Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

2 Likes
1 Like

Vi kom oss med i starte Eirik. Spennende reise dette. Q4 og guiding blir spennende.

Ganske grei vekst i aksjekursen siden knallmeldingen om Q4-salgene. Topp 50 sitter fast, ser jeg på aksjonærlistene. Videre vekst er indikert.

@Eiriko slipper de salgstall rett etter hvert kvartal?


De guider jo salgstall under hvert kvartal, også tipper jeg de oppdaterer underveis. Virker som det er hva de har gjort tidligere.
Gleder med som et lite barn til Q4 må jeg innrømme. Blir spennende å se hvordan 360 går og om de har fått utlisensiert noe software.


Finner denne veksten veldig spennende også.

Går litt i rykk og napp denne. Men trenden er opp og veksten i 2020 sier sitt om ett slags gjennombrudd. 50k solgte i 2021 så langt mot 10k i 2020. Svært spennende. Folk er redd for Apple. Men om ett mini selskap konkurrerer med Apple så er det ganske kraftig kost…

Ja, free float er lav så volatilitet er forventet i en slik aksje. Tenkt litt på dette med Apple. Problemet er at markedet idag er relativt lite for et så stort selskap som Apple. Det er også vanskelig å få gjennom produktet. Xplora hadde store problemer med personvern. Tviler litt på at de gidder, men hvem vet🤷‍♂️.

1 Like

Apple er jo typen konkurrent som kan ha planer i ti år før de gjør noe. De snakker vel om elbil i 2030 eller noe liknende. Dessuten vil jeg tro at den klokken muligens vil legge seg i en annen prisrange.

Hvis man fokuserer på de scenarioene der så tipper jeg man bommer litt på Xplora som case.

Ser man på bildet over her, så ser man at veksten i salg gjennom telekomoperatører har eksplodert fra q2 til q3. Med den veksten så følger vel også et abonnement + pay 2 play-potensial om jeg ikke har forstått modellen galt? Det er altså teoretisk recurring revenue fra hver av de salgene?

Misforstå meg rett, inntektene er jo enda bare peanuts. Men dersom de vokser som de sier så begynner det å likne noe!

1 Like

https://www.mfn.se/ob/a/xplora-technologies/xplora-technologies-as-contemplated-private-placement-abfb14b2

Oslo, Norway, 10 February 2021: Xplora Technologies AS (“Xplora” or the
“Company”) has engaged SpareBank 1 Markets AS (the “Manager”) as sole bookrunner
to advise on and carry out a private placement of up to 3,646,883 new shares
(the “Offer Shares”) in the Company, representing up to approx. 11% of the
outstanding shares in the Company (the “Private Placement”).

The net proceeds from the Private Placement will be used to (i) accelerate the
Company’s growth plan as outlined in the Company’s Admission Document published
on 17 November 2020, (ii) fund the pursuit of strategic M&A opportunities and
(iii) finance and ensure product developments and a strong balance sheet, as
well as for general corporate purposes.

Kursen gikk fra 48 til 44 de siste timene i dag… begynner å bli normal unormal atferd i mange aksjer dette her.

Har du hørt noe om pris i emisjonen?

Kursen var på 44 igår senest så det var ikke noe unormalt med det tipper jeg. Dagene før, dog…? Who knows.

@Eiriko får kanskje nyss om hvor prisen ligger?

1 Like

Nei, det var ikke noe voldsomt nedsalg akkurat heller, når man ser på volumet, så skal ikke påstå noe. Var bare det første jeg la merke til når jeg sjekket dagens graf.

Spennende selskap, og sikkert ikke dumt at de kjører en emisjon nå dersom de har ambisjoner om å vokse raskt. :rocket: :star_struck: Følger med fra sidelinjen enn så lenge. :+1:

mener den havnet på 42

Er inn og ut selv mens jeg blir kjent med selskapet :slightly_smiling_face:

1 Like

Åpning 46
Høy 47,9
Lav 44
Slutt 44

Verdt å lese. Sjekk avtalene de har laget. Store firma.NewsWeb

Første kvartal med salg i USA var Q3 2020. Ca 3000 enheter.

Deretter vet vi at salget økte veldig i q4 men ikke hvor mye i USA. Her har de heller ingen salgspartner. Er det her de trenger penger til å utvide?

https://newsweb.oslobors.no/message/518244

https://www.mfn.se/ob/a/xplora-technologies/xplora-technologies-as-private-placement-successfully-completed-2b63d5a8

The Company is pleased to announce that the Private Placement has been
successfully completed raising approximately NOK 153 million in gross proceeds
through the issuance of new shares in the Company, at a price of NOK 42 per
share (the “Offer Shares”). The Private Placement took place through an
accelerated book building process managed by SpareBank 1 Markets AS (the
“Manager”) after close of markets on 10 February 2020. The Private Placement
attracted strong interest from high quality investors and was multiple times
oversubscribed.

The net proceeds from the Private Placement will be used to (i) accelerate the
Company’s growth plan as outlined in the Company’s Admission Document published
on 17 November 2020, (ii) fund the pursuit of strategic M&A opportunities and
(iii) finance and ensure product developments and a strong balance sheet, as
well as for general corporate purposes.

The Private Placement represents a deviation from the shareholders’ pre-emptive
right to subscribe for the Offer Shares. The Board of Directors has considered
the Private Placement in light of the requirements in the Norwegian Private
Limited Companies Act and the rules on equal treatment under Euronext Growth
Oslo Rule Book II for companies listed on Euronext Growth Oslo and Oslo Børs’
Guidelines on the rule of equal treatment. The Board of Directors has concluded
that the Private Placement is in compliance with these requirements and that
deviating from the shareholders’ pre-emptive right would be in the common
interest of the Company and its shareholders.

Ingen rep-emi.

2 Likes

Skulle gjerne sett en rep-emi, men det hadde vært å anse som en bonus. Fornøyd med emisjonskursen og har stor tro på denne gjennom 2021.