv litt.
Når jeg ser markedet overhodet ikke er enig med meg, bør jeg tenke meg om litt ekstra. Det har jeg lært av erfaring
Hvorfor sparer de egentlig nyheten om hvem kunden til goplay er? Uansett, dette selskapet er vel som en ekte Skagenfondene-investering; upopulære, underanalyserte og undervurderte.
Det kan vise seg å være gull verdt langt fram i tid, men da må man være tålmodig, og selskapet må levere.
Haha! Ja jeg er enig i tankesettet, men husk at hvis man skal være enig med markedet så må du jo selge til ethvert tidspunkt så du kan være enig med dem. Hvordan kan man finne noe man selv mener er underpriset uten å være uenig med markedet? Det er jo den tøffe mentale delen, og hele tiden være uenig med noen til enten du må innse at du tok feil, at du ikke lengre har tålmodighet eller at markedet til slutt kommer.
Skal også sies at det blir unormalt høye svingninger på lavt volum når det er lite newsflow, men det påvirker begge retninger. Når det først smeller kan det gå dobling på et par uker som sist hvis det er riktig marked. Jeg heller mer mot oppkjøp sånn som det er nå. Snart nede i en salgsmultippel på 2 i et hardware snart software/hardware selskap. Trekker du ut cashen så er selskapet mcap 1,3 mrd og inntekt havner et sted mellom 500-600 millioner i 2021. Finn tilsvarende i et annet tech selskap… Bare la oss ta gitt at guidingen holder for 21 og 22, så er salgsmultippelen ned mot 1 ved slutten av 22. Sier seg selv at det på et tidspunkt enten må svikte i enten guidingen eller så må multiplene opp. Noen tar feil hvertfall. Hva gjør sp1m eksempelvis når 2021 er lagt bak seg, og det eneste året de har inne i estimatene er 22? Jo de må legge til veksten ett år til frem og se på 22 og 23 i stedet for 21 og 22, og kursmålet blir med en gang dratt opp av de multiplene man må se mot. Gitt at selskapet har fremgang og vekst. Det er sunne bruttomarginer og stordriftsfordeler har de vist at det er, så noe må skje her. Kursen må kraftig opp, eller så må de bomme noe voldsomt. Og i en industri som vokser 30% årlig hvor man har 25% markedsandel i nordlige europa (tall fra Mark i går), med nye innovative produkter og software så går utviklingen i selskapets favør.
Her tror jeg du er inne på noe.
Okei i alle dager se hvilken deal Xplora har gjort!!
Gjett hvem som ønsker flere abonnement gjennom Xplora mobile…
Goplay aktivitetsplattform får barnet selvfølgelig med seg videre gjennom XMOVE aktivitetsklokken. Den får du til kr 0,- ved kjøp av Samsung Galaxy XCover 5. XMOVE vil gi barnet ditt muligheten til å delta i alle morsomme kampanjer i Goplay, og barnet kan også overføre alle Xplora-coins fra Xplora smartklokken til XMOVE. Les mer om XMOVE her.
Altså, dette roper jo suksess.
Og alle abonnementsklassene har Gratis Bankid —perfekt for unge tradere!
Det er det her jeg mener med stillhet, ingen har sagt noe om denne dealen eller strategien samme da Xmove ble lansert, det bare sniker seg inn. En børsmelding med deal/strategi med Samsung hadde smelt kursen opp
De må bare la meg kjøpe siste rest først.
Veldig hyggelig av dem.
Når dukket den der opp da? I dag?
Spennende nyhet. Nå har jeg mange tanker i hodet samtidig.
- Dette ser vel Telenor/Telia på som en reell trussel, noe som på kort/mellomlang sikt kan føre til at det kommer et bud på Xplora.
- Hvordan ser avtalen ut på salg av Samsung telefoner? Vil en her få en margin på salget eller er dette kun strategisk for å få recurring elementet (Abonnement-biten)?
- Hvilke effekter vil det slå ut på salget av Xplora klokker og ikke minst marginbildet på hardware. Vil tro det vil skje en kanibalisering av de dyrere klokkene.
- Lanseres dette nå for å nå salgstallene 500.000 enheter i 2021?