Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Morsomt at du nevner det. Dette er et litt gammelt rykte om noen patenter. Regner med at det ikke er noe spesielt. Men man skal ikke se bort ifra et samarbeid med PlayStation og Sony. Disse har blitt opptatt av å få barn i aktivitet. Mener å ha hørt noen tanker om å putte spill i klokken for å få spilletid hjemme :blush:


Edit: Litt som pokemon GO
1 Like

Jeg vet Musk avviste klokke…men de har vel aldri avvist xplora som sådan? De må vel ha enighet om hemmelighold uansett fram til endelig avtale… syntes dokumenter var svært spennende når vi kjenner børsmelding fra 20 desember om plattformen…

Forfalsket dokument høres jo merkelig ut… vi får bare se…høres for drøyt ut…men syntes børsmeldingen var svært spennende.

3 Likes

Brukeromtaler er viktige i vurderingen av hvor langt man skal ekstrapolere denne akselerasjon i salg. Appen er nevnt over og har opplagt forbedringspotensial, men er viktig å understreke at hovedproduktet (klokken) får svært gode skussmål. F. eks XPLORA 4 har p.t. 1266 vurderinger på Amazon UK:

https://www.amazon.co.uk/XPLORA-children-Messages-function-Pedometer/dp/B07Y7D13DD/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=xplora&qid=1611223209&sr=8-2

2 Likes

XPLRA TYCOON INDUSTRIER 30.000 1.787.130 5,5

Tycoon øker i xplora. Pleier å ha teften han.

2 Likes

Tycoon øker ytterligere. Opp 12% nå. Tyskere og Spetalen driver denne… kan bli kanon

Target price 60 fra SB1M :star_struck::star_struck:
Dette kan bli voldsomt :man_dancing:

2 Likes

Kom ut i kveld eller?? 100 kr aksjen innen sommeren? Dessuten syntes jeg ikke de tillegger den noe mystiske meldingen fra desember særlig vekt. Måten xplora ordlegger seg syntes jeg virker svært sterkt. Mon tro hva som kan komme ut av plattformen for iot??

Tror faktisk vi kan være med noe lignende som.i Kahoot her… denneste doblingen tror jeg blir ganske kjapp for å si det sånn. Deretter kommer det mer når salgstall og ikke minst third party agreements with vendors… Kan eksplodere på rett melding her.

Er det noen som kan forklare hva det egentlig betyr?? Denne plattformen for iot? På folkelig norsk hva er det som er disruptive?

IOT betyr internett of things. Dette er rett og slett forskjellige tek ting :blush:. I dette tilfellet klokker.
Xplora har to hovedstrategier.
Uorganisk vekst, gjennom tredjeparts leverandør (feks. Douche Telecom). Da er det disse som aktivt selger klokkene.
(SB1M versjon) «the Nespresso way», dette er reccuring revenue som vist over :arrow_up:

Hva som er banebrytende på denne klokken er appen til klokken og helheten av brukeropplevelsen. Xplora ønsker å lage en klokke barna har lyst på, ikke noe foreldrene har lyst på. :white_check_mark:

Hei. jeg var klar over hva iot er. Men hva er det som er disruptive med deres plattform som gjør at iot kan spare masse kostnader osv?

The Xplora Connect platform will be a true game changer for the IOT and wearable industry. Our end customers will have the absolute freedom to onboard a global connectivity solution for their devices with just a few clicks,” said Sten Kirkbak, CEO and founder of Xplora. “Additionally, using VOIP allows us to revolutionize the price structure in the industry as we can utilize voice over the data channel, a much more cost-effective method.”

Historically, any IOT/wearable company seeking to offer a global connectivity service would have to spend considerable time and resources integrating on a local level with multiple carriers or mobile virtual network operators (MVNOs). This demanded significant upfront costs and time to market, while limiting international scalability.

Tenker på dette avsnittet. Her er det tydelig at de kommer til å få kontrakter med 3 part…

Lite diskusjon rundt xplora. Vil legge litt vekt på det unike ved xploras teknologi. Alle andre levrandører av mobile enheter krever ett SIM-kort og ett abonnement fra for eks Telenor. Abonnementet for Gjentagende inntekter.
Xplora har utviklet en teknologi som gjør det enkelt å opprette sitt eget abonnement gjennom salget de har av klokker. I x5 sitt tilfelle koster abonnementet 99 kr måneden og gjlr at de kan ringe sende meldinger osv. Unikt og ekstremt lønnsomt. Så man får også ett mobilselskapt med hundretusenvis av kunder i 2021.

Sterkt voksende salg og en veldig spennende modell som jeg tror Samsung Apple osv gjerne ville vært en del av gjør at jeg tror det er ett sikkert kort for dobling eller mer i 2021 så fremt vi ikke får en finanskrise. (Vi er vel kanskje i en)

Jeg har tatt en liten posisjon som jeg vurdere å øke. Her er tre reservasjoner jeg har:

  • Hva skjer hvis Apple lager en klokke for spesifikt for barn? De er veldig gode på design og teknologi. Kan Xplora konkurrere?

  • Xplora er ikke like gode på design som f.eks. Apple og Tesla. Jeg liker ikke at siste generasjon klokker er svarte (dog med litt farger). Svart er ikke en barnevennnlig farge. Eksepsjonellt god design er viktig for at et produkt skal bli en kjempesuksess.

  • Konkurranse: Jeg gjorde et kjapt google-søk og fant fine klokker for halve prisen i USA. Se f.eks. denne Amazfit Bips S til 70 dollar: Best Kids' Smartwatches 2021 | iMore

Jeg ser poengene dine. Men så er det sånn at Apple har tusenvis av milliarder i mcap og de selger masse. Men de har ikke monopol på hverken mobiler eller PC Mac. Xiaomi er større på mobilsalg.

Xplora er verdt en milliard og har solgt 350 000 klokker. De har utviklet en ny salgsmodell der de og selger abonnement. Har noe annet tek selskap klart dette? De kan selge tjenesten videre… ganske nytenkende og ikke minst inntektsbringende. Men en så lav mcap så syntes jeg det er en veldig god investering. Har 1/3 her. Jeg liker veldig godt å se alle sider av en sak spesielt investeringer. få det belyst så godt som mulig. Hvert kvartal vil vi få svar på om satsingen fungerer. Tyskland England USA osv… 200 000 solgte i fjor. Sikter inn på 500 000 i 2021. Selger de en klokke har de inntekter i 4-5 år på abonnement til 99 kr måneden.

1 Like

Har noen en investorpresentasjon? Jeg fant ikke noen “Investor relations” link på hjemmesiden deres.

Edit: Beklager :dizzy_face: comerzebank kom opp på aksjonærlisten, men det var kun ads for equity. Ikke tysker kjøping :confused:

Opp 6 % idag. Tipper det som har holdt den nede er DNB. Nå er det videre mot 60 i første omgang så tipper jeg vi er på 80 før Q3. Noen av svarene får vi på q4 om ikke lenge. Jeg tror det går som varmt hvetebrød.

1 Like

Fikk svar fra selskapet da jeg spurte litt om plattformen. Ønsker gjerne diskusjon rundt dette.
Dette er patentert og hva tror dere? Kan ikke dette bli enormt?

"Vdr Xplora connect
Kort fortalt er dette vår egen connetivitet/sim tjeneste.
Vårt produkt er en mobiltelefon (i et klokkeformat) og trenger et mobilabonnement for å fungere.
Et mobilabonnement gir løpende inntekter per måned. Per i dag, kjøper kunden et valgfritt abonnement.
Vi ønsker å levere våre produkter inkludert et Xplora Mobileabonnement i alle markeder (når vi ikke selger direkte gjennom en telco, som fx D Telekom) Som vi nevnte i børsmeldingen og i presentasjoner, har det tidligere vært kostnadsdrivende/ressursdrivende å sette opp slike MVNO/light avtaler i flere markeder. Vår kommende Xplora Connect er unik i den forstand at vi kan introdusere i mange markeder (inkl Europa, US og Asia) uten mange lokale integrasjoner. I tillegg bygger vi vår løsning både basert på SIM/eSIM og VOIP (voice over IP) I prinsippet kan dette abonnementet brukes på andre mobile tjenester. Men, det er optimalisert for dataforbruk som samsvarer med forbruket i vår produktportefølje.

Presiserer for ordenskyld at informasjonen over er i samsvar med vår orientering og ikke inneholder ytterligere informasjon. "

Grensesprengende eller tar jeg feil??

3 Likes

Les denne og la meg høre deres vurderinger. De må da sprenge målet om en halv mill?